AUTOpro
Stiri Green car

Nissan Juke Hybrid – din toamnă în România

Nissan Juke Hybrid

Nissan Juke Hybrid marchează mult-așteptata intrare a nonconformistului SUV nipon în era electrificării. O eră în care Nissan are planuri mai mult decât mărețe, inclusiv pe piața din România, după cum veți vedea în cele ce urmează.

Nissan Juke Hybrid

Nissan Juke Hybrid completează paleta de motorizări mai degrabă modestă pe care Juke o scoate la înaintare pe piața europeană. Până nu demult, clienții aveau la dispoziție o singură versiune de motorizare, un agregat de 1 litru turbo pe benzină, care dezvoltă 117 CP și 180 Nm, pe care am testat-o și noi în vara acestui an (impresii, pe larg, aici: www.autopro.ro/test-drive/test-drive-nissan-juke).

Bineînțeles, nici vorbă de diesel, lucru care nu mai surprinde pe absolut nimeni, cu atât mai mult pe noi, AUTO Pro prevestind încă de acum ceva timp dispariția iminentă a acestor motoare pe cât de eficiente, pe atât de neprietenoase cu mediul înconjurător.

Nissan Juke Hybrid

Nissan Juke Hybrid preia – direct, nemijlocit și fără perdea – ingeniosul sistem de propulsie hibrid fără încărcare la priză dezvoltat de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, care se regăsește de altfel și pe modele precum Clio sau Arkana. Sistemul hibrid, dezvoltat de la zero de Alianța mai sus menționată, este compus dintr-un motor cu aprindere prin scânteie aspirat de 1,6 litri și 93 CP, de proveniență Nissan, căruia îi sar în ajutor două motoare electrice.

Nissan Juke Hybrid

Unul de 48 CP, dezvoltat de Nissan, iar celălalt, de 20 CP, dezvoltat de Renault, ce își are veacul în ingenioasa cutie de viteze automată multi-mod, dezvoltată tot de Renault, și care își intră în drepturi doar la plecările de pe loc, care se fac exclusiv electric. Bateria de 1,2 kWh, montată sub podeaua portbagajului – aspect care duce la o scădere cu 68 de litri a volumului de încărcare, până la un maxim de 354 de litri – este de asemenea opera francezilor. Aceasta permite rularea electrică în peste 80% din timp în mediul urban, la viteze de până la 55 km/h.

Nissan Juke Hybrid

La fel ca suratele franțuzești grupate sub tutela E-Tech, Nissan Juke Hybrid dezvoltă o putere maximă 143 CP și promite o reducerea a consumului de combustibil cu 40% în regim urban și cu 20% în condiții mixte de exploatare. Chiar dacă cifrele oficiale de consum ale noului Nissan Juke Hybrid nu au fost încă comunicate, sursele noastre ne spun că SUV-ul nipon ar emite circa 118 g CO2/km în regim mixt, lucru care se traduce printr-un consum de combustibil de 4,35 l/100 km, pe aceeași lungime de undă cu cei 4,9 l/100 km atinși de fratele de concern Renault Arkana în regim de exploatare WLTP mixt.

La o primă vedere, am fi tentați să spunem că Nissan Juke Hybrid seamănă ca două picături de apă cu un Juke convențional. Da și nu. La nivelul părții frontale, noua siglă Nissan precum și grila față cu prize de aer mai înguste anunță că avem de-a face cu cel mai eco-friendly Juke din istorie. În afara acestor mici detalii, niciun alt detaliu nu dă de înțeles că avem de-a face cu primul Juke electrificat din istorie.

Nissan Juke Hybrid

Curiozitatea și setea de adevăr specifice publicației noastre ne-au permis să aflăm în exclusivitate națională, direct de la Nissan România, când își va face apariția noul Nissan Juke Hybrid pe plaiuri mioritice. Monica-Daniela Mincă, MarCom and PR Manager Nissan România, ne-a declarat, în exclusivitate: ”Pentru Romania previziunea este ca primele vehicule Juke hibrid să poată fi văzute și testate în rețeaua autorizată Nissan în toamna acestui an, iar pe măsură ce avem informații legate de preț o să informăm oficial publicul.

Legat de mixul de vânzări, este încă prematur să ne pronunțăm, sunt multe elemente care intervin în construirea acestor previziuni, care țin atât de evoluția pieței, cât și de poziționarea modelului nostru în segment. Cu siguranță putem vorbi de 2023 ca fiind anul în care Nissan Juke Hybrid va performa în vânzări, estimarea noastră de acum fiind către un mix de 30%-40% din vânzări în varianta hibrid.”

Articole similare

Volkswagen ID.R a doborât recordul urcării de la Goodwood Festival of Speed

Dragos Baltateanu

Citroën își electrifică toate vehiculele comerciale ușoare

Florin Amariei

Renault și-ar putea reduce participația deținută la partenerul de alianță Nissan cu 28%

Mihai Morcovescu

Leave a Comment