AUTOpro
Interviuri

Thomas d’Haussy, Citroën: „Cu C4 Cactus aducem ceva nou în segment în materie de eficienţă şi spaţiu”

Thomas d’Haussy, director de produs Citroën, a vorbit la Paris cu AUTO pro despre modul în care se vor impune pe piață mărcile Citroën și DS, precum și despre importanța modelului C4 Cactus în dezvoltarea liniilor viitoare de produse.

 

Text: Robert Stan

 

Aveți acum două mărci, Citroën și DS. Care este direcţia în care se îndreaptă marca de bază?

 

Thomas d’Haussy: Ceea ce vrem să facem cu Citroën este o nouă poveste, acum, după separarea de DS. Citroën va fi o marcă bună la toate capitolele: produs, imagine, experienţă de zi cu zi, relaţia cu dealerii. Lucrăm în toate direcţiile. Din perspectiva produsului, dorim să oferim o nouă experienţă prin design, confort, tehnologie şi cu un cost abordabil pentru client. În anumite aspecte, ceea ce vedeţi la C4 Cactus este o direcţie bună în care vrem să mergem cu toate produsele noastre viitoare. Este un design destul de lin, în care te simţi relaxat, protejat şi confortabil. Vor fi şi elemente grafice precum capsulele de aer AIRBUMP de pe lateralul caroseriei lui C4 Cactus sau cum este plafonul de la C1. Sunt elemente grafice care dau un caracter puternic şi unei maşini mici prin lumini şi forme. Maşinile nu vor semăna cu Cactus, dar veţi regăsi acelaşi spirit de design în toate modelele noastre viitoare, cu o gândire diferită când va fi vorba despre maşini mari, însă direcţia rămâne aceeaşi.

 Thomas d’Haussy (1)

Dar care este acum diferenţa între gamele Citroën şi DS? Din ce am înţeles până acum, cu DS vă adresaţi unui segment superior şi lăsaţi marca Citroën unde a fost până în prezent, poate cu o aspiraţie ceva mai înaltă. Dar nu credeţi că astfel concurenţa dintre mărcile Citroën, DS şi Peugeot va fi o problemă?

 

Thomas d’Haussy: Întâi să punem gama DS deoparte, fiindcă strategia este clară în cazul acestei mărci. În principal, clienţii de DS sunt diferiţi de cei ai lui Citroën. De la debutul primelor modele DS, două treimi dintre clienţii lor nu deţinuseră un model Citroën. Deci este cu adevărat ceva diferit. Şi am văzut că putem face ceva separat de strategia Citroën. Nu voi spune în ce direcţie va merge Peugeot. Au propria lor trasă şi cred că este una diferită de ceea ce facem cu Citroën. Ţinta noastră este să rămânem cu Citroën în comerţul de masă, cu scopuri pe măsură, să lucrăm în continuare la îmbunătăţirea preţurilor şi a valorii mărcii. Vrem să facem aceste lucruri într-un mod consistent, într-o direcţie specială, care este foarte diferită de alte mărci. Mă refer la design, confort. Cred că suntem un brand cu istorie lăudabilă în domeniul confortului. Putem să fim cei mai buni la acest capitol şi de aceea am lucrat mult la acest subiect. Şi dacă ne uităm la Cactus putem vedea că avem soluţii foarte bune de îmbunătăţire a confortului. Filosofia noastră este să folosim tehnologii care sunt foarte utile pentru client. Nu punem multă tehnologie pentru a face maşina să strălucească, alegem tehnologiile şi le implementăm astfel încât să fie utile şi uşor de folosit.

 

Spuneţi că între Citroën şi Peugeot nu există aspecte similare. Dar vreau să înţeleg de ce aceste două mărci merg către aceeaşi zonă de piaţă. Nu este aceasta o problemă?

 

Thomas d’Haussy: Să lăsăm Peugeot să vorbească în nume propriu. Cred că strategia lor este să meargă în zona superioară a pieţei. Credem că avem poziţionări diferite în piaţă. Citroën este mai relaxat, mai serios, mai proaspăt. Mergem în direcţii diferite, în termeni de produse, de game. Nu vrem să avem aceleaşi produse. Sunt unele modele pereche prea apropiate, dar vrem ca acest lucru să nu se mai întâmple în viitor. Vom face o diferenţiere mai mare între Peugeot şi Citroën, pentru a da o poziţionare clară fiecăreia.

 

Acum aveţi interesantul C4 Cactus. Care este tipul de client pe care doriţi să-l atrageţi cu acest model?

 

Thomas d’Haussy: Mai ales când oferi o maşină stilată, primii clienţi pe care îi atragi sunt oameni care vor ceva nou, proaspăt, vizibil. Vor fi posibilităţi de personalizare. Pot fi alese culori variate pentru caroserie, pentru capsulele de aer din exterior. Clienţii noștri sunt acum cei care ezită în fața unei mașini precum Renault Captur, de exemplu. Aceasta este tot o maşină stilată, cu variante multiple de culori şi este concurenţa noastră. În al doilea rând, dorim să atragem clienţi tradiţionali din segmentul compact, prin calitatea maşinii şi prin performanţa la nivelul conceptului, confortului, a plăcerii de a conduce. Cactus este o alternativă interesantă în materie de eficienţă a costurilor şi o alternativă bună pentru maşinile din clasa compactă.

 

Cu C4 Cactus intraţi într-un segment aglomerat. Sunt circa 30 de modele crossover de clasă mică în prezent în Europa. Nu credeţi că este un pic cam târziu debutul? Sunt multe alte mărci care fac acest gen de maşină de 1-2 ani.

 

Thomas d’Haussy: Aş spune că toate segmentele sunt aglomerate în Europa. Şi este o nişă nouă. Astfel că e bine să fii acolo cât timp mai creşte segmentul. Şi dacă vrei să aduci ceva inovator este foarte dificil. Eu cred că aducem ceva nou în acest segment în materie de eficienţă şi spaţiu. Vezi diferenţa când îl compari pe Cactus cu Peugeot 2008 sau Renault Captur. Ai mai mult spaţiu în Cactus şi o senzaţie diferită. Iar rezultatul de 22.000 de clienţi de la lansare este unul foarte bun. Am dovedit că produsul nostru a adus ceva nou pe piaţă şi că are o poziţionare nouă, diferită de Captur sau de ce fac alte companii. Şi sunt încrezător că vom menţine volumul de vânzări peste aşteptările iniţiale.

 

Este posibil să vedem în viitor un SUV mare în gama Citroën?

 

Thomas d’Haussy: Da, este posibil.

 

Doar posibil? Nu puteţi spune mai mult?

 

Thomas d’Haussy: Nu pot spune mai mult. Dar ar avea logică să lansăm un asemenea model.

 

 

Interviu apărut în numărul 31 al revistei AUTO pro

Articole similare

„Ne place competiția, vrem doar să jucăm corect!”, Josep Maria Recasens, Renault Group

Filip Sîrbu

Uzina Dacia de la Mioveni își pierde din competitivitate

administrator_autopromag

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Carlos Tavares, CEO Stellantis: „Strategia UE de eliminare a mașinilor cu ardere internă în favoarea celor electrice este o alegere politică”

Mihai Morcovescu

Leave a Comment