AUTOpro
Eveniment

Exclusiv AUTO pro – Noul Jaguar XF la New York Autoshow 2015

AUTO pro este singura publicație din România prezentă la Salonul Auto de la New York, prin intermediul lui Dan Vardie. Cea mai impotantă premieră pentru Europa și România este Jaguar XF. 

DSC_3624

Noul XF este „noul benchmark pentru business class”. Este, conform declarațiilor oficiale, „driver choice” in segmentul berlinelor mari premium. Modelul este acum mai scurt, mai scund dar și mai puternic, mai atletic și mai aerodinamic – coeficientul Cd are o valoare de 0,26, no.1 în segment. În plus, masa proprie a fost redusă cu până la 190 kg comparativ cu modelul anterior, datorită utilizării intensive a aluminiului în componența automobilului.

Jaguar-XF_2016_1280x960_wallpaper_02

Motorizările includ două versiuni ale dieselului de 2,0 litri din familia Ingenium, de 163 și180 CP, un diesel mai mare, V6 de 3,0 litri și 300 CP, precum și un propulsor pe benzină pentru versiunea XF S, tot V6 de 3,0 litri, dar cu o putere de 380 CP. Cu toate acestea, noua generație este mai eficientă, Jaguar obținând în cazul echipării cu dieselul de 2,0 litri cea mai mica emisie de CO2 din segment pentru un automobil fără hibridizare: 104 g CO2/km.

În exclusivitate mondială pentru AUTO pro, Ian Callum, Director de Design Jaguar, ne-a declarat: „Revoluția de design am făcut-o în 2007, când am lansat prima generație XF. Tu, Dan, ai fost atunci alături de noi și-ți amintești că am dorit să lansam noul limbaj de design Jaguar. Acum, a doua generație este o evoluție. Este nevoie de o anumită consistență a limbajului de design. Toate Jaguar-urile trebuie să aibă aceiași față, ca semn fundamental de apartenență la o familie. Nu este o mașină extremă. Față de prima generație, este mai matură, mai subtilă, arată mai bine. Prin comprație cu concurența teutonă, arată cel mai bine!”

Jaguar-XF_2016_1280x960_wallpaper_21

„Va tot plictisesc cu proporțiile. Dar sunt fundamentale pentru ca o mașină să arate bine! Noul XF este despre proporții care oferă grație și forță! Forma de coupe este și mai clară acum. La interior, descoperim „Riva Hoop line” care definește limitele habitaclului. Un interior simplu cu o arhitectură orizontală. Avem inclusiv „Fluted seats” o expresie tipică a scaunelor Jaguar din epoca de aur a lui Sir Lyon!”

Jaguar-XF_2016_1280x960_wallpaper_42

Așa cum ne-a obișnuit în ultimul timp, Jaguar se prezintă și cu tehnologie ultra-modernă la interior. ”In Control Touch Pro” este cel mai avansat sistem de infotaiment de la bord. Grație antenei din plafon, recepția telefonului este mai bună cu 20-30%. Este primul sistem inteligent care îți învață obiceiurile de condus. Poate interveni în alegerea rutei de navigare comunicând cu șoferul. „Azi este aglomerată ruta ta. Îți propun ruta alternativă următoare..” – este ce vei putea auzi de la volanul noului XF. Comanda vocală a fost dramatic îmbunătățită, putând executa comenzi la nivelul unui ritm de limbaj obișnuit. Telefonul mobil devine cheia succesului. Poți controla mașina din telefon, de la încălzirea de dimineață și până la controlul de la distanță a încuierii ușilor. Inclusiv orice tentativă de furt este semnalată pe telefon!

Jaguar-XF_2016_1280x960_wallpaper_48

Tabloul de bord include un ecran TFT cu diagonala de 12,3 inch pentru vitezomentru și turmetru, care este configurabil. Se poate transforma în ecran de navigație, exact în ochii celui de la volan. În plus, noul XF are și un head up display laser, full color – primul din segment!

În Germania prețul pornește de la 41.350 Euro (cu TVA inclus). Adică nu doar sub toată concurența teuutonă, dar chiar și sub actualul model – cu puțin, totuși.

Articole similare

Ferrari, marele învingător al „International Engine of the Year” 2019

Robert Stan

Corespondență din Berlin: Un smartphone pe roți!

administrator_autopromag

Corespondență în exclusivitate de la Salonul Auto din Detroit

Filip Sîrbu

Leave a Comment