AUTOpro
Stiri AUTO pro Exclusiv

Alfa Romeo Tonale – din vară, în România

Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo Tonale deschide un nou capitol în istoria mărcii italiene. Tonale se avântă cu mult entuziasm, ADN și potențial într-un segment aflat în plină ascensiune, pe care Alfa Romeo îl poate zgudui din temelii, având în vedere calitățile de necontestat primului automobil electrificat din istoria italienilor.

Alfa Romeo Tonale

După multe teasere și la fel de mult zumzet pe bursa zvonurilor, Alfa Romeo Tonale și-a făcut în sfârșit apariția în carne și oase, la 3 ani distanță de la prezentarea oficială a conceptului, de care AUTO Pro v-a povestit pe larg aici www.autopro.ro/uncategorized/conceptul-alfa-romeo-tonale-anunta-un-nou-model-suv-in-gama-constructorului-italian. La fel ca fratele mai mare Stelvio, și Tonale preia numele unei celebre trecători din Alpii Italieni, ce face trecerea între Lombardia și Trentino. Din păcate pentru cei cărora le curge benzină prin vine, Tonale reprezintă unul dintre ultimele vehicule convenționale din gama Alfa Romeo, care va trece la electrificare totală începând cu 2027.

O lansare pe cât de așteptată, pe atât de plină de peripeții, având în vedere că Tonale a fost de nu mai puțin de două ori trimis înapoi la echipele de inginerie din pricina performanțelor ce nu se armonizau cu spiritul inconfundabil al mărcii Alfa Romeo. Peste toate aceste probleme, s-a așternut și criza semiconductorilor, care a mai întârziat cu câteva luni bune lansarea noului Tonale, primul automobil din lume ce vine la pachet cu tehnologia NFT (non-fungible token). Tehnologia se bazează pe conceptul de ”card blockchain”, în speță, o cutie neagră care generează un certificat care poate fi folosit ca garanție că mașina a fost întreținută corespunzător. Certificarea NFT este esențială pentru piața de automobile second-hand, care garantează că automobilul respectiv a fost întreținut corespunzător.

Proporțiile sale relativ familiare – 4,53 m lungime, 1,84 m lățime și 1,6 m înălțime – îl poziționează pe Tonale fix în avanpostul SUV-urilor de segment C, o clasă dominată în proporție de peste 50% de vânzările de SUV-uri, tendință care urmează a se perpetua mult după orizontul anului 2025. În acest context, Alfa Romeo Tonale are potențialul de a deveni noul best-seller absolut al mărcii italiene, inclusiv pe piața din România, după cum ne declară Daniel Flăcău, directorul de vânzări Auto Italia.

Panoul de bord digital are chiar și un mod de afișare cu o puternică tentă retro.

”Tonale este lansat în segmentul C-SUV premium, acolo unde industria înregistrează în continuare cea mai mare și rapidă creștere, așa că așteptările producătorului sunt ca noul model să dubleze vânzările actuale ale gamei Alfa Romeo. Credem că Tonale va deveni cel important model al mărcii și în România. Modelul vine echipat cu tehnologie avansată și foarte multe caracteristici best-in-class, cu performanțe de dinamică și eficiență care îl poziționează direct în topul alegerilor din segment. Tonale va intra în istorie drept modelul care a adus electrificarea în gama Alfa Romeo, într-un segment în care clienții caută confort fără compromisuri, poziție înaltă la volan, robustețe, dar și substanță și mult stil – caracteristici din care noul nostru model a făcut o prioritate absolută. Tonale nu va fi singurul C-SUV Alfa Romeo dezvoltat pe această rețetă, este doar primul.”

Tonale urmează a se duela cu rivali de renume, precum BMW X1 sau Mercedes-Benz GLA, SUV-ul italian având de partea sa nu doar proporțiile – Tonale fiind cu circa 100 mm mai lung decât modelele teutone – ci și tehnologiile connected de ultimă oră, precum asistentul personal Amazon Alexa, prezent în premieră pe noul SUV compact Alfa Romeo.

Tonale deschide balul electrificării în gama Alfa Romeo, noul SUV compact din ograda italienilor fiind disponibil exclusiv cu sisteme de propulsie hibridă. La baza gamei vor sta două versiuni hibride fără încărcare la priză, animate de un motor turbo pe benzină de 1,5 litri pe benzină, disponibil în două versiuni de putere, de 130, respectiv 160 CP, ce este secondat de un motor electric pe 48V, montat pe arborele primar al cutiei de viteze cu dublu ambreiaj, care dezvoltă 24 CP și respectiv 55 Nm.

Chiar dacă layout-ul de funcționare pe 48V ne duce cu gândul la universul sistemelor de propulsie mild-hybrid, trebuie spus că acest mic motoraș electric este capabil să propulseze de unul singur SUV-ul italian la viteze mici de deplasare și în timpul manevrelor de parcare. Conform celor de la Alfa Romeo, peste 50% din parcursul ciclului de omologare WLTP este parcurs în regim complet electric!

Vârful de gamă va fi reprezentat de versiunea PHEV Q4 de 275 CP, ce oferă o autonomie pur electrică de peste 60 km în ciclul WLTP mixt (80 km în regim urban) și un timp 0-100 km/h de doar 6,2 secunde. Latura convențională a sistemului de propulsie este reprezentată de un motor pe benzină de 1,3 litri, care dezvoltă 180 CP și care antrenează roțile din față. O baterie de 15,5 kWh cu celule dispuse în forma literei L, ce se poate încărca la maximum 7,4 kW în curent alternativ, este responsabilă de alimentarea motorului electric din vecinătatea punții spate, care dezvoltă 120 CP.

Paleta de motorizări este completată și de o versiune diesel, pusă în scenă de un agregat de 1,6 litri Multijet care dezvoltă 130 CP și 320 Nm, transmiși roților față prin intermediul unei cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj cu șase trepte. Sistemele autonome de conducere de Nivel 2, precum și panoul de bord digital cu ecran de 12 inch, secondat de un ecran central de 10,25 inch, completează tabloul noului SUV feroce din gama Alfa, care îmbină armonios elemente esențiale din ADN-ul plin de savoare al mărcii italiene cu ultimele tehnologii disponibile la ora actuală în universul auto.

În ceea ce privește momentul în care Alfa Romeo Tonale își va face apariția pe piața din România, Daniel Flăcău, directorul de vânzări Auto Italia, a declarat, în exclusivitate pentru AUTO Pro: ”În funcție de termenul de producție de la fabrică, putem aștepta ca versiunea de lansare să ajungă în România în vara acestui an, cu începere din iunie sau iulie.”

Articole similare

Final de drum pentru Volkswagen Beetle

Dragos Baltateanu

Intel caută locul ideal pentru o fabrică de semiconductori în Europa

Florin Amariei

Ford a dezvăluit Puma, noul SUV care va fi produs la Craiova

Robert Stan

Leave a Comment