Noul BMW Seria 4 Coupé, care a sărbătorit aseară premiera mondială digitală, este o mașină care redefinește esența plăcerii de a conduce în segmentul premium.
Prezentarea online a modelului sportiv cu două uși a oferit o perspectivă asupra noutăţilor pe care le aduce noul model, a istoriei sale fascinante a coupe-urilor BMW, precum și designul distinctiv al modelului. O înregistrare a întregului eveniment găzduit de Pieter Nota (membru al Consiliului de administrație al BMW AG, responsabil pentru Client, Brans și Sales), Klaus Fröhlich (membru al Consiliului de administrație al BMW AG, responsabil pentru Cercetare şi Dezvoltare) și Domagoj Dukec (șeful BMW Design) este acum disponibil pentru a fi descărcat, împreună cu fotografiile prezentării.
Studioul de design al BMW Group din Munchen, haleleistorice ale BMW Group Classic și centrul de teste BMW Group din Aschheim au găzduit premiera mondială a noului BMW Seria 4 Coupé. Evoluția esteticii modelului cu două uși, în concordanță cu noul limbaj de design al BMW, este deosebit de evidentă în lumina reflectoarelor studioului de design. Aici, Domagoj Dukec a explicat procesul de design care a dus la crearea aurei sportive, grațioase și exclusive a noului BMW Seria 4 Coupé.
Prezentarea s-a concentrat pe caracteristicile care scot modelul în evidenţă, în special pe grila BMW ridicată, verticală, înclinată în față în partea din față,umerii sculptaţi atletic deasupra arcadelor roților din spate, proporțiile întinse dinamic și ecartamentul mare Aceste elemente crează o diferenţiere clară între noul model și cel mai recent BMW Seria 3 Sedan, construind o identitate puternică, mai clar definită decât predecesorul său. „Noul BMW Seria 4 afișează proporțiile definitori BMW în forma lor modernă încă”, a spus Dukec. „Partea frontală se distinge clar pe şosea. Ieşită din comun, grila verticală, alături de farurile iconice duble, creează o identitate curajoasă și încrezătoare”.
Pieter Nota a oferit o perspectivă în trecut, alfându-se chiar în centrul BMW Group Classic, şi a ilustrat legăturile profunde ale nouluiBMW Seria 4 Coupé cu tradiția mărcii. Legende precum BMW 328 Coupé din anii 1930 și BMW 3.0 CS din anii ’70 au scris capitole importante în istoria fascinantă a cupeurilor BMW. Acum un nou capitol poate fi adăugat acestei povești de prestigiu, definit prin plăcere de conducere și succes în motorsport. „Noul BMW Seria 4 Coupé surprinde esența BMW”, a spus Nota. „Este o interpretare orientată spre viitor a identităţii puternice a mărcii.”
Apariţia noului BMW Seria 4 Coupé aduce în prim-plan atât proporţiile familiare ale modelelor sportive cu două uşi BMW, cât şi noul limbaj de design al mărcii. Un număr redus de linii bine definite şi utilizarea unor suprafeţe clare, cu dimensiuni generoase, se reunesc într-un design deosebit de sportiv.
Proporţiile extinse dinamic ale noului BMW Seria 4 Coupé sunt rezultatul unor dimensiuni exterioare mai mari decât ale generaţiei anterioare. Lungimea a crescut cu 128 milimetri la 4.768 mm, lăţimea cu 27 mm la 1.852 mm, iar ampatamentul cu 41 mm la 2.851 mm. Înălţimea automobilului este mai mare cu doar 6 mm, până la 1.383 mm, dar cu 57 mm mai mică faţă de BMW Seria 3 Sedan. Ecartamentul a crescut în lăţime faţă de modelul anterior – cu 28 mm în faţă şi cu 18 mm în spate. Noul model este cu 23 mm mai lat faţă de BMW Seria 3 Sedan.
Partea frontală atractivă a noului BMW Seria 4 Coupé conferă noului model o prezenţă distinctă. Grila BMW a radiatorului – mare şi accentuată vertical – se înclină spre înainte şi se extinde până aproape de marginea inferioară a spoilerului faţă. Prizele de aer standard au o structură mesh, care până acum era disponibilă doar la modelele M340i şi M340d. Cu “rinichii” drepţi conectaţi în centru, este reluat într-o interpretare modernă un element de design din trecutul companiei, unul împărtăşit cu clasicii legendari ai mărcii, precum BMW 328 şi BMW 3.0 CSi.
Farurile subţiri ale noului BMW Seria 4 Coupé sunt extinse mult în pasajele roţilor faţă. Farurile LED integrale sunt disponibile standard, în timp ce farurile LED adaptive cu BMW Laserlight sunt echipare opţională. Această echipare vine şi cu lumina de viraje şi funcţii de iluminare adaptivă a virajelor, cu iluminare variabilă a drumului optimizată pentru condus urban şi pe autostrăzi. La viteze de peste 60 km/h, BMW Laserlight măreşte raza fazei lungi până la maximum 550 de metri şi urmăreşte dinamic drumul.
Noul BMW M440i xDrive Coupé şi toate modelele diesel dispun de tehnologie mild hybrid. Montarea unui generator-starter 48V puternic şi a unei a doua baterii litiu ion de capacitate mare permite generarea şi stocarea unei cantităţi mai mari de energie la frânare. Această energie este folosită nu numai pentru alimentarea sistemului electric, dar şi pentru a uşura sarcina motorului termic şi pentru a-i mări puterea.
Generatorul-starter produce un efect de impuls electric care oferă instantaneu un plus de 8 kW/11 CP pentru accelerări sau demaraje mai dinamice. Mai mult, puternicul generator-starter creşte şi eficienţa prin asistarea motorului în timp ce se rulează la viteză constantă şi îmbunătăţeşte confortul atunci când funcţiile Auto Start Stop şi coasting sunt utilizate. Funcţia de coasting, cu decuplarea şi oprirea motorului, este activată automat la ridicarea pedalei de acceleraţie, în modul COMFORT şi ECO PRO, la viteze între 25 km/h şi 160 km/h.
Asemenea motorului cu şase cilindri dispuşi în linie, ce furnizează 275 kW/374 CP, aflat sub capota vârfului de gamă, există şi două propulsoare pe benzină, cu patru cilindri, ce oferă 135 kW/184 CP la noul BMW 420i Coupé, respectiv 190 kW/258 CP la noul BMW 430i Coupé. Un motor diesel cu patru cilindri, ce dezvoltă 140 kW/190 CP, propulsează BMW 420d Coupé şi BMW 420d xDrive Coupé. Toate motoarele diesel dispun acum de sistem turbo cu două turbine şi sistem catalitic BMW BluePerformance care include catalizator SCR cu Adblue.