Lexus a atras toate privirile la Monterey Car Week, acolo unde a prezentat un nou concept care anticipează direcția de design a viitorului său supercar, despre care se spune că se va numi LFR.
Modelul vine într-un moment în care industria auto trece printr-o transformare majoră, cu accent pe electrificare și tehnologii inovatoare, iar Lexus pare pregătit să îmbine moștenirea performantă a celebrului LFA cu o viziune modernă, adaptată erei electrice.
Viitorul Lexus Sport de serie va debuta spre sfârșitul acestui deceniu

Chiar dacă nu a fost confirmată oficial legătura, prototipul expus la Monterrey Car Week are multe elemente în comun cu prototipul surprins mai devreme în acest an, la Goodwood Festival of Speed, ceea ce sugerează o continuitate între cele două proiecte.
Ne referim la proporțiile agresive și la detaliile aerodinamice. Printre detaliile estetice remarcabile se numără o grilă frontală care se extinde până pe aripile față, o semnătură luminoasă spate în forma literei N și oglinzi laterale înlocuite cu camere. Toate acestea sunt semnale clare că Lexus vizează un look futurist și tehnologizat.
Conceptul integrează și soluții dedicate performanței, inclusiv un difuzor spate de dimensiuni mari, un eleron activ și o aripioară aerodinamică iluminată, sincronizată cu stopurile. În partea din spate, un detaliu triunghiular te trimite cu gândul direct la configurația evacuărilor de pe modelul LFA, alimentând zvonurile că LFR va fi succesorul spiritual al acestuia. Totuși, faptul că nu sunt vizibile evacuări sugerează că supercarul ar putea fi 100% electric, evoluând din conceptul Electrified Sport prezentat în 2021.





Versiunea de competiție GT3 va debuta în 2026
Potrivit planurilor anunțate anterior, viitorul supercar electric Lexus va fi lansat spre finalul acestui deceniu, fiind construit pe o platformă inspirată din modelele GT3, cu potențialul de a introduce chiar și o transmisie manuală simulată electronic, o premieră pentru mașinile electrice de serie. În paralel, marca japoneză pregătește și un supercar cu motor V8 termic, așteptat pe piață la sfârșitul lui 2026.
De asemenea, versiunea GT3 de competiție, deja prezentată la Goodwood, este programată să debuteze în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) în 2026, conform regulilor care impun ca designul de bază al caroseriei să fie comun cu modelul de serie.
În acest context, conceptul LFR nu este doar o demonstrație de stil, ci și o previzualizare a unei game complete care ar putea repoziționa Lexus în liga mare a supercarurilor electrice și de competiție.