AUTOpro
Generale PHEV Stiri

Audi introduce o versiune PHEV în gama A3, care oferă o autonomie electrică de 143 km

Audi tocmai a anunțat lansarea unei noi versiuni hibride cu încărcare la priză (PHEV) pentru modelul de clasă compactă A3.

Denumită A3 TFSI e, aceasta oferă mai multă putere și o autonomie electrică mai mare comparativ cu varianta anterioară.

Noul Audi A3 TFSI e poate rula până la 143 km în modul electric

Audi

Producătorul de automobile din Ingolstadt a dezvăluit o nouă opțiune pentru popularul său model compact A3. După ce, la început de 2024, a introdus o serie de actualizări, Audi lansează acum o versiune plug-in hibrid pentru compacta germană.

Noul A3 TFSI e este oferit acum în doar două variante de putere față de cele disponibile anterior, de 116, 150 și, respectiv 204 CP. Prima dintre noile opțiuni se numește 40 TFSI e și este echipată cu un motor pe benzină 1.5 litri TFSI evo2. Acesta înlocuiește vechea unitate 1.4 TFSI și dezvoltă 204 CP și 350 Nm de cuplu. Cu aceste resurse, Audi A3 hibrid poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde și atinge o viteză maximă de 225 km/h.

Cea de-a doua variantă, denumită 45 TFSI e, este mai puternică. Deși utilizează același motor, puterea oferită este de 272 CP, iar cuplul motor maxim atinge 400 Nm. În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h se realizează în 6,3 secunde, iar viteza de vârf este de 237 km/h.

Atunci când se rulează în modul pur electric, viteza este limitată electronic la 140 km/h în cazul ambelor versiuni. De asemenea, ambele variante folosesc o baterie de 25,7 kWh, care asigură o autonomie electrică de până la 143 de kilometri, conform standardului de testare WLTP.

Surplus de putere pe perioadele de accelerare

Acumulatorul poate fi reîncărcat de la 10% la 80% în mai puțin de 30 de minute, la o sursă de alimentare DC de 50 kW. De altfel, Audi A3 TFSI e este primul model al mărcii care suportă o încărcare DC de 50 kW. În plus, încărcarea la o priză AC de 11 kW durează aproximativ 2 ore și 30 de minute.

Noul A3 TFSI e este prevăzut cu un sistem de recuperare a energiei, care poate fi activat prin intermediul padelelor situate în spatele volanului. Totodată, sistemul hibrid cu încărcare la priză oferă un surplus temporar de putere la accelerare. În cazul versiunii 40 TFSI e, se obțin 54 de cai-putere timp de 18 secunde, în timp ce modelul mai puternic 45 TFSI e beneficiază de un „boost” de 95 de „cai” pentru 8 secunde.

Noua versiune Audi A3 PHEV poate fi deja comandată în Germania, la prețuri ce pornesc de la 44.200 de euro (A3 40 TFSI e) și, respectiv de la 47.700 de euro (A3 45 TFSI e). Cei de la Audi vor lansa până la sfârșitul anului o versiune plug-in hybrid și pentru versiunea crossover a compactei, denumită A3 Allstreet.

Sursa: Audi

Articole similare

Primele impresii pentru Geely EX5 după testele europene

Darius Pana

Un Ford Mustang Mach-E a parcurs o distanță-record de 916 km cu o singură încărcare (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Volkswagen și Rivian vor dezvolta împreună sisteme software pentru mașini electrice

Mihai Morcovescu