Uzina din Barcelona a Nissan va fi închisă generând pierderea a circa 2.800 de locuri de muncă. În plus, efectele în lanț ar putea duce și la disponibilizări în rândul furnizorilor.
Oficialii Alianței Renault – Nissan au un plan de schimbare a strategiei care implică, pe lângă detaliile oferite în cursul conferinței de presă de ieri, și închideri de uzine și disponibilizări de personal.
Astăzi, guvernul spaniol a anunțat că Nissan Motor a decis să închidă fabrica sa din Barcelona, ceea ce va duce la pierderea a aproximativ 2.800 de locuri de muncă. Decizia face parte din noul plan de restructurare pe plan global al producătorului auto nipon, iar alte anunțuri sunt așteptate și din partea partenerului de alianță, Renault.
Nissan a luat această decizie în pofida propunerilor autorităţilor locale de a păstra uzina din Barcelona în funcţiune. Închiderea va costa Nissan un miliard de euro, a precizat Executivul spaniol, solicitând companiei să analizeze şi alte opţiuni. Raul Blanco, secretar de stat pentru industrie în guvernul Spaniei, aprecia luni că pentru Nissan ar fi mai ieftin să investească în fabrica sa din Barcelona decât să o închidă.
„Este mult mai ieftin să investeşti decât să pleci”, afirma oficialul spaniol, adăugând că o astfel de măsură ar costa compania peste un miliard de euro, pentru a rezolva problemele contractuale şi cele cu forţa de muncă. Fabrica are nevoie de „investiţii care au fost întârziate, în valoare de aproximativ 300 de milioane de euro”, susţine oficialul.
Industria auto este responsabilă pentru aproximativ 10% din PIB-ul Spaniei, conform datelor guvernamentale.
În acest moment, singurele fabrici Nissan din Europa sunt cele din Spania şi Marea Britanie, în timp ce Renault are unităţi de producţie în Spania, la Palencia, Valladolid şi Sevilla.
Spania este a patra mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, Franţei şi Italiei.