AUTOpro
Prezentari Stiri

Lamborghini Huracán STO, lansat oficial în România

lamborghini huracan sto romania

Constructorul auto italian de vehicule de înaltă performanță a ales ca România să fie a doua țară după Italia în care Huracán STO este oficial introdus, iar AUTOpro vă transmite principalele lucruri de reținut despre acest nou supercar.

Huracán Super Trofeo Omologata (STO) reprezintă o versiune de top a automobilului care a marcat Lamborghini ca brand și a oferit clienților din întreaga lume un motiv în plus pentru a fi mai productivi. De altfel, noul supercar are și un preț pe măsură. Acesta este de 252.000 de euro fără TVA, adică foarte aproape de 300.000 de euro când adăugam și partea statului.

Departe însă de noi gândul cu privire la ce vrea Lamborghini pentru a ne oferi acest automobil, ci ne axăm mai mult pe ce poate livra această mașină. Cum România a fost chiar a doua țară în care Huracan STO a fost oficial lansat, e cazul să-i oferim atenția cuvenită. Acestea fiind spuse…

Huracán STO – 75% fibră de carbon, 25% emoție pură

Lamborghini Huracán STO este o mașină super sport, omologată pentru șosea, inspirată de moștenirea lăsată de Huracán Super Trofeo EVO, precum și de trofeele obținute de Huracán GT3 EVO pe circuitul de 24 de ore de la Daytona și pe circuitul de 12 ore de la Sebring. 

Cu motorul său V10, aspirat natural, de 640 CP (470 kW), producând 565 Nm la 6.500 rpm, Huracán STO oferă o accelerație incredibilă de la 0-100 km/h în doar 3,0 secunde, de la 0-200 km/h în 9,0 secunde și atinge o viteză maximă de 310 km/h.

La baza performanțelor extraordinare ale noului Huracán STO stau numeroase inovații tehnice. Una dintre acestea este Cofango, o soluție de design „Made in Lamborghini”. Termenul Cofango derivă din fuziunea a două cuvinte italiene: cofano (capotă) și parafango (aripă), și este folosit de Automobili Lamborghini pentru a descrie soluția de proiectare în care capota, aripile și bara de protecție frontală sunt integrate într-o singură componentă.

Acest sistem inovator, creat de inginerii Lamborghini este inspirat de Lamborghini Miura și de Sesto Elemento, iar pe STO este realizat în întregime din fibră de carbon, foarte ușoară.

Huracán STO – ușor!

De altfel, peste 75% din caroseria Huracán STO este realizată din fibră de carbon, parbrizul are o greutate scăzută, roțile sunt din magneziu, iar interiorul este inspirat de mașinile de curse, astfel încât acest model este cu 43 kg mai ușor decât Huracán Performante.

Huracán STO are un plus de 37% a eficienței aerodinamice comparativ cu o modelul Huracán Performante și o deportanță de 420 kg la o viteză de 280 km/h.

Huracán STO oferă trei noi moduri de conducere, adaptând setările mașinii pentru a se potrivi perfect cu stilul șoferului și condițiile meteo și din trafic: STO (pentru condus normal, cu accent pe bucuria de a te afla în spatele volanului), Trofeo (modul de curse, în care accentul cade pe maximizarea performanțelor de circuit) și Pioggia (modul pentru ploaie, în care cele mai valorizate sunt aderența și controlul).

„Ne-am folosit tehnologiile dinamice ale vehiculului pentru a adapta Huracán STO la diferitele caracteristici ale pistei și ușor de configurat”, spune și Giorgio Sanna, șef al Squadra Corse.

Astfel, configurarea Huracán STO poate fi schimbată într-un timp record de numai 3 secunde, permițând șoferului să experimenteze un pit stop dinamic, ca și cum o echipă de mecanici s-ar afla chiar acolo, pentru el.

În dezvoltarea acestui model, echipa de cercetare și dezvoltare a Lamborghini a parcurs o distanță echivalentă cu triplul ocol al Pământului în cadrul testelor simulatoare, înainte de a începe testele rutiere. Tehnologia de ultimă generație a simulatorului a permis inginerilor Lamborghini să economisească timp la controlul calității, dar și în ceea ce privește timpul de livrare și emisiile, prin verificarea virtuală a faptului că fiecare componentă a mașinii respectă pe deplin standardele în diferite etape ale dezvoltării, certificării și testării STO.

Huracán STO este echipat cu un sistem de telemetrie cu un nivel de conectivitate nemaiîntâlnit până acum pe un Lamborghini. Întregul sistem conectează mașina, camerele și aplicația UNICA (dedicată clienților Lamborghini).

Huracan STO are un preț de pornire în România de 252.000 de euro fără TVA, dar poate fi personalizat în sute de modalități prin programul Ad Personam.

Lamborghini București a confirmat pentru AUTOpro că deja au fost înregistrate două comenzi în țara noastră.

Articole similare

2022 este anul cu cele mai bune vânzări online Dacia

Darius Pana

Mașinile electrificate reprezintă acum 11,6% din piața auto românească

Florin Amariei

Range Rover la 50 de ani: Range Rover Fifty

Robert Stan

Leave a Comment