Constructorul chinez de automobile BYD, lider mondial în producția de vehicule electrice și hibride, și-a făcut debutul oficial în România, printr-un eveniment organizat la București.
Pentru început, compania va comercializa patru modele, trei pur electrice și un plug-in hybrid. Până la final de 2025, BYD va deschide peste 30 de showroom-uri la nivel național.
Pentru început, BYD va comercializa în România patru modele

BYD, acronim pentru „Build Your Dreams”, este o marcă recunoscută pentru inovația sa în materie de tehnologia bateriilor, design modern, dar mai ales prin prețurile competitive ale mașinilor pe care le fabrică. Reprezentanții mărcii asiatice în țara noastră și-au prezentat viziunea, planurile de dezvoltare și gama inițială de modele disponibile.
„Suntem foarte încântați să lansăm rețeaua în România. În cadrul BYD, misiunea noastră este ca tehnologiile noastre sustenabile să fie cât mai accesibile pentru cât mai mulți clienți, așadar fiecare nouă piață din Europa are o importanță deosebită pentru noi. Ne bucurăm, de asemenea, că debutăm aici cu SUV-ul nostru de înaltă performanță SEALION 7, și cu modelul SEAL U DM-i, oferind soluții atât pentru cei care își doresc mobilitate 100% electrică practică, cât și pentru cei care au nevoie de flexibilitatea călătoriilor lungi oferită de tehnologia hibridă Super DM. Privim cu încredere spre extinderea prezenței noastre în România pe parcursul anului 2025 și în anii următori”, a declarat Stella Li, Vicepreședinte Executiv BYD.
Așa cum spuneam, pentru început, sunt disponibile pentru comenzi patru modele. Trei sunt 100% electrice – Atto 2, Seal și Sealion 7 (vârful de gamă) – și unul este plug-in hybrid – Seal U DM-i. Acesta din urmă model promite o autonomie totală impresionantă, care se apropie de 1.000 de kilometri, și are nevoie de 4,5 secunde pentru a demara de la 0 la 100 km/h.




Sealion 7 este primul model electric de volum produs de BYD, poziționat ca rival direct pentru Tesla Model Y, Volkswagen ID.5 sau noul Ford Capri, în segmentul SUV-urilor cu emisii zero. La polul opus, BYD Seal U DM-i reprezintă alternativa plug-in hybrid a constructorului chinez.
Pentru segmentul sedanurilor EV, BYD propune modelul Seal, o mașină cu zero emisii ce intră în competiție cu Tesla Model 3. Nu în ultimul rând, crossover-ul Atto 2 este poziționat în segmentul compact, fiind o alternativă interesantă pentru Ford Puma, modelul produs la Craiova.
Cât costă modelele BYD pe piața din România
Prețurile anunțate includ bonusul acordat prin programul Rabla Plus, ceea ce le face considerabil mai atractive. Atto 2, un SUV electric urban, vine în trei versiuni de echipare:
- Active – de la 22.590 de euro
- Boost – de la 24.590 de euro
- Comfort – de la 28.590 de euro
Pentru Seal U PHEV, lista de echipări și prețuri este următoarea:
- Boost – începând de la 34.890 de euro
- Comfort – de la 37.390 de euro
- Design – de la 41.890 de euro
Sedanul complet electric Seal pornește de la 37.590 de euro pentru varianta Design, în timp ce versiunea de top, Excellence-AWD, ajunge la 42.590 de euro. În ceea ce-l privește, Sealion 7 este disponibil în trei niveluri de echipare, la următoarele prețuri:
- Comfort – 40.590 de euro
- Design AWD – 44.590 de euro
- Excellence AWD – 49.590 de euro
Primele centre de vânzare sunt deja funcționale în București, prin colaborări cu Țiriac Auto și DAB Auto. Rețeaua BYD urmează să se extindă rapid în toată țara, cu noi reprezentanțe planificate în Cluj-Napoca, Brașov, Iași, Constanța, Pitești, Craiova, Timișoara și Ploiești. Până la sfârșitul lui 2025 vor fi peste 30 de dealeri.
În acest an, importatorul BYD se așteaptă la vânzări de 5.000 de mașini electrice și plug-in hibrid în România.