AUTOpro
Generale Stiri

Audi a lansat noua generație A6 Sedan, cel mai aerodinamic model produs vreodată la Ingolstadt

Constructorul german Audi a publicat detaliile și fotografiile oficiale cu noua iterație a modelului A6 Sedan echipat cu motorizări termice.

Cu un coeficient aerodinamic de doar 0,23, acesta devine cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice din istorie.

Noul Audi A6 Sedan adoptă același design ca versiunea A6 Avant

Audi

Chiar dacă vânzările de sedanuri s-au diminuat în ultimii ani, cererea europenilor pentru acest stil de caroserie este încă suficient de mare pentru a justifica noi investiții. În acest context, după ce a dezvăluit noul A6 Avant, acum a venit momentul ca Audi să dezvăluie și noua generație A6 Sedan.

Modelul este, de fapt, un notchback, cu un aspect mai rafinat și mai fluid decât o berlină tradițională. Silueta noului A6 se remarcă prin linii curbate și suprafețe netede, menite să reducă rezistența la înaintare și să contribuie la performanța aerodinamică excepțională. Partea frontală este identică cu cea a break-ului și se distinge printr-o grilă masivă de tip Singleframe, prize de aer laterale și faruri subțiri full-LED. Spatele păstrează aceeași linie elegantă, cu stopuri unite printr-o bandă LED și un difuzor de aer care adaugă o notă de sportivitate.

Pentru a maximiza eficiența aerodinamică, constructorul din Ingolstadt a readus în actualitate mânerele de portieră retractabile, iar dimensiunile jantelor variază între 18 și 21 inch, în funcție de nivelul de echipare. În ceea ce privește gabaritul, noul A6 Sedan este mai mare decât generația anterioară. Astfel, este cu 60 mm mai lung, oferind mai mult spațiu interior, în timp ce ampatamentul are acum 2.927 mm.

Ce motorizări primește noul A6 Sedan

Habitaclul este identic cu cel al versiunii Avant. Planșa de bord curbată integrează un ecran panoramic de 14,5 inch pentru sistemul de infotainment MMI, iar instrumentarul de bord digital are 11,9 inch. De asemenea, pasagerul din dreapta beneficiază de un al treilea ecran de 10,9 inch, care este inclus pe lista de extraopțiuni, unde regăsim și un head-up display. Portbagajul oferă până la 492 de litri.

În ceea ce privește motorizările, noul A6 Sedan vine cu sistemul de propulsie MHEV Plus. Clienții au la dispoziție trei variante: un motor pe benzină de 2,0 litri cu 204 CP, un diesel de aceeași capacitate și putere și un V6 pe benzină de 3,0 litri, care dezvoltă 367 CP și integrează tehnologie este mild-hybrid.

Sistemul MHEV adaugă un plus de 24 CP și 230 Nm de cuplu fie la plecarea de pe loc, fie în timpul unei depășiri. În traficul urban aglomerat, la viteze mici sau în timpul decelerărilor, mașina poate rula doar electric. În plus, la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație, sistemul recuperează până la 25 kW de energie.

Cât costă noul A6 Sedan

Performanțele variază în funcție de motorizare. În cazul motorului de 2,0 litri pe benzină, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8,2 secunde; dieselul are nevoie de 6,9 secunde, iar V6-le atinge 100 km/h în doar 4,7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h pentru versiunea de top, în timp ce celelalte pot rula cu până la 244 km/h.

Printre dotările opționale se numără suspensia pneumatică și direcția integrală. Cu suspensia adaptivă, garda la sol este redusă cu 20 mm în modul standard, în timp ce, în modul dinamic, aceasta scade cu încă 10 mm, pentru o ținută de drum mai sportivă.

În Germania, comenzile pentru noul Audi A6 Sedan se vor deschide în a doua jumătate a lunii aprilie. Prețul de pornire este de 55.500 de euro, iar livrările vor demara în vară.

Sursa: Audi

Articole similare

Primul Porsche 911 de serie dotat cu propulsie hibridă va debuta pe 28 mai

Mihai Morcovescu

Dacia Sandero Stepway ar putea fi convertit într-un SUV subcompact care să fie lansat în 2028

Mihai Morcovescu

VIDEO: Dacia Velociduster sau cum ar putea arăta cea mai extremă versiune a SUV-ului românesc

Mihai Morcovescu