Constructorul ceh de automobile Skoda a publicat primele schițe de design cu un nou concept-car, care prefigurează un viitor model de electric.
Prototipul se numește Enyaq RS Race și va fi transformat într-o mașină de competiție. Data lansării viitorului model de curse nu a fost dezvăluită.
Skoda Enyaq RS Race este bazat pe SUV-ul electric de performanță al cehilor
Producătorul din Mlada Boleslav ne-a obișnuit în ultima perioadă să prezinte o serie de concepte prin care își propune să facă motorsportul mai sustenabil.
Primul dintre acesta a fost dezvăluit în 2021. Skoda Fabia RE-X1 era construit pe șasiul unei Fabia Rally2 evo și folosea un motor electric de 350 CP. A urmat Skoda Vision GT Concept, care a fost dezvoltat special pentru jocul Gran Turismo 7 (foto jos).
Acum, reprezentanții mărcii cehe au publicat primele schițe cu prototipul Enyaq RS Race. Acest studiu de design prezintă perspectiva progresistă a celor de la Skoda vizavi de viitorul mașinilor de curse. De altfel, cehii cred că modelele de stradă și cele de competiție se pot combina cu succes pentru a crea vehicule mai interesante.
Această rețetă este aplicată acestui concept electric complet nou. Potrivit reprezentanților companiei, acesta nu va rămâne doar la nivel de concept, ci va fi transformat într-un model cu emisii zero care va concura în competițiile rezervate acestor mașini.
În acest moment știm doar că noul concept este bazat pe SUV-ul de performanță Enyaq Coupe RS (foto sus). Detaliile tehnice ale conceptului nu au fost dezvăluite, dar, potrivit Skoda, Enyaq RS Race Concept va primi un grup propulsor și un sistem de răcire îmbunătățite. Enyaq RS dispune de tracțiune integrală și o configurație cu două motoare, care generează 340 CP și 545 Nm de cuplu.
Din punct de vedere estetic, viitorul model de curse va adopta un design agresiv. Astfel, el va primi bare de protecție față și spate reproiectate, un nou difuzor de aer, un eleron fix, roți specifice de competiție și o gardă la sol mai mică. La interior vor exista scaune sport de tip scoică și centuri de siguranță în cinci puncte. În plus, unele componente vor fi îndepărtate pentru a reduce greutatea mașinii, iar altele vor fi realizate din materiale mai ușoare.