AUTOpro
Stiri

Cele mai puternice mașini din lume

Site-ul www.newatlas.com a realizat topul celor mai puternice mașini din lume, care dezvoltă cel puțin 1000 de cai putere.

Topul realizat de www.newatlas.com include fiecare producție actuală sau viitoare, fie că este vorba de o mașină electrică, hibrid sau cu combustie, care pretinde că produce mai mult de 1.000 de cai putere. Lista este ordonată de la cea mai puțin puternică la cea mai puternică.

Rezvani Tank X: “peste 1.000” CP (combustie)

Rezvani construiește mașini de inspirație militară de mult timp, iar Tank X duce performanța la un alt nivel. Acest monstru blindat este alimentat de un motor Dodge Demon V8 supraalimentat de 6,2 litri și poate avea gadgeturile pe care mașinile lui James Bond le-au avut vreodată. Vorbim despre bombe de fum, viziune termică, mânerele ușilor electrificate, picături de caltrop care distrug anvelopele și multe altele.

GMC Hummer: 1.000 CP (electric)

Când Arnold Schwarzenegger l-a convins pe AM General să facă o variantă rutieră a lui M988 Humvee la începutul anilor ’90, automobilul și-a construit o altă reputație. Pentru fanii filmului “Die Hard” era renumit pentru rezistența sa militară, dar pentru ecologiști era cunoscut pentru consumul enorm. Însă, la începutul  anului 2020, GMC a anunțat că va relansa Hummer electric cu 1.000 CP și un cuplu de 15.590 Nm (11.500 lb-ft).

Mercedes-AMG Project One: 1.000 CP (hibrid)

Cu prețul de 2,72 milioane de dolari, Project One este viziunea Mercedes-AMG despre o mașină de Formula 1 fabricată pentru șosea.  Motorul său turbo de 1,6 litri este cea mai mică unitate de ardere pe care o veți vedea pe această listă, dar extrem de puternică pentru dimensiunea sa de 510 cai putere, datorită unui motor electric de 90 de kilowați, care stimulează motorul. Există un alt motor electric de 120 kW, iar aceste trei motoare își combină puterea pentru a pune în funcțiune roțile din spate. De asemenea,  există și o pereche de motoare puternice, de 50.000 rpm, care acționează roțile din față. Mercedes spune că automobilul va accelera de la 0 la 200 km / h în mai puțin de 6 secunde, iar viteza limită va depăși peste 350 km/h.

McLaren Speedtail: 1.036 CP (hibrid)

„Succesorul spiritual” al mărcii transcendente F1 1998, McLaren Speedtail a fost conceput ca un hiper-tourer de 402 km/h (250 mph). Acesta are o coadă conică în formă de lacrimă și aleroane flexibile, care sporesc aerodinamica.

Naran Naran: 1.043 CP (combustie)

Ameerh Naran nu și-a denumit doar compania auto după propriul nume, ci și primul model. Naran Naran promite să îmbine o experiență de conducere asemănătoare cu cea a unui GT3. Cu un interior de lux cu 4 locuri și cu un motor V8 de 5 litri, aceasta produce 1.048 de cai putere. Producătorul susține că masina va accelera de la 0 la 100 km/h în doar  2,3 secunde.

Lucid Air: 1.080 CP (electric)

Designul acestui automobil a fost axat mai mult pe spațiul din interior și pe capacitatea portbagajului decât pe puterea mașinii. Cu toate acestea, chiar și cu sistemul de propulsive făcut cât mai compact posibil, ediția specială „Dream” dezvoltă în total 1.080 de cai, accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde. Lucid Air atinge o viteză maximă de 270 km/h).

Tesla Model S Plaid: 1.100 CP (electric)

Modelul S Plaid atinge 100 km/h în mai puțin de două secunde, oferă o autonomie de peste 836 km și dezvoltă mai mult de 1.100 de cai putere . Totuși, pentru o mașină de serie cu 4 uși, în valoare de 140.000 de dolari, este o demonstrație a realizărilor uimitoare ale Tesla.

Hispano-Suiza Carmen Boulogne: 1.100 CP (electric)

Noua variantă a lui Carmen Hispano-Suiza, Boulogne, este ușor mai performantă decât modelul anterior, dezvoltând 1.100 de cai putere, în loc de 1.019. Ușile ca niște aripi de pescăruș și indicii de design care revin la perioada de glorie dinaintea anului 1938 îi oferă acesteia un aer retro. De asemenea,  Carmen folosește unul dintre cele mai performante designuri de șasiu folosite până acum, fapt care îi asigură o performanță uimitoare.

Delage D12: 1.100 CP (hibrid)

Noul Delage D12 combină un V12 masiv de 7,6 litri, aspirat natural, cu un alt sistem hibrid care sporește puterea și capacitatea de reacție. Cabina sa tandem va fi un coșmar pentru pasageri, dar aceasta este o mașină unică, care a înregistrat un record la turul Nurburgring Nordschliefe. Prețul său ajunge la 2,3 milioane de dolari.

Aria FXE: 1.150 CP (hibrid)

Aria, a dezvoltat FXE, o mașină hibrid hiper-GT, care are un aspect agresiv și orificii laterale deschise inspirate de avionul de luptă F-22 Raptor. Automobilul este alimentat de un V8 supraalimentat de 6,2 litri și o pereche de motoare electrice montate în față, care îl ajută să accelereze la fel de repede ca un McLaren P1 sau ca un Porsche 918, atingând 100 km/h în 3,1 secunde.

Aston Martin Valkyrie: 1.160 CP (hibrid)

Valkyrie nu se laudă doar cu una dintre cele mai agresive forme de caroserie aerodinamice văzute vreodată în lumea automobilelor, ci și cu un motor Cosworth V12 de 6.5 litri, care dezvoltă o mie de cai putere. fără ajutorul inducției forțate.

Zenvo TSR-S: 1.177 cai putere (combustie)

Zenvo are un motor supraalimentat de 5,8 litri, care dezvoltă de 1.177 cai putere, o cutie de viteze foarte specială și unele dintre cele mai active aerodinamici ale aripilor spate care există în industria automobilistică. Producătorul auto spune că acest model are „una dintre cele mai rapide schimbătoare de viteze existente”.

Ariel Hipercar: 1.180 CP (electric, cu autonomie extinsă)

Deși nu a fost lansat încă, hipercarul  va avea un grup de propulsie electric AWD care va livra 1.180 cai putere și un cuplu de 9.900 Nm (7.302 lb-ft). Deși au apărut zvonuri despre această mașină în 2017, iar producția era programată pentru 2020, încă nu se știe o dată exactă de lansare.

Drako GTE: 1.200 cai putere (electric)

Drako GTE și-a făcut debutul în 2019 ca fiind cea mai rapidă berlină din lume. Cu o putere de 1.200 de cai putere și un cuplu de 8.813 Nm, aceasta va atinge o viteză maximă de 332 km/h. Prețul unui Drako GTE este de 1.25 milioane de dolari.

Ultima RS: 1.200 cai putere (combustie)

Ultima RS are un motor motor Chevy LT5 V8, care dezvoltă până la 1.200 de cai putere. Grație greutății sale extrem de scăzute, numai 950 de kg, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2.3 secunde.

Czinger 21C: 1.250 cai putere (hibrid)

Succesorul actualizat al modelului Divergent Blade, 21C este remarcabil datorită conceptului său de fabricație. Cadrul spațial al mașinii este construit din tije de carbon, legate prin noduri de aluminiu imprimate 3D și asamblate de roboți. Hipercarul va atinge 100 de km în doar 1.9 secunde.

Nio EP9: 1.341 cai putere (electric)

Motoarele electrice ale modelului Nio EP9 au un cuplu de 6.334 Nm (4.672 lb-ft), iar producătorul susține că este capabil să accelereze de la 0 la 200 km/h în 7.1 secunde. Cu o forță de două ori mai mare decât a unei mașini de F1, Nio EP9 este capabilă de o forță 3,3 G la frânare și de 2,53 G în viraje.

Ediția aniversară a Saleen S7 Le Mans: 1.500 cai putere (combustie)

Saleen S7 a fost primul supercar produs America, care dezvolta 550 de cai putere și o viteză maximă de 354 km/h. Însă, în 2009 a fost oprită producția și a fost repornită în 2016 sub denumirea de S7LM. Producătorul auto a lansat anul acesta, ediția aniversară S7 Le Mans, care are un motor V8 twin-turbo modificat, ce oferă 1.500 de cai putere și promite că va accelera de la 0 la 100 km/h în doar de 2,2 secunde.

Koenigsegg Regera: 1.500 de cai putere (hibrid)

Gândit ca fiind alternativa de lux a modelelor  Agera și Jesko, Regera are un sistem hibrid, care combină un motor cu combustie  V8 twin-turbo de 5.0 litri, care dezvoltă de 1.100 de cai putere, cu un sistem electric masiv cu trei motoare, care dezvoltă de 700 CP . Cu toate acestea, din cauza modului în care curbele de putere se suprapun, nu se poate obține mai mult de 1.500 de cai putere. Dar mașina are și alte caracteristici remarcabile, precum transmisia directă fără cutie de viteze, suporturile sale active pentru motor și deschiderea robotizată „autoskin”.

Bugatti Chiron Super Sport 300+: 1.600 cai putere (combustie)

Bugatti a produs prima mașină de serie care a depășit recordul de viteză într-o cursă în linie dreaptă atingând 490,484 km/h. Această ediție îmbunătățită a lui Chiron adaugă doar 100 de cai putere succesorului său Bugatti Veyron, dar prezintă o caroserie ce are o aerodinamică extinsă și optimizată și care este semnificativ mai eficientă la viteze de peste 420 km/h.

SSC Tuatara: 1.750 cai putere (combustie)

Tuatara a fost declarată cea mai rapidă mașină din lume. Deși acest lucru încă este disputant, Shelby SuperCars (SSC) a construit o mașină frumoasă și puternică. V8-ul său plat de 5.9 litri twin-turbo dezvoltă 1.350 de cai putere cu benzină obișnuită sau 1.750 cu E85. Fabricată din fibră de carbon are o greutate de 1.247 kg.

Hennessey Venom F5: 1.817 cai putere (combustie)

Zeul tuningului texan John Hennessey modifică mașinile pentru a fi mai rapide de aproape 30 de ani și, acum, și-a construit propria serie de hipercaruri. Hennessey Performance nu a reușit încă să ruleze F5 cu viteza maximă, dar atunci când o va face, va dezlănțui furia completă a motorului său “Fury”, un V8 twin turbo de 6,6 litri. Proiectat să producă cel puțin 1.600 de cai putere, motorul Fury l-a surprins chiar pe John Hennessey atunci când a fost testat la o putere de 1.817 cai putere. Venom F5 ar trebui să atingă 300 km/h mai repede decât o mașină de Formula 1 și va avea cel mai mare raport putere-greutate văzut vreodată într-o mașină de serie.

Bugatti Bolide: 1.825 cai putere (combustie)

Bugatti a creat o nouă caroserie pentru motorul său W16 de 8 litri. Cu o limită de turație ridicată, Bolide dezvoltă 1.825 cai putere și un cuplu de 2.508 Nm. Greutatea noului model cântărește doar 1.240 kg comparativ cu cele 1.995 kg ale lui Chiron.

Pininfarina Battista: 1.900 de cai putere (electrică)

Din acest moment, lăsăm lumea combustiei în urmă. Și când vine vorba de hipercaruri electrice, cifrele de putere totală pot să crească cât de mult doresc. Acolo unde tunerii motoarelor cu combustie trebuie să facă eforturi nebunești pentru a reuși ca motoarele să producă mai multă putere, echipa care produce motoarele electrice trebuie pur și simplu să facă față unui pic de căldură suplimentară. Battista folosește un sistem de propulsie Rimac AWD, care dezvoltă 1.900 de cai putere și atinge 100 km/h în mai puțin de două secunde. Are un habitaclu de lux, o suspensie activă, o aerodinamică uimitoare și o selecție de sunete false diferite din care puteți alege dacă vă lipsește zgomotul unui motor cu combustie.

Rimac C_Two: 1.914 cai putere (electric)

Rimac a păstrat o parte din secretul său atunci când a vândut trenul de propulsie către Pininfarina. C_Two produce 1.914 cai putere și un cuplu de 2.300 Nm (1.696 lb-ft). Rimac spune că va atinge 100 km/h în doar 1,85 secunde și va avea o viteză maximă în jur de 415 km/h. De asemenea, va avea o autonomie de 650 km dacă este condus cu 40 km/h.

Lotus Evija: 2.000 cai putere (electric)

Lotus Evija este prima mașină de serie care dezvoltă două mii de cai putere. Această frumusețe în valoare de 2,1 milioane de dolari este o altă fiară complet electrică, pregătită să ofere un cuplu electric de 1.700 Nm (1.254 lb-ft). Williams Advanced Engineering a contribuit la proiect, asigurându-se că puteți conduce la viteză maximă timp de șapte minute înainte ca temperatura să înceapă să limiteze performanța. De asemenea, este conceput pentru a se încărca la o viteză extrem de rapidă de 800 kW, ceea ce înseamnă că, atunci când infrastructura va fi inventată, veți putea încărca Evija de la 0 la 100% în doar nouă minute.

Articole similare

SsangYong, din nou într-o situație dificilă

Robert Stan

VW EV la 21.000 Euro? Da, se pregătește..

Dan Vardie

Pretul noilor modele Dacia a fost dezvaluit. Cat costa Logan si Sandero

Florin Amariei

Leave a Comment