AUTOpro
Test drive

Test drive Honda CR-V e-HEV – Formă cu fond

Honda CR-V e-HEV

Cu o discreție de nedescris, Honda CR-V e-HEV excelează la extrem de multe capitole fără a ieși deloc în evidență. Ceea ce poate să deranjeze, sau dimpotrivă, poate chiar să fie pe placul anumitor clienți, care s-au săturat să plătească foarte mulți bani pentru forme fără fond…

Honda CR-V e-HEV

Honda CR-V e-HEV este un partener de drum aproape perfect. În spatele unei siluete familiare și plină de sobrietate se ascunde un SUV pe cât de eficient, pe atât de onest, atât la propriu, cât și la figurat. Ingeniosul sistem de propulsie hibridă fără încărcare la priză e-HEV are o singură misiune, ca orice sistem de propulsie hibridă: să se asigure că motorul cu ardere internă, o unitate de 2 litri pe benzină care dezvoltă 145 CP și 315 Nm, funcționează fie la randament maxim, fie stă oprit.

Acesta este de fapt secretul tainic care stă în spatele tuturor sistemelor de propulsie hibridă de pretutindeni, o soluție puțin spus genială, ce a revoluționat, cu ajutorul celor de la Toyota, întreaga industrie auto. Avantajele sistemelor de propulsie hibridă își fac cel mai bine simțită prezența în oraș, în regimuri de viteze și sarcini reduse, unde orice motor cu ardere internă dă dovadă de randamente absolut dezastruoase.

Ca să vă faceți idee, un motor cu ardere internă are un randament de circa 5-maxim 10% atunci când vă deplasați la viteze de 10-20 km/h în ambuteiaje – ceea ce înseamnă că peste 80-85% din energia chimică a combustibilului se duce pe apa sâmbetei. Totul pleacă de la principiile de bază ale funcționării motoarelor cu ardere internă, al căror randament crește direct proporțional cu sarcina.

Android Auto a funcționat impecabil pe parcursul testului nostru

La sarcini mici așadar, motorul cu ardere internă nu prea ține cu casa. Ei bine, aici intervin sistemele de propulsie hibridă, mai ales cele clasice, fără încărcare la priză, precum cel de pe Honda CR-V e-HEV, care umplu, prin intermediul unuia sau mai multor motoare electrice, acele porțiuni fatidice în care motorul cu ardere internă dă rateuri – vorbim la figurat, bineînțeles.

Panou de bord digital cu o grafică ușor îmbătrânită, dar plin de informații utile

În cazul CR-V-ului e-HEV, motorul cu ardere internă este suplinit de un motor electric, montat în spatele punții din față, care dezvoltă 184 CP și 315 CP, care, în regim urban, asigură un rulaj electric în peste 80% din timp. În alte cuvinte, dacă sunteți blânzi cu pedala de accelerație, mașina rulează pur electric până pe la 35-40 km/h, urmând ca mai apoi, pe platoul 40-50 km/h, mașina să fie propulsată de motorul cu ardere internă, care se oprește mai apoi atunci când se atinge o viteză constantă de 55-60 km/h și sarcina rămâne constantă.

Întreaga modulare a sistemului revine în sarcina șoferului, a cărui talpă va fi principalul dirijor al eficienței sistemului de propulsie. În cazul meu, nenumăratele experiențe petrecute la bordul vehiculelor electrificate mi-au permis să obțin un consum mediu de combustibil, în regim urban, de doar 5 l/100 km. 5 l/100 km într-o zi de marți, într-un București mai congestionat și mai congelat (temperatura exterioară era de circa -2 grade Celsius) ca niciodată. În condiții meteo mai prielnice, sunt mai mult decât sigur că această cifră poate coborî fără prea multe probleme sub 5 l/100 km.

Pentru un SUV de 1,7 tone de 4,6 metri cu motor de 2 litri pe benzină, un astfel de consum nu sună deloc rău, nu-i așa? Când se iese însă în afara orașului, ei bine, lucrurile încep să stea puțintel diferit. Mai ales în regim de autostradă. Într-un astfel de scenariu, sistemul de propulsie hibrid predă ștafeta motorului cu ardere internă, care devine dintr-un foc actorul principal.

Ceea ce înseamnă că și consumul va evolua în consecință. În cadrul testului nostru, care a presupus un drum București-Constanța și retur, consumul a început să crească vertiginos odată ce vitezele au început să oscileze în jurul bornei de 120-130 km/h, până la valori de circa 7,9-8 l/100 km. La finalul testului însă, după alți câțiva zeci de km parcurși în regim urban, mașina ne-a răsplătit cu un consum mediu de combustibil de 7,6 l/100 km, după un itinerariu de 748 km, derulat la o viteză medie de 51 km/h. Cifrele arată iată din nou că Honda CR-V e-HEV este un SUV mai mult decât prietenos cu bugetul familiei.

Volumul portbagajului variază între 497 și 1692 de litri, cu scaunele rabatate

Mașina testată de noi, un CR-V e-Hybrid 4×2 (tracțiune față) în nivelul de echipare Elegance are un preț de pornire de 37.000 de euro. Pentru doar 2000 de euro, puteți trece fie la următorul nivel de echipare, dar să rămâneți la tracțiune față, fie să rămâneți la același nivel de echipare, dar să faceți trecerea la un sistem de tracțiune integrală. În ceea ce privește dotările, chiar dacă Elegance reprezintă primul nivel de echipare, lista de dotări este mai mult decât exhaustivă, diferențele dintre nivelurile de echipare putând fi considerate neglijabile.

Gama de dotări standard include echipamente precum pilot automat auto-adaptiv cu funcție de menținere pe banda de circulație, faruri cu LED, fază lungă automată, funcție Auto Hold, cameră video pentru mers cu spatele, sistem de infotainment cu ecran de 7 inch compatibil Android Auto și Apple Car Play (cu fir) sau jante de 18 inch. Nivelul de echipare Sportline aduce în plus față de Elegance grila frontală fumurie, stopuri fumurii, jante de aliaj de 18 inch, și alte câteva detalii estetice.

Diferențele majore se înregistrează însă în raport cu ultimul nivel de echipare, Executive, disponibil exclusiv pe modelul cu tracțiune integrală, care oferă în plus sistem de monitorizare al unghiului mort, trapă panoramică, tapițerie din piele, head-up display sau banchetă spate încălzită. Totul la un preț de 44.650 de euro cu TVA.

Cu o echipare standard bogată, o eficiență de invidiat și un spațiu mai mult decât generos, Honda CR-V e-HEV este o opțiune mai mult decât interesantă într-un segment C din ce în ce mai congestionat de modele care nu bifează nici pe departe atât de multe căsuțe ca SUV-ul celor de la Honda.

Articole similare

PREMIERĂ MONDIALĂ: Primul drive test cu Opel Corsa-e (II)

Dan Vardie

TEST Peugeot 308 – Eco-sportivul

administrator_autopromag

Drive test: Range Rover Velar – Sanctuarul

administrator_autopromag

Leave a Comment