AUTOpro
Stiri

Daimler: Piața chineză se stabilizează

Daimler China

Într-un interviu acordat publicaţiei germane Bild am Sonntag, Markus Schaefer, membru al Board-ului Daimler, a menționat că grpul german vede o stabilizare a afacerii din China, după ce statul asiatic a renunţat la restricţiile impuse pentru a ţine sub control pandemia de coronavirus.

„Numai în China am vândut aproximativ 50.000 vehicule în martie. Asta ne face încrezători”, a declarat Markus Schaefer. China este cea mai mare piaţă auto din lume.

Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, a livrat în primul trimestru aproximativ 477.400 de automobile pe plan global. Anul trecut, clienţii din China au achiziţionat 694.200 maşini Mercedes-Benz, reprezentând 29% din vânzările totale.

De luni, Daimler va relua activitatea la liniile de asamblare din Germania. Fabricile din Sindelfingen şi Bremen vor începe producţia vehiculelor E- şi S-Class.

China este cea mai mare piaţă pentru modelul Mercedes-Benz S-Class fabricat la Sindelfingen. În mod normal, sute de vehicule ies zilnic de pe linia de asamblare de la Sindelfingen.

„Nu vom atinge acest nivel al producţiei imediat după redeschiderea fabricii”, a avertizat Schaefer.

Săptămâna trecută, producătorul german de automobile şi camioane Daimler AG a raportat o un declin de aproape 70% al profitului operaţional trimestrial, din cauza efectelor negative ale pandemiei, şi a avertizat că fluxul de numerar folosit pentru plata dividendelor va scădea anul acesta.

Datele preliminare arată că în primul trimestru din 2020 profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) a scăzut cu 68,9%, la 719 milioane de euro (777 milioane de dolari), compania germană previzionând în acest an un declin al veniturilor şi al vânzărilor de vehicule, comparativ cu anul trecut.

Reducerea semnificativă a câştigurilor Daimler scoate în evidenţă impactul profund al epidemiei asupra sectorului auto din Germania şi a economiei în ansamblu. Totuşi, Daimler a precizat într-un comunicat: „Ţinând cont de faptul că am adoptat măsuri cuprinzătoare pentru a ne proteja rezervele de numerar şi ne-am sporit flexibilitatea financiară, suntem încrezători că suntem bine poziţionaţi pentru perioada din timpul şi de după criză”.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

Articole similare

Dacia a lansat în premieră cutia de viteze Easy-R (video)

Autopromag

Bosch se ocupă și de comunicarea V2M

Filip Sîrbu

Jaguar lansează conceptul I-PACE – primul model electric al mărcii

Autopromag

Leave a Comment