AUTOpro
Stiri Romania my love

Vânzări Dacia în prima jumătate a anului 2022 – singurul mare producător european ce a consemnat creșteri

Dacia crește de la an la an! Chiar și în aceste vremuri tulburi, marcate de crize multiple, compania românească a reușit să aibă vânzări mai mari decât în perioadele similare ale anului trecut. Tocmai ce am primit cifrele pentru vânzări Dacia din prima jumătate de an 2022 și totul arată extrem de bine pentru brandul autohton.

Comparativ cu primele 6 luni din 2021, Dacia a marcat în aceeași perioadă a anului curent o creștere de 5.9% pentru vehiculele înmatriculate, ajungând la un număr total de 277.885 de unități. Cifra este cu atât mai surprinzătoare cu cât, la fel ca orice alt constructor auto, și Dacia a fost nevoită să treacă prin aceleași dificultăți majore din lanțul de aprovizionare. Așa se face că Dacia este singurul brand auto din Europa, dintre cele mai mari din sectorul de mașini personale și vehicule utilitare ușoare, ce a generat creșteri ale vânzărilor.

dacia sandero campioana europa vanzari iulie 2021

Succesul se datorează în continuare modelelor Sandero (112.000 unități vândute, +1,8% față de primul semestru din 2021) și Duster (99.000 unități vândute, +5,5% față de primele 6 luni ale anului trecut). Dacia Spring (20.000 unități vândute) și Jogger (21.700 unități vândute) au contribuit și ele la succesul de anul acesta.

Dacă ne referim strict la clienții retail, adică cei ce cumpără mașini pentru uz personal și nu pentru companie, ca vânzări Dacia ocupă locul al treilea în Europa. Sandero este fără dubiu modelul preferat de clienții retail europeni, fiind pe primul loc în acest segment de vânzări încă din 2017, menținând poziția în mod continuu de atunci și până la acest moment. Dacia Duster rămâne cel mai bine vândut SUV către clienții de retail din Europa, încă din 2018.

dacia spring autobest

Modelele noi Dacia Spring și Jogger au fost comandate într-o medie de 5.000 de unități pe lună pentru vehiculul electric, respectiv mai bine de 50.000 de comenzi pentru mașina de familie ce poate fi cumpărată cu 5 sau 7 locuri.

Am lăsat cele mai interesante cifre pentru final, cifre din care înțelegem de unde vine succesul brandului românesc. Dacia are o rată de loialitate a actualilor clienți și de convingere a celor noi dintre cele mai bune la nivel european. Astfel, 76% dintre clienții noi de Dacia au deținut în trecut mașini de la alte mărci, în timp ce 64% dintre proprietarii Dacia rămân alături de această marcă la momentul reînnoirii (datele sunt valabile pentru anul 2021).

Noua identitate de marca Dacia

Suntem curioși cum va fi primită noua identitate de marcă Dacia, ce a început deja a fi implementată pe toate modelele producătorului autohton. Va fi oare ceea ce așteptau clienții de la Dacia?

Articole similare

Cabify este concurentul principal al Uber în America Latină

Filip Sîrbu

Strategia GM, adaptată: vinde mai puțin, dar mai scump!

Florin Amariei

Cele mai scumpe 10 mașini din lume

Florin Amariei