AUTOpro
Stiri Green car Romania my love

Dacia Spring a ajuns la 10.000 de unități vândute pe piața din România

Dacia Spring, primul model electric din istoria mărcii de la Mioveni, a fost vândut în 10.000 de exemplare în România, devenind, astfel, primul automobil cu emisii zero care atinge acest prag pe piața locală. Exemplarul cu acest număr poartă noua identitate de marcă și a fost achiziționat de un client din București prin programul Rabla Plus.

Potrivit unui comunicat de presă publicat de constructorul autohton, Spring este lider detașat al pieței autovehiculelor electrice din România cu o cotă de peste 50% din vânzările pe acest segment.

Dacia Spring a înregistrat peste 110.000 de comenzi la nivel global

Dacia Spring

Bucureșeanul Bogdan Luca este posesorul celui de-al 10.000-lea model Dacia Spring comercializat pe piaţa din România. Automobilul este de culoare albă, afișează noua identitate vizuală a mărcii și a fost achiziționat prin Rabla Plus, programul de reînnoire a parcului auto național.

„Atingerea jalonului de 10.000 de unități livrate reprezintă o confirmare a succesului înregistrat de primul model electric al mărcii Dacia. Oferind cea mai accesibilă soluție de mobilitate electrică de pe piață, Spring contribuie din plin la democratizarea segmentului vehiculelor cu emisii zero”, a declarat Mihai Bordeanu, director general Automobile Dacia.

De la lansarea sa, în toamna anului 2020, Dacia Spring a înregistrat peste 110.000 de comenzi la nivel global, în jur de 70.000 dintre acestea fiind livrate clienților din 30 de țări, cele mai multe în Europa. La sfârșitul lunii noiembrie, cele mai multe vehicule Spring circulau deja în Franţa (aproape 29.000 de unităţi). Pe locul al doilea în acest clasament se situa Germania, cu peste 14.000 de unităţi.

Dacia Spring

În clipa de față, modelul electric ce poartă sigla Dacia costă 22.100 de euro, fiind cu 3.000 de euro mai scumpă decât la momentul debutului comercial, în martie 2021. Versiunea Comfort Plus costa în urmă cu mai bine de un an și jumătate 18.100 euro.

Dacia a aplicat o politică agresivă de scumpire a modelului electric fabricat în China din cauza creșterii costurilor cu transportul și a materiilor prime. Numeroase alte scumpiri au fost operate în ultimele luni, atât pe fondul dificultăților cu care se confruntă industria auto, cât și ca urmare a interesului sporit pentru ceea ce inițial era „cea mai ieftină mașină electrică”.

Sursa: Dacia

Articole similare

Mercedes-Benz va dezvolta în parteneriat cu americanii de la Factorial o nouă baterie solid-state

Mihai Morcovescu

Numărul de kilometri și data celui mai recent ITP pot fi verificate prin intermediul aplicației Istoric Vehicul de la RAR

Dragos Baltateanu

Cabify este concurentul principal al Uber în America Latină

Filip Sîrbu