AUTOpro
Industrie

BMW iDrive 8, lansat oficial. Debutează pe noul iX

bmw idrive 8

Constructorul auto bavarez a anunțat iDrive 8, un sistem care va permite o interacțiune mult mai avansată între șofer și mașină.

BMW promite că noua generaţie de iDrive duce interacţiunea dintre utilizatori şi automobil într-un spațiu digital și inteligent. La baza experienţei unice a utilizatorului se află noul sistem de operare BMW 8, o nouă generaţie de afişaje, comenzi şi software, precum şi conectivitate şi procesare de date extrem de puternice. Noul iDrive va fi lansat treptat pe toate clasele de automobile, debutând spre finalul acestui an la BMW iX, după care va fi prezentat şi pe BMW i4.

Noul BMW iDrive procesează în mod constant o cantitate mare de date autogenerate, informaţii disponibile online şi date importate din flota de automobile BMW Group pentru a pune în aplicare dorinţele conducătorului într-un mod contextual. BMW ID deschide calea pentru o personalizare şi mai mare. Acest sistem recunoaşte situaţiile repetitive, învaţă din acestea şi oferă sugestii despre modul în care funcţiile pot fi activate corespunzător.

Capacitatea Asistentului Personal Inteligent BMW de a se adapta la nevoile şi rutinele individuale ale conducătorului, precum şi la diverse situații de utilizare, îl face, mai mult ca oricând, un punct central al interacţiunii om-maşină. Sistemul de operare este conceput cu un accent clar pe interacţiunea bazată pe dialog folosind limbajul natural şi funcţionarea tactilă prin intermediul ecranul central curbat BMW. Debutul interacțiunii se face cu „Great Entrance Moments”. Această nouă experienţă îl întâmpină pe conducător şi îl invită în automobil cu un scenariu bine coregrafiat.

Merită menționat faptul că BMW a fost compania care a debutat acum mai bine de două decenii un cadran rotativ și un afișaj digital care a facilitat interacțiunea șofer-automobil.

Una din cele mai distinctive completări a componentelor fizice de la bord este ecranul central curbat BMW, care reuneşte afişajul de bord şi displayul central. Acest ecran curbat oferă o interpretare modernă a orientării tradiţionale a bordului către conducător pe care BMW a introdus-o cu prima generație de BMW Seria 3 în 1975 și a folosit-o consecvent de atunci înainte. Ecranul central curbat BMW este arcuit spre conducător pentru un efect ergonomic bun, făcând controlul tactil mai accesibil. Ecranul curbat îmbină armonios într-o singură unitate afișajul de bord de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi displayul central de 14,9 ţoli (37,85 cm).

Noua generaţie BMW iDrive aduce un nou limbaj de design pentru noul sistem de operare BMW 8. Interfaţa de utilizator a fost optimizată pentru a prezenta în orice moment doar informaţiile relevante, într-un mod simplu şi uşor de înţeles.

Afişarea informaţiilor în axa vizuală centrală a conducătorului impresionează atât prin suprafaţa ecranului de dimensiuni generoase, cât şi prin formele sale atractive, efectele luminoase dinamice, profunzimea puternică a culorii şi gama modernă de culori. Toate afişajele au o rezoluţie grafică extrem de ridicată de 200 ppi, la un nivel comparabil cu cele mai sofisticate display-uri de calculatoare.

BMW iDrive 8 – asistent inteligent

Noua generaţie BMW iDrive aduce şi o gamă extinsă de abilități pentru Asistentul Personal Inteligent BMW. Pentru a consolida conexiunea personală dintre partenerul digital şi pasageri, utilizatorii pot atribui un nume la alegere Asistentului Personal Inteligent BMW, pe care îl folosesc apoi pentru apelare. În comunicarea naturală umană o mulţime de informaţii sunt transmise non-verbal. Noua abordare de vizualizare pentru asistent prezintă sfere de lumină în dimensiuni şi niveluri de luminozitate diferite, oferindu-i mai mult spaţiu şi modalităţi noi de exprimare, inclusiv posiblitatea ca Aistentul Personal Inteligent să se exprime prin „gesturi”, printr-o comunicare non-verbală. Această imagine vizuală îi conferă şi o „faţă” pentru inteligenţa din automobil.

Noua funcţie My Modes asigură o experienţă de utilizator complexă, construită pe baza preferinţelor personale ale conducătorului, construind momente memorabile atât pentru conducător, cât şi pentru pasagerii. În dezvoltarea My Modes au fost luate în considerare o multitudine de funcţii relevante pentru situaţia de condus, pentru a maximiza funcţionalitatea şi impactul emoţional al experienţei în fiecare siutație. My Modes sunt concepute pentru a stimula simţuri multiple, de la vedere şi auz, până la atingere. Ele pot fi selectate foarte uşor, prin comandă vocală sau folosind un buton dedicat de pe consola centrală. My Modes vor înlocui pe viitor Driving Exprience Control – modurile clasice de condus – EcoPro, Comfort şi Sport.

Versiunea iniţială a My Modes va combina până la 10 parametri diferiţi în automobil. Aceşti parametri includ funcţiile anterioare ale modului de experienţă de condus, cum ar fi controlul sistemului de propulsie şi transmisiei, caracteristicile direcţiei şi setările şasiului. Configuraţia activată este indicată de variaţii ale graficei special dezvoltate pentru My Modes, stilul şi aspectul afişajelor şi o schimbare a culorii afişajului, care se adaptează la setarea experienţei în acelaşi mod ca iluminatul ambiental. Comutarea între My Modes produce şi schimbări acustice, inclusiv ajustarea sunetului motorului.

Noul sistem BMW iDrive va fi lansat cu aceste moduri Efficient, Sport şi Personal. Alte moduri vor fi adăugate în viitor ca parte a dezvoltării continue a BMW iDrive. Aceasta va include şi moduri care nu se referă în primul rând în jurul conducătorului sau al condusului. Funcţiile suplimentare vor fi integrate în moduri, iar opţiunile pentru configurarea funcţiilor vor fi extinse. Aceste îmbunătăţiri vor fi importate în automobile prin actualizări over-the-air.

BMW iDrive 8 – rapid!

Tehnologia radio cu bandă ultralargă (UWB) este esenţială pentru a permite toate acestea. Permite identificarea precisă a locaţiei cheii sau smartphone-ului față de automobil, ceea ce înseamnă că automobilul ştie exact de unde se apropie conducătorul şi ce distanţă îi separă cu precizie de câţiva centimetri. De îndată ce distanţa scade sub trei metri, automobilul începe să se trezească şi indică acest lucru cu un efect de iluminare dinamic, care se intensifică treptat, folosind luminile exterioare. În habitaclu se aprinde o lumină discretă şi calmă. Automobilul arată clientului drumul către zona de acces, care este luminată de un covor luminos în vecinătatea uşii conducătorului, cu forme geometrice inspirate din elementele interfeţei grafice de utilizator.

Odată cu sosirea noului sistem de operare BMW 8, serviciile digitale de navigaţie, parcare şi încărcare sunt complet integrate în sistemul BMW Maps bazat pe cloud într-un mod uşor de utilizat. De asemenea, funcţiile inteligente ale BMW Maps sunt extinse suplimentar.

Una dintre funcţiile-cheie este „Learning Navigation”, ceea ce înseamnă că BMW Maps foloseşte obiceiurile și rutinele asociate cu identificatorul BMW ID individual ca bază pentru învăţarea şi anticiparea destinaţiei utilizatorului, în special pentru naveta zilnică la serviciu, când doresc totuşi să fie avertizaţi cu privire la întârzieri sau probleme de pe traseu. Toate destinaţiile învăţate pot fi vizualizate din automobil şi în aplicaţia My BMW şi şterse, dacă se doreşte.

Sistemul de operare BMW 8 este cea mai puternică şi extinsă tehnologie creată vreodată de BMW. Acesta reprezintă baza pentru a opta generaţie şi noua interpretare a BMW iDrive. BMW Group dezvoltă unitatea centrală de control şi platforma de integrare software în întregime pe Linux şi intern din 2013. Controlul complet asupra software-ului este crucial pentru crearea unui sistem stabil, actualizabil şi de înaltă calitate, care să distingă marca. În era dezvoltării digitale cu ritm rapid, nu mai este suficientă actualizarea completă a caracteristicile digitale ale unui model la fiecare trei ani.

Articole similare

Hyundai va părăsi Rusia în 2023 și își va vinde uzinele către o companie din Kazahstan

Mihai Morcovescu

Chery va construi automobile la o fabrică Nissan care fusese închisă în 2021

Mihai Morcovescu

Vehiculele electrice vor avea până în 2027 costuri de producție mai mici decât cele termice

Mihai Morcovescu

Leave a Comment