BYD (Build Your Dreams) este unul dintre constructorii chinezi care a înregistrat progrese incredibile în ultimii doi ani la nivel mondial, inclusiv în Europa. Acest lucru a fost subliniat și de vicepreședintele executiv al companiei, Stella Li, cu ocazia Salonului Auto de la Paris.
Oficialul BYD a acordat AUTOpro un interviu în exclusivitate națională cu ocazia Salonului Auto de la Paris 2024, prilej cu care Dan Vardie, în calitatea sa de Fondator și Președinte al Juriului European AUTOBEST, a aflat detalii interesante despre BYD pe care le veți descoperi citind acest articol.
Interviu de Dan Vardie, Paris, Franța
Stella Li: „Continuăm să stabilim noi recorduri și noi standarde pe măsură ce progresăm”
Salonul Auto de la Paris este una dintre cele mai importante evenimente de acest gen din Europa. Aici, producătorii de automobile dezvăluie cele mai noi modele și explică cele mai recente evoluții tehnologice. La ediția din acest an, constructorul chinez BYD s-a axat pe progresul înregistrat în cei doi ani de când și-a făcut debutul la un important salon auto european – tot la Paris – și lansarea europeană a noului crossover Sealion 7.
Demn de remarcat este faptul că niciodată în istoria industriei auto nu au fost lansate la Paris trei modele pur electrice în același timp. Acest lucru ne arată respectul pe care cei de la BYD îl au pentru piața europeană, unde, în prezent, după doar doi ani de la debutul oficial, comercializează opt modele.
Cu ocazia mesei rotunde organizată de AUTOBEST la show-ul din capitala franceză, Stella Li a ținut să vorbească despre realizările la nivel global ale mărcii pe care o reprezintă. „În ultimii 30 de ani, în calitate de lider mondial în domeniul tehnologiilor energetice noi, am crezut întotdeauna în utilizarea inovației pentru a face tehnologia cât mai accesibilă. Inovația este în ADN-ul nostru și ne putem lăuda cu cea mai mare echipă de cercetare și de dezvoltare din lume, cu peste 102.000 de ingineri și 11 institute de cercetare pe tot globul. În acest fel, continuăm să stabilim noi recorduri și noi standarde pe măsură ce progresăm. Luna trecută (n.n. – septembrie) am anunțat că a ieșit de pe linia de producție vehiculul cu energie nouă cu numărul nouă milioane. A fost nevoie de 13 ani pentru a ajunge de la zero la un milion, însă de la șapte milioane la nouă milioane ne-a luat doar șase luni”, a precizat Stella Li.
„După cum ați văzut din ultimele cifre ale vânzărilor, în momentul de față suntem al doilea cel mai mare producător auto la nivel global. Am livrat deja nouă milioane de vehicule cu energie nouă (BEV și PHEV), iar până în noiembrie s-ar putea să atingem pragul de zece milioane, odată ce producția din Korea Dash va fi finalizată. Acest succes consolidează încrederea în industria auto și în rândul consumatorilor. Viitorul este al mașinilor electrice, iar acesta este motivul pentru care suntem la Paris, și anume să prezentăm tehnologiile BYD. Aici ni s-a confirmat importanța acestei mașini (n.n. – Dolphin), și anume o mașină accesibilă pentru toți oamenii, dar și una performantă, pentru cei dornici de viteză și de libertate”, a declarat Stella Li, referindu-se la noul Sealion 7, un crossover electric care va fi pus în vânzare în Europa pentru a concura cu Tesla Model Y.
Mergând mai departe, șefa BYD a reiterat teama care există încă în rândul multor clienți în ceea ce privește autonomia mașinilor electrice și infrastructura de încărcare. „Mașina noastră (n.n. – Sealion 7) poate parcurge peste 1.080 km cu o încărcare completă, ceea ce reprezintă o valoare excelentă pe care BYD o propune din dorința de a susține tranziția spre mobilitate electrică și pentru a proteja mediul. În același timp, tehnologia noastră avansată oferă o experiență versatilă. Astfel, poți utiliza comenzi vocale, poți merge la plajă și chiar poți folosi mașina ca sursă mobilă de energie pentru a prepara cafea, pentru a face grătar ori pentru a-ți încărca smartphone-ul, ceea ce reprezintă o adevărată inovație tehnologică de top care îți va transforma viața”, a precizat „vicele” BYD.
BYD vrea să-și consolideze prezența ca un producător european veritabil
Pe lângă Dolphin și Sealion 7, la standul BYD de la Paris am consemnat debutul european al mărcii de lux YangWang cu incredibilul SUV U8, care redefinește luxul prin tehnologie. Acest vehicul poate efectua manevre sofisticate, inclusiv întoarcerea pe loc, și chiar poate pluti pe apă în caz de urgență. „Această tehnologie combină siguranța, confortul și plăcerea de a conduce într-un mod cu totul inedit”, a spus Li. „De aceea, ne-am propus să aducem această experiență și în Europa, în special în Franța, pentru ca oamenii de aici să se bucure de beneficiile economice și de confortul mobilității electrice, contribuind în același timp la protecția mediului”.
În același timp, BYD a înțeles importanța pieței europene, motiv pentru care investește în echipe locale și colaborează cu experți în domeniu pentru a crea cea mai bună experiență pentru clienții europeni. De asemenea, angajamentul de a oferi consumatorilor de pe Bătrânul Continent vehicule eficiente cu energie nouă este demonstrată în continuare de planurile BYD de a construi două unități de producție locale în UE.
„Avem planuri de dezvoltare pe termen lung. Spre exemplu, în ultimii doi ani, am început că construim în Europa noi facilități de producție. Estimăm că, până la sfârșitul anului 2025, vom putea demara producția aici și vom angaja specialiști locali pentru a ne extinde prezența. Ne dorim să devenim parte integrantă a industriei auto europene, consolidându-ne prezența ca un producător auto european veritabil”, a mai spus Stella.
Cum vede BYD noile taxe vamale impuse de UE
Asemenea celorlalte constructori care produc mașini electrice în China, BYD se confruntă cu noi taxe vamale cărora trebuie să se supună în Europa după ce Comisia UE a introdus o legislație „antisubvenție”. Stella Li a declarat că aceste noi taxe impuse producătorilor auto chinezi sunt „nedrepte” și că politicienii ar trebui „să stea departe” deoarece nu fac altceva decât „să adauge costuri suplimentare producției auto și să creeze confuzie în industrie”.
Așadar, cum va rezista BYD în fața acestor taxe vamale în Europa? „Suntem numărul unu la nivel mondial în ceea ce privește mașinile cu energie nouă. Cota noastră de piață globală pentru NEV este de 23 %, ceea ce este un procent foarte bun”, a spus Li. „Până la urmă, industria va elimina adevărații concurenți. Ai nevoie de o companie care nu deține doar tehnologia, ci are și o stabilitate financiară, o capacitate mare de producție și un plan de afaceri real pentru viitor”, a spus Li.
Pentru a putea evita aceste taxe, pe lângă capacitatea enormă de producție din China, BYD va produce modele cu emisii zero și în Europa, mai exact în Szeged, Ungaria. De asemenea, compania asiatică a încheiat un acord cu guvernul turc pentru o linie de producție suplimentară în această țară. „Vom construi o unitate de producție de mare capacitate în Turcia. Aceasta va fi în primul rând un sprijin pentru piața locală, dar, în același timp, fabrica va susține și piața BYD europeană. În acest moment vă pot spune că în fabrica din Turcia vor fi produse peste 150.000 de mașini pe an, însă, în realitate, numărul va fi mult mai mare. Dar, deocamdată, haideți să păstrăm secretul, ok?”, a mai precizat Stella zâmbind.
Forța de muncă BYD la nivel global depășește 900.000 de angajați
Vicepreședintele executiv al BYD a profitat de masa rotundă organizată de AUTOBEST pentru a prezenta câteva dintre cele mai reprezentative cifre ale companiei. Spre exemplu, producătorul asiatic activează în patru sectoare esențiale: automobile, baterii, automobile, electronice și transport feroviar.
De asemenea, Stella Li a precizat că BYD a ajuns la peste 900.000 de angajați la nivel global, peste 100.000 dintre aceștia fiind ingineri, ceea ce subliniază accentul pe care chinezii îl pun pe inovație și pe dezvoltarea tehnologică. „În fiecare zi lucrătoare, BYD solicită în jur de 32 de brevete și primește aprobarea pentru 15 dintre acestea, reflectând ritmul său intens de progres”, a mai precizat Stella Li.
BYD rămâne un lider dedicat tehnologiilor sustenabile, aplicând o strategie integrată unică ce vizează nu doar consumul de energie prin vehicule, ci și producerea și stocarea acesteia.
COMMENT: Bateria de 1,6 mil. km și mașina electrică la preț de Dacia