AUTOpro
AUTO pro Exclusiv

COMMENT: 2020, punct de cotitură în domeniul expozițiilor auto

Robert Stan

Anularea expoziției auto de la Geneva poate marca finalul epocii în care Saloanele Auto au reprezentat punctele de atracție ale întregii industrii auto mondiale. Iar recentele vești despre evenimentele similare de la Detroit și Paris confirmă că anul 2020 este un punct de cotitură în domeniul expozițiilor auto.

Modul în care organizatorul elvețian al Geneva International Motor Show (GIMS) a gestionat anularea evenimentului din cauza epidemiei de coronavirus, precum și rezultatele acestui demers par a duce spre o singură concluzie: expozițiile auto majore nu vor mai fi niciodată ceea ce au fost sau chiar nu vor mai exista deloc.

Dar să le luăm pe rând. Anularea GIMS 2020 era intuită de mulți participanți, însă încăpățânarea cu care organizatorii au susținut până în ultima clipă că evenimentul se va desfășura i-a făcut meargă cu valul. Anunțul anulării, venit cu doar patru zile înaintea debutului și, mai ales, imediat după ce a putut fi invocată forța majoră, a permis organizatorilor să nu plătească nici despăgubiri și nici să returneze în totalitate sumele deja încasate. Ca urmare a acestei „trădări”, prin birourile șefilor de companii auto care au pierdut din acestă cauză milioane de euro s-a clamat cu putere ideea că o participare în viitor la un eveniment similar nu mai trebuie luată în calcul fără contracte foarte bine gândite. Totodată, miile de specialiști și jurnaliști care trebuiau să ia parte la GIMS au pierdut și ei sume mai mici, dar importante pentru bugetele personale.

Un alt motiv care induce ideea că expozițiile auto mondiale vor muri odată cu GIMS este reflectarea lansărilor online în presă. Fără a ajunge la fața locului pentru a vedea exponatele și a discuta cu oficialii companiilor producătoare, jurnaliștii au fost nevoiți să preia date strict din comunicatele de presă sau din interviuri realizate pe mail sau prin skype. Iar rezultatele s-au văzut: toate noutățile au fost sublime! În acest context, de ce și-ar mai dori vreo companie să cheltuiască sume importante pentru a participa la un Salon Auto?

Toate cele de mai sus au căpătat un nou sens odată cu anunțurile organizatorilor Salanelor Auto de la Detroit și Paris. Cele două evenimente, printre expozițiile majore la nivel mondial, au fost anulate și ele. De această dată însă cu mult timp înainte de a avea loc!

Articole similare

Cum vrea VW să ne facă să renunțăm la Google Maps, Waze și Apple Maps în mașinile lor electrice

Darius Pana

EXCLUSIV – Interviu Victor Yang, VP Geely Group: „La ZEEKR poți avea o mașină unică, una la 1 milion!”

Darius Pana

Mașina Anului în România 2023: Electricul Renault Megane E-Tech este marele câștigător

Mihai Morcovescu

Leave a Comment