Norvegia, una dintre țările care s-au îmbogățit din exploatarea și comercializarea petrolului, este extrem de aproape de atingerea țintelor cu privire la electrificarea totală a mașinilor.
Deși interzicerea vânzărilor pentru mașinile pe combustie internă, hibride și plug-in hibride ar fi urmat să intre în vigoare de-abia în 2025, Norvegia a ajuns organic la electrificarea totală a automobilelor aflate la vânzare. Pe lângă faptul că autoritățile și instituțiile publice vor fi obligate de anul viitor să cumpere doar EV-uri, vânzările pentru modelele pe benzină, motorină și hibride au scăzut dramatic. În prezent, doar sub 10% din mașinile noi sunt integral pe benzină sau motorină. S-a constatat, cu precădere, o evitare serioasă a mașinilor exclusiv diesel.
Cu toate astea, Norvegia încă are nevoie de transporturi rutiere efectuate cu ajutorul camioanelor și autoutilitarelor care încă nu pot fi ușor și practic electrificate. Drept urmare, mai există o șansă la acest capitol pentru motorul termic.
DRPCIV-ul din Norvegia arată, însă, că firmele și persoanele fizice aleg mașinile complet electrice într-un procent covârșitor: peste 79%! Alte 10 procente sunt reprezentate de hibride și plug-in hibride, adică foarte puține.
În ciuda popularității, Norvegia încă oferă avantaje financiare și fiscale pentru cei care cumpără EV-uri. Acest lucru, însă, ar putea fi istorie în 2023.
Finalmente, piața mașinilor second-hand arată precum previziunile unor companii și analiști: cei cu putere de cumpărare mai mică aleg în continuare mașini doar pe benzină sau motorină. Numărul lor, însă, continuă să scadă constant.