AUTOpro
Eveniment Stiri

Gabriel Bălan în cursa de 4000 km spre Monte Carlo

Sâmbătă ora 9.30 în Piața Revoluției, Gabriel Bălan și echipa sa va porni într-o cursă temerară de peste 4000 de km pe ruta București – Monte Carlo și retur pentru a celebra istoricul succes realizat de Petre Cristea și Ion Zamfirescu în umră cu 80 de ani, primul echipaj românesc care a câștigat Raliul Monte Carlo.

In anul 1936, raliul Monte Carlo, a fost castigat pentru prima oara in istoria lui, de o masina Ford ( model V8-48 Convertible ) condusa de un echipaj romanesc, respectiv Petre Cristea si Ion Zamfirescu.

Foarte important…masina a fost asamblata in anul 1935 la Atelierele Ford Bucuresti !

In februarie 2016, se implinesc 80 ani de la aceasta mare victorie atat pentru Ford ca marca auto cat si pentru Romania, cea care a dat echipajul dar si fabrica constructoare a acelei masini.

Eu sunt proprietarul unui Ford V8-48 Convertible fabricat in 1935. De retinut ca masina a fost restaurata in USA, in urma cu peste 40 ani si este originala 100% , sasiu, motor, accesorii.

Pentru a marca aceasta aniversare, am hotarat ca pe 6 februarie 2016 sa plec la Monte Carlo pe un traseu de peste 4000 km, ceva mai lung decat cel al victoriosului echipaj din 1936.

Marea incercare este ca noi vom pleca la un drum la fel de lung, dar cu o masina de 80 ani.

Editia 2016 a ,,the Rally Monte Carlo Historique” are un traseu maxim de cca 2200 km si este dedicat masinilor fabricate intre 1955 si 1980.

In consecinta putem realiza o alta mare performanta, respectiv cu o masina construita cu 20 ani inaintea veteranelor Raliului Monte Carlo 2016 sa parcurgem o distanta de peste 4000 km, aproape dubla fata de cea a cursei oficiale.

Voi lua ,,startul” din Bucuresti, din acelasi loc de unde in anii ’30  plecau spre Monte Carlo masinile ce alegeau acest loc de ,,start”! Am configurat un traseu / tur – retur,  astfel incat sa nu fie mai scurt de 4000 km… Bucuresti, Sibiu, Arad, Szeged, Budapesta, Ljubljana, Venetia, Milano, Genova, Monte Carlo si retur.

,,Performerii” din 1936, au condus zi si noapte, parcurgand traseul in cca 5 zile.

Fiindca nu suntem intr-o competitie, doresc sa conducem doar pe ,,lumina de zi “. Sa nu uitam ca masina are 80 ani, instalatia electrica pe 6V, iar incalzirea, dezaburirea, stergatoarele de parbriz, farurile si multe altele, fac circulatia pe timp de noapte, in conditii de iarna, un real risc.

In aceste circumstante mi-am propus sa fim la Monte Carlo in 4 zile, o zi odihna / revizii tehnice si retur. Daca in perioada 6 februarie 2016, vom avea prognozate ,,coduri” de vreme rea, startul se va amana dupa aceasta perioada.

Articole similare

Volkswagen Golf Mk 8 va primi un facelift în 2024. Următoarea generație va fi complet electrică

Mihai Morcovescu

Mercedes a prezentat oficial primul pick-up din istorie, botezat X-Class

Filip Sîrbu

Mclaren va colabora cu BMW, pe partea de motoare cu ardere internă

Filip Sîrbu

Leave a Comment