AUTOpro
Stiri

Presa franceză: Restructurarea Renault vizează și România. Investițiile vor fi înghețate

Renault uzina Dieppe Alpine

Articole din presa franceză, care citează surse din cadrul sindicatelor Renault, arată că planul francezilor de a își reduce costurile cu două miliarde de euro implică, printre altele, concedierea a 8% din forța sa de muncă, dar și înghețarea investițiilor din România și Maroc.

Așa cum ați aflat deja de la AUTOpro, Alianța Renault – Nissan a pus la punct un plan important de reducere a costurilor și de reorganizare a producției. Deși în conferința de presă de miercuri, oficialii francezi și japonezi au anunțat doar partea de reorganizare, fără a menționa măsurile care implică disponibilizări de personal și închoideri de fabrici, joi a fost dezvăluit planul Nissan de a închide uzina sa din Barcelona, iar astăzi, vineri, 29 mai, sunt așteptate anunțuri privind măsurile radicale luate de partenerii din Alianță de la Renault.

Cum legislația franceză prevede ca măsurile care implică închideri de uzine și disponibilizări să fie mai întâi discutate cu sindicatele, informații privind aceste detalii au ajuns în presa farnceză.

Astfel, conform unor articole din Les Echos, Le Monde și ale agenției Reuters, oficialii Renault vor anunța astăzi disponibilizarea a circa 15.000 de persoane la nivelul întregului grup, adică aproximativ 8% din forța de muncă. Nu mai puțin de 4.600 de locuri de muncă vor fi restructurate în Franța, restul fiind aferente altor facilități din lume ale grupului din care face parte și Automobile Dacia.

Și, dacă tot vorbim despre Dacia și activitățile Renault din România, conform LifeNews.ro, informațiile din această dimineață arată „oprirea proiectelor de expansiune și înghețarea investițiilor din România și Maroc”. Totodată, la centrele de tehnologie din afara Franței, precum Renault Technologie Roumanie (RTR), vor fi realizate doar proiecte cu o valoare adăugată mică, în timp ce principalele proiecte vor fi gestionate exclusiv în Hexagon, la Technocentre din Guyancourt. Asta în ciuda faptului că și acesta va trebui să renunțe la 1.500 de angajați dintr-un total de 11.000.

Conform surselor citate de presa franceză producția totală a grupului Renault va fi redusă, progresiv, de la 4 milioane de vehicule la doar 3,3 milioane. Pentru asta, uzina de la Dieppe va depinde strict de vânzările modelului Alpine 110 și va activa doar până în momentul în care acest produs își va încheia ciclul de viață, iar Foundries of Brittany vor fi vândute imediat ce va fi găsit un cumpărător.

Activitățile de la Choisy-le-Roi vor fi mutate la uzina din Flins. Aceasta din urmă va continua să producă până ce modelele Renault Zoe și Nissan Micra vor ajunge la finalul ciclului de viață, moment prevăzut pentru 2023 sau 2024, ulterior fiind căutate alte soluții. Tot la Flins numărul de angajați va scădea cu 1.000 de persoane. Și producția uzinei din Mauberge este în cumpănă, majoritatea activităților fiind mutate la Douai.

Mai multe detalii despre partea mai puțin placută a planului de redresare al grupului Renault ar trebui să fie dezvăluite astăzi chiar de oficialii francezi.

Articole similare

Rabla 2021 vine cu majorări pentru toate voucherele

Florin Amariei

Ford România a donat trei vehicule EcoSport ca material didactic pentru elevii și studenții craioveni

Filip Sîrbu

Liber la mașini electrice în Moldova

Autopromag

Leave a Comment