AUTOpro
INDUSTRIE Stiri

Noul McLaren Artura primește pneuri smart „Cyber Tyre” de la Pirelli

Noul model de înaltă performanță al constructorului auto britanic McLaren va fi echipat cu Pirelli „Cyber Tyre”, pneuri smart care deschid calea către un grad de autonomie mai mare.

Pneurile noi ale Pirelli pot „vorbi” cu mașina printr-o serie de senzori care oferă automobilului o serie de informații importante. Artura, spre exemplu, va primi și interpreta date despre tipul anvelopei, indicele de sarcină, viteza nominală, temperatură și presiune. Pirelli, așadar, marchează intrarea într-o nouă eră pentru companie: tehnologizarea roții.

Toate informațiile colectate de senzorii din pneurile „Cyber Tyre” sunt monitorizate constant și transmise în timp real. Mai mult, informațiile sunt livrate cu o precizie mai mare în comparație cu senzorii tradiționali de pe supapă, deoarece senzorii de transmisie Pirelli sunt în contact direct cu anvelopele reale, mai degrabă decât cu jantele. Datele furnizate de senzori sunt procesate de un software creat de Pirelli, care este integrat în componentele electronice ale mașinii. Unele informații pot fi văzute pe tabloul de bord și pe afișajul central; alte informații sunt utilizate de dispozitivele electronice ale mașinii pentru a calibra sistemele de alertă ale șoferului pe baza caracteristicilor exacte ale anvelopelor și a stării acestora.

O mașină echipată cu sistemul Cyber ​​Tyre de la Pirelli poate avertiza un șofer că trebuie să verifice presiunea anvelopelor pentru a continua să conducă în siguranță. Alternativ, când este timpul să schimbați tipul de anvelope – care adesea au o viteză diferită de vară până la iarnă – mașina avertizează șoferul când a fost atinsă viteza maximă pentru acea anvelopă. Funcționalitatea specifică anvelopelor Cyber ​​este aleasă și definită de producătorii care le adaptează pentru fiecare model.

În cazul McLaren Artura, unele dintre aceste funcții au fost selectate special pentru a fi utilizate pe o pistă de curse. De exemplu, Pirelli Cyber ​​Tyre permite șoferului să adapteze presiunea anvelopelor pentru a obține performanțe mai bune pe pistă pe baza stilului lor individual de conducere.

Ca urmare, alertele primite de fiecare șofer sunt modificate. Șoferii pot fi, de asemenea, informați cu privire la momentul în care anvelopele au atins temperatura optimă, permițându-le să acceseze fereastra corectă pentru a extrage performanța maximă posibilă din pachetul auto de anvelope. În plus, șoferilor li se poate spune când să își răcească din nou anvelopele.

Pirelli Cyber Tyre – software și hardware direct în roată

Inginerii Pirelli împreună cu cei ai McLaren au dezvoltat anvelope personalizate P Zero pentru McLaren Artura în dimensiunea 235 / 35Z R19 pentru față și dimensiunea 295/35 R20 pentru spate. Anvelopele au un model asimetric al benzii de rulare, care oferă performanțe excelente de frânare pentru a garanta controlul mașinii în toate condițiile, în special atunci când este umed. Anvelopele P Zero Corsa, dezvoltate special pentru a fi utilizate, atât pentru curse, cât și pe șosea, sunt de asemenea disponibile, având un compus derivat din experiența Pirelli în motorsport.

Pentru iarnă, McLaren Artura beneficiază de anvelope unice de iarnă P Zero concepute special pentru a se potrivi cu caracteristicile sale, cu un design compus pe măsură și modelul benzii de rulare care garantează performanțe similare anvelopei de vară P Zero. Toate aceste trei anvelope pentru McLaren Artura se pot distinge prin marcajele lor MC-C de pe flancuri, ceea ce indică dezvoltarea unică realizată de Pirelli în special pentru McLaren, utilizând tehnologia Cyber ​​Tyre.

Prin acest sistem nou al Pirelli, mașinile vor putea mai ușor să identifice sau să prezică situații potențial periculoase, cum ar fi pierderea aderenței și acvaplanarea, ceea ce înseamnă că sistemul electric al mașinilor poate interveni cu promptitudine.

Pirelli spune că va continua dezvoltarea acestor sisteme pe măsură ce conducerea avansează către un nivel de autonomie din ce în ce mai mare.

Articole similare

Mercedes-Benz accelerează electrificarea, dar nu spune când va renunța complet la combustia internă

Florin Amariei

Peugeot 308 – noul leu francez

Florin Amariei

Retragerea Hyundai Kona EV se extinde în America de Nord și Europa

Autopromag

Leave a Comment