Anunțul privind anularea ediției din acest an a Geneva International Motor Show (GIMS), a pus expozanții care aveau programate premiere mondiale în cadrul evenimentului la grea încercare. După discuții îndelungi și deloc calme, aceștia au decis să își programeze pezentările online, majoritatea în cursul zilei de marți, 3 martie.
După ce guvernul elvețian a interzis evenimentele cu mai mult de 1.000 de persoane, fapt ce a generat anularea ediției din acest an a GIMS, expozanții s-au trezit în situația de a nu mai avea la dispoziție platformele necesare pentru prezentarea noilor produse. Și asta cu doar cinci zile înaintea conferințelor de presă deja anunțate.
Nouă lovitură adusă expozițiilor tradiționale, anularea unuia dintre cele mai mari saloane auto mondiale, a împins mărcile participante către singura soluție rapidă și cu expunere globală: internetul. Peste 160 de expozanți aveau programate la Geneva evenimente în care aveau în plan să își prezinte ce la noi vehicule și servicii, mulți dintre aceștia anunțând deja programarea unor evenimente de lansare online pe propriile platforme media.
Astfel, Renault a anunțat aseară că a împărțit premierele sale în două zile. Astfel, pe 2 martie, marca franceză va prezenta conceptul MORPHOZ, dar și variantele E-TECH ale modelelor Clio, Captur și Megane.
Pe 3 martie vor fi prezentate, tot online, mai întâi conceptul 100% electric Dacia, iar mai apoi noi detalii despre marca Alpine.
Tot pe 3 martie și Volkswagen își va prezenta online noutățile, ca și Audi, BMW, Porsche sau Mercedes-Benz.
În acest context, vehicule precum BMW Concept i4, Mercedes-Benz Clasa E, A3 sportback, Audi e-Tron S sau Volkswagen ID.4 vor putea fi descoperite pe site-urile de presă ale mărcilor.
Ferrari a menționat însă că nu intenționează să organizeze evenimente alternative, iar oficialii Fiat Chrysler au declarat că nu au încă un plan B, dar că au în vedere câteva noi modalități de a prezenta Fiat 500 electric.
Marca franceză DS, parte a grupului PSA, a declarat că în acest moment caută un loc în apropiere de Paris pentru a expune un nou concept auto și a reprogramat interviurile jurnaliștilor cu directorii săi prin telefon.
„Regretăm această situație, dar sănătatea tuturor participanților este prioritatea noastră și a expozanților noștri. Acesta este un caz de forță majoră și o pierdere imensă pentru producătorii care au investit masiv în prezența lor la Geneva”, a declarat ieri Maurice Turrettini, președinte al Comitetului Fundației Salonul Internațional de la Geneva, odată cu anularea Geneva International Motor Show.
Anul trecut, 660.000 de persoane au participat la evenimentul de la Geneva, iar expoziția a generat afaceri de aproximativ 200 – 250 milioane de franci elvețieni.
Conform organizatorilor, vizitatorii care au cumpărat bilete își vor primi banii înapoi, însă nu și expozanții sau jurnaliștii care au plătit sume importante fie pentru organizarea standurilor și transportul exponatelor, fie pentru bilete de avion și spații de cazare. Asta pentru că anularea evenimentului a avut loc, așa cum au menționat de mai multe ori oficialii GIMS, din cauza „forței majore”.