Producătorii de camioane și tiruri mută treptat înspre sistemele de propulsie fără emisii, iar Daimler, compania care deține Mercedes-Benz, confirmă că această tranziție va duce la pierderi de locuri de muncă.
Martin Daum, CEO Daimler Trucks, spune că trecerea etapizată la sisteme de propulsii curate pentru camioane și tiruri va duce la eliminarea a aproximativ jumătate din locurile de muncă din acest sector. Acesta le-a cerut autorităților europene să se pregătească încă de acum pentru ce va urma, având în vedere că estimările privind pierderile de job-uri se vor întâmpla de-a lungul a următorilor 15 ani.
„Trebuie să fim conștienți că mai bine de 50% dintre locurile de muncă din prezent vor dispărea, odată ce camioanele vor fi alimentate cu pile pe hidrogen sau celule de baterii. Realizarea acestora este mult mai simplă și lipsa unei transmisii complicate și a unui bloc motor diesel elimină nevoia de angajați care să desfășoare multiple activități”, subliniat Daum.
Daimler este cel mai mare producător mondial de camioane și a pariat totul pe tranziția înspre sisteme de propulsie curate. Constructorul și-a impus ca până în 2030, când și UE și-a asumat noi ținte de mediu, 60% dintre vânzările sale să fie compuse din EV-uri și FCV-uri.
Hyundai, spre exemplu, deja aduce în Europa noile camioane care folosesc hidrogen și, în urma transformării acestuia în electricitate, emit doar apă.
Infrastructura, însă, rămâne o problemă. Alimentarea cu hidrogen încă nu este la fel de accesibilă precum cea cu combustibili fosili, iar încărcarea rapidă a autotrenurilor este anevoioasă și durează mult.