AUTOpro
Test drive

Explozie de adrenalină

La bază, Nuda 900 împrumută motorul BMW din gama F 800, dar într-o formă restilizată și cu o cilindree mărită cu 100 cmc. Husqvarna a atribuit motocicletei valențe de supermoto, dar cu simțul practic al unui naked. Să vedem ce a ieșit.

Text: Cosmin Voicu, Foto: Elena Hîrțan

 

Husqvarna Nuda 900 este prima motocicletă naked a casei italiene fabricată de când BMW a preluat conducerea companiei în 2007. Din păcate este și ultima, deoarece BMW a vândut brand-ul italiano-suedez firmei din Mattighofen, KTM. Așadar, asistăm la un clasic în viață ca să-i spunem așa.

Nuda 900 nu este un naked pur, având o șa de 870 mm, o furcă și un amortizor cu o cursă de 210 mm, respectiv 180 mm. Nu putem să-l încadrăm nici în segmentul supermoto pur-sânge datorită motorului cu doi cilindri în linie de 898 cmc ce dezvoltă 105 CP și 100 Nm cuplu maxim. Să nu mai vorbim de greutatea la gol de 175 kg. Astfel, Nuda 900 se încadrează mai mult în clasa big supermoto unde se întâlnește cu nume precum KTM SMR 990, Ducati Hypermotard sau Aprilia Dorsoduro.

15082013 102

Pentru a surclasa acești giganți ai clasei, Nuda 900 are nevoie de un motor puternic și plin de personalitate. Bicilindrul în linie de 898 cmc montat pe cadrul de tip trellis, fabricat din oțel, nu duce lipsă de aceste caracteristici esențiale. Cei 105 CP/8500 rpm și cuplul de 100 Nm/7000 rpm par a fi oferiți instant, încă de la 2000 rpm.

Cutia de viteze este manuală în șase trepte, și bine concepută. Poți să selectezi ușor treptele, fără ca transmisia să agațe. Ambreiajul este multidisc în baie de ulei și acționat mecanic, iar acest lucru îl face să se simtă dur atunci când este cuplat.

15082013 047

Accelerația este rapidă, iar sentimentul oferit de către aceasta este de rafinament. Nuda 900 se comportă foarte bine până la viteze pentru autostradă. Din acel punct încolo, furca devine vagă, iar motocicleta destul de instabilă.

Practic, puntea față pare foarte ușoară și tremură la fiecare denivelare. Poziția în șa este dreaptă, iar acest lucru nu solicită brațele și umerii. Șaua este înaltă și dură, specific unei supermoto. Cu toate că înălțimea acesteia este de 870 de mm, aceasta nu reprezintă un impediment dacă ai 1.70 înălțime. Protecția la vânt este inexistentă, orice rafală fiind simțită din plin, iar acest lucru devine deranjant după câteva ore de mers.

15082013 060

Dar să revenim la comportamentul motocicletei pe șosea. La viteze mici și medii, supermoto-ul de la Husqvarna oferă o stabilitate foarte bună pe viraje, înclinându-se cursiv și schimbând direcția foarte lejer grație celor 175 kg la gol.  În oraș, Nuda 900 se descurcă de minune ajutată de ghidonul înalt care îți permite să treci peste oglinzile mașinilor și a unghiului mare de bracaj care îți oferă manevrabilitate în locuri înguste.

Suspensiile sunt dure, iar Nuda 900 pare să simtă orice piatră de pe asfalt. Caracterul de supermoto se simte în tendința lui Nuda 900 de a face wheelie-uri, stoppie-uri și alte acte de huliganism moto. Pentru față s-a optat pentru o furcă Sachs de tip Up-side Down cu jambe de 48 și o cursă de 210 mm, iar pe spate s-a montat o dublă basculă și un amortizor Sachs ajustabil integral și cu o cursă de 180 mm.

15082013 100

Frânele sunt puternice, dar după o folosire puternică și îndelungată maneta trebuie strânsă cu mai mult simț de răspundere. Pentru față, inginerii de la Husqvarna au decis să echipeze două discuri de 320 mm cu etriere radiale Brembo cu 4 pistonașe, în timp ce pentru spate s-a optat pentru un disc de 265 mm cu etrier Brembo.

Husqvarna a reușit prin Nuda 900 să creeze o motocicletă distractivă și cu o oarecare utilitate comparativ cu un supermoto autentic.

Fișă tehnică:

Husqvarna Nuda 900

MOTOR bicilindru în linie, răcit cu apă, 898 cmc PUTERE 105 CP/8500 rpm CUPLU 100 Nm/7000 rpm TRANSMISIE ambreiaj multidisc în baie de ulei, acţionat mecanic, cutie de viteze cu șase trepte, finală prin lanț cu O-ring-uri PERFORMANȚE peste 200 km/h CONSUM mixt 6.5 l/100 km SUSPENSII față furcă telescopică up-side down Sachs, jambe de 48 mm, cursă 210 mm; spate basculă cu două braţe din aluminiu, monoamortizor Sachs ajustabil complet, cursă 180 mm FRÂNE față două discuri de 320 mm, etriere radiale Brembo; spate un disc de 265 mm, etrier flotant Brembo MASĂ PROPRIE 196 kg la plin DIMENSIUNI (Lxlxh) 2190x895x1220 mm, înălțime șa 870 mm (860 mm șa joasă), volum rezervor 13 litri, rezervă aproximativ 3 litri PREȚ de catalog 10.411 euro, TVA inclus; redus 8.890 euro, TVA inclus

Articole similare

Test drive Renault Austral E-Tech 200 – Direcție asumată

Filip Sîrbu

Test drive Peugeot 408 – În zodia felinei

Filip Sîrbu

Test drive Dacia Jogger SL Extreme – Reîncarnare dogmatică

Filip Sîrbu