AUTOpro
Romania my love Stiri

Ford a produs la Craiova motorul cu numărul 1 milion

Ford România sărbătorește 1 milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la uzina din Craiova, de la lansarea producției acestuia în 2012.

Motorul cu numărul un milion produs astăzi la Craiova este o versiune de 125 CP și va echipa un model EcoSport Titanium pentru un client din Craiova.

„Atingerea cifrei de un milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la Ford Craiova este o mare realizare pentru uzina noastră și pentru angajații noștri”, a spus Ian Pearson, președintele Ford România și directorul fabricii Ford Craiova. „Motorul EcoBoost de 1,0 litri a revoluționat industria noastră și suntem foarte mândri să contruim acest motor la Craiova”, a adaugat Ian.

Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri a fost lansat pentru prima dată pe modelul Ford Focus în 2012 și utilizează tehnologiile Ford EcoBoost care includ injecția directă de înaltă presiune, axe cu came cu geometrie variabilă și turbocompresor, pentru eficientizarea consumului de combustibil, oferind puterea și performanțele echivalente unui motor aspirat de 1,6 litri.

Motorul – cu un bloc (motor) suficient de mic cât să încapă pe o foaie de hârtie A4 – a fost proiectat la centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie și Merkenich, Germania și este construit în fabricile Ford din Craiova, România și din Köln, Germania.

Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri pe benzină a fost desemnat „Motorul Internațional al Anului” la categoria „Cel mai bun motor sub un litru”, timp de șase ani la rând. Fiind un motor eficient din punct de vedere al consumului, compact și puternic, acesta a câștigat în total 10 premii în cadrul competiției „Motorul Internațional al Anului” de la lansarea sa în 2012.

De la începutul anului 2018, motorul compact și puternic Ford EcoBoost de 1,0 litri este oferit cu o tehnologie inovatoare de dezactivare a cilindrilor, care ajută la reducerea emisiilor de CO2 și la eficientizarea consumului, devenind primul motor cu trei cilindri din lume care oferă tehnologia de dezactivare a cilindrilor.

Dezactivarea cilindrilor oferă costuri reduse de funcționare pentru clienții ce dețin mașini cu motor EcoBoost de 1,0 litri, prin oprirea automată a livrării de carburant și a funcționării supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, atunci când motorul nu necesită putere maximă, cum ar fi coborârea în pantă sau la viteze de croazieră.

„Motoarele noastre construite la Craiova sunt destinate nu numai modelului EcoSport pe care îl fabricăm în România, ci și altor uzine de producție de vehicule ale Ford din Germania, Spania, Turcia, Taiwan și Thailanda”, a adăugat Josephine Payne, Manager, Fabrica de Motoare, Ford Craiova.

Mai multe modele Ford, printre care Fiesta, EcoSport, Focus, Turneo și Transit sunt disponibile în Europa cu motorul în trei cilindri. În plus, motorul va fi disponibil pe gama extinsă a noului Transit Custom și Turneo Custom, versiunile plug-in hybrid. Unul din patru vehicule noi Ford vândute în Europa sunt echipate cu motor EcoBoost de 1,0 litri provenind din Craiova sau Köln.

În prezent, Fabrica de Motoare de la Craiova are peste 1000 de angajați, care lucrează în 3 schimburi pentru a raspunde cererii pieței.

De la preluarea fabricii, în martie 2008, Ford a investit aproximativ 1,5 miliarde de euro în producția de autovehicule și de motoare din cadrul uzinei sale moderne și avansate de la Craiova. Din aceasta sumă, peste 200 de milioane de euro au fost investiti doar în modernizarea Fabricii de Motoare.

Ford România are până în acest moment peste 4600 de angajați care lucrează în secțiile de producție mașini și motoare. Totodata, compania a anunțat că va angaja în acest an încă 1700 de persoane, pentru a sprijini introducerea în producție la uzina din Craiova a unui al doilea model de vehicul.

Articole similare

Nissan va lansa în Europa de acum încolo doar modele cu emisii zero. În 2030 va deveni marcă electrică

Mihai Morcovescu

Studiu EV Charging Index: România a picat pe locul 25. Cine conduce topul?

Mihai Morcovescu

Carlos Tavares: „Criza semiconductorilor se va atenua spre sfârșitul anului 2023”

Mihai Morcovescu

Leave a Comment