AUTOpro
Generale Green car Stiri

Noul Polestar 5 a debutat oficial la Salonul Auto de la Munchen

Constructorul suedez de vehicule electrice a ales ediția din acest an a Salonului Auto de la Munchen pentru a prezenta noul Polestar 5, un model de tip Grand Tourer.

Inspirat de conceptul Precept, expus în urmă cu cinci ani, modelul de serie păstrează multe dintre trăsăturile acelui prototip, însă cu linii mai temperate din rațiuni de siguranță și funcționalitate.

Noul Polestar 5 are un coeficient aerodinamic de 0,24

Polestar

Mașina măsoară 5 metri în lungime și impresionează prin designul aerodinamic, cu detalii inspirate din aviație. Farurile integrează tehnologia Pixel LED, coeficientul aerodinamic este de 0,24, iar gama de culori cuprinde șase opțiuni, dintre care două mate: Storm și Magnesium. Plafonul panoramic are 2 metri lungime și 1,25 metri lățime, mânerele portierelor sunt ascunse în caroserie, iar luneta lipsește complet, așa cum am văzut și la Polestar 4.

La interior se remarcă scaunele dezvoltate în colaborare cu Recaro. Cele din față vin standard cu reglaj electric, încălzire, ventilație și funcție de masaj, iar tapițeria poate fi MicroTech sau piele Nappa (opțional). Pasagerii din spate beneficiază și ei de scaune cu funcție de masaj, încălzire și ventilație, plus posibilitatea de a înclina spătarul.

Materialele reciclate, inclusiv fibre obținute din plase de pescuit, întăresc filosofia sustenabilă a mărcii, iar climatizarea pe patru zone este inclusă în echipare. Planșa de bord integrează un instrumentar digital de 9,5 inch și un Head-up Display de 9 inch, iar consola centrală găzduiește un ecran de 14,5 inch bazat pe Android Automotive. Standard. De asemenea, clienții vor avea la dispoziție sistemul audio Polestar High Performance cu 10 difuzoare. Pe lista de opțiuni apare un sistem premium Bowers & Wilkins cu 21 de difuzoare și 1.680 W.

Polestar 5 este oferit în două versiuni de motorizare

Din punct de vedere tehnic, Polestar 5 este construit pe platforma PPA. Asta înseamnă că folosește o baterie de 106 kWh și o arhitectură de încărcare la 800V. La stațiile ultra-rapide de 350 kW, încărcarea de la 10% la 80% durează 22 de minute. Sistemul de frânare este furnizat de specialiștii de la Brembo, iar jantele de 20, 21 și 22 de inch sunt echipate cu anvelope Michelin dedicate.

Modelul este disponibil în două variante. Versiunea Dual Motor oferă 748 CP și 812 Nm. Autonomia este de 670 km, iar sprintul 0-100 km/h se realizează în 3,9 secunde. Varianta Performance vine cu 884 CP și 1.015 Nm de cuplu. Cu aceste resurse, Grand Tourer-ul scandinav electric sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde și poate parcurge până la 565 km cu un plin de baterie. Viteza maximă este limitată la 250 km/h pentru ambele versiuni.

Pe piața germană, Polestar 5 poate fi deja comandat. Versiunea Dual Motor costă de la 119.900 de euro, iar Performance are un preț de pornire de 142.900 de euro.

Sursa: Polestar

Articole similare

Hyundai a atins pragul de 100 de milioane de mașini produse la nivel global

Mihai Morcovescu

Ford extinde gama Ranger și oferă în premieră o versiune plug-in hybrid

Mihai Morcovescu

Opel aniversează 30 de ani de la lansarea modelului Corsa B

Mihai Morcovescu