Constructorul auto american Ford a anuntat ca e gata sa vanda si sa puna pe drum primele 100.000 de masini proprii care sunt capabile sa se conduca complet singure, adica ating cel mai inalt nivel de autonomie rutiera disponibil acum clientilor obisnuiti.
Ford Active Drive Assist va fi disponibil pe Mustang Mach-E si noul Ford F-150, urmand ca acesta sa devina o echipare standard pentru automobilele cele mai importante din portofoliu sau parte integranta din echiparile de top. Sistemul, pe scurt, este un cruise control avansat care permite soferului sa se relaxeze sau sa intreprinda alte activitati in spatele volanului in timp ce masina continua drumul conform navigatiei, asa cum Tesla Autopilot a permis deja celor care au platit in plus pentru a beneficia de aceasta functie.
Sistemul de condus autonom al Ford va fi optional pentru majoritatea modelelor F-150 si Mustang Mach-E. Doritorii vor trebui sa achite 1.595 de dolari pentru a-l primi. Cu toate ca marca solicita aceasta plata suplimentara, clientii nu vor primi sistemul complet. Masinile vor avea echipamentul necesar instalat, Active Drive Assist urmand a fi activat in 2021 prin update wireless. Compania a spus ca forma finala a software-ului inca nu este gata. Ford promite, insa, ca va fi gata in 2021.
“Henry Ford a ajutat milioane de oameni sa puna mana pe primul lor automobil inca de acum 117 ani in urma. Astazi, compania sa ajuta si mai multi oameni sa isi ia mainile de pe propriile masini prin aplicarea aceleiasi democratizari asupra tehnologiei prin Active Drive Assist”, anunta compania printr-un comunicat de presa oficial.
Clientii care aleg F-150 in echiparea Limited vor primi sistemul radar si camerele fara niciun cost in plus. Acelasi lucru e valabil si pentru cei care opteaza pentru Mach-E Premium si First Edition.
Cu toate ca optiunea nu fi complet disponibila odata cu livrarea noilor autovehicule, e notabil sa mentionam faptul ca aceeasi tehnologie oferita de Tesla costa de aproape 7 ori mai mult.
Ford Active Drive Assist se bazeaza pe lectiile invatate de Intelligent Adaptive Cruise Control, sistemul deja implementat la scara globala. Acum, insa, include Start/Stop, pastrarea in banda si recunoasterea semnelor de circulatie impreuna cu operarea autonoma a masinii pe autostrada. Practic, masinile echipate cu aceasta tehnologie vor putea rula singure pe autostrada.
Trebuie notat faptul ca si in Europa ar fi fost posibila lansarea unei astfel de tehnologii, intrucat producatorii auto germani si francezi ofera deja variante de asistenta la condus avansate. Spre exemplu, modelele BMW sau Mercedes-Benz mai noi permit soferului sa seteze viteza dorita si distanta pe care o prefera pastrata fata de autovehiculul din fata. Masina preia controlul, se adapteaza conditiilor de trafic, citeste limitele de viteza si le aplica doar cu confirmarea soferului, pastreaza distanta fata de cei din fata si avertizeaza conducatorul prin semnal luminos si audio daca trebuie sa intervina. Din pacate, legislatia UE inca nu permite ca soferul sa nu atinga deloc volanul de-a lungul traseului. In cazul in care masina nu detecteaza prezenta mainilor pe volan va trage, in cele din urma, pe dreapta si va actiona avariile.
Ford Active Drive Assist va fi disponibil integral incepand cu septembrie 2021. Pana atunci se pot cumpara doar camerele si senzorii.