AUTOpro
Stiri Industrie

Mazda și Bose împlinesc 30 de ani de colaborare

mazda bose 30 ani

Constructorul auto japonez Mazda și producătorul de echipamente audio Bose împlinesc 30 de ani de colaborare. Prima mașină la care au lucrat împreună a fost RX-7!

De când Mazda și Bose au început să lucreze împreună pentru a treia generație Mazda RX-7 în urmă cu treizeci de ani, cele două companii au continuat să colaboreze pentru a crea tehnologii premium și inovatoare de sunet.

Inginerii audio responsabili pentru Mazda RX 7 FD erau în căutare de bas puternic și sunet impactant. În urma mai multor cercetări, au ales Bose. Sistemul Acoustic Wave Cannon părea să se potrivească cel mai bine cu ce își doreau ei. Sarcina, însă, părea greu de pus în practică la început. Au reușit să găsească împreună cea mai bună soluție, totuși. Calitatea sunetului nu a fost compromisă.

O etapă mai dificilă de pe acest drum a fost cel mai reprezentativ model Mazda de până acum, Mazda MX-5. Oferirea unei calități excelente a sunetului pentru mașinile decapotabile atunci când plafonul e coborât a reprezentat o provocare pentru producătorii de echipamente originale și designerii de sunet din întreaga lume, dar Mazda și Bose au venit cu o soluție inovatoare.

Un comutator EQ reglează automat setarea sunetului atunci când plafonul este jos, iar difuzoarele UltraNearfield încorporate direct în tetierele scaunului permit o experiență de ascultare captivantă chiar și atunci când acoperișul este deschis. În plus, tehnologia de compensare a zgomotului AudioPilot de la Bose monitorizează continuu zgomotul și ajustează automat redarea audio la orice circumstanță modificată, cum ar fi zgomotul rutier și cel al vântului.

În acest fel, șoferul își poate concentra atenția asupra muzicii și experienței de condus fără a fi nevoie să facă ajustări manuale.

Bose și noul MX-30

Cea mai recentă generație de mașini Mazda a înregistrat o nouă descoperire în colaborarea de treizeci de ani: în aproape toate modelele Mazda3 din 2019, woofer-urile au fost mutate de la panourile ușii în zona din spate a aripilor față. Această nouă amplasare nu numai că eliberează din spațiu pentru a avea buzunarele ușilor mai mari, dar contribuie și la o experiență sonoră mai bună, deoarece energia basului este reflectată simultan din podea, paravanul de protecție și zona panoului. Acest efect de încărcare a colțurilor creează o reproducere a basului remarcabil de impactantă, care nu este nici dominatoare, nici predispusă la zgomot.

În plus, carcasele de bas ale capacului sunt completate de un subwoofer suplimentar în spate pentru a „potrivi” sunetele de frecvență joasă din cabină. Noua configurație – numită în mod adecvat BassMatch – își arată întregul potențial în Mazda MX-30 complet electrică: deoarece motorul nu scoate sunet, șoferul și pasagerii pot asculta mai multe detalii sonore și o experiență audio mai bogată ca niciodată.

De la primul proiect până la acest ultim exemplu, colaborarea dintre Mazda și Bose a fost caracterizată nu numai prin ingeniozitatea inginerească, ci și printr-un spirit înrudit pe care îl au aceste companii: o pasiune pentru depășirea limitelor a ceea ce este posibil și o credință comună că tehnologiile premium necesită o abordare îndrăzneață.

Fotografii de Gabriel Preda

Articole similare

General Motors primește fonduri de 489 mil. USD pentru a produce ventilatoare mecanice

Robert Stan

Tesla produce un ventilator medical din componente auto

Autopromag

Jurnal București – Monte Carlo: ziua 4

Autopromag

Leave a Comment