AUTOpro
Generale Stiri Test drive

Test drive cu noul Geely Starray: SUV-ul chinezesc care nu cere voie, ci își face loc

Geely Starray este una dintre cele mai interesante și mai surprinzătoare apariții pe piața SUV-urilor compacte din România în ultimii ani, care vine din partea unui producător chinez ce și-a propus să ridice standardele în segmentul mainstream.

Cu un design elegant, cu o listă impresionantă de dotări standard și cu o motorizare turbo de 172 CP cu transmisie automată DCT în 7 trepte, Geely Starray îmbină stilul, performanța și tehnologia la un preț competitiv, fiind una dintre cele mai cool mașini pe care ți le poți cumpăra în prezent pe piața din România. Am testat și noi acest model pentru a vedea dacă reușește într-adevăr să ofere acea alternativă solidă la rivalii consacrați din Europa despre care vorbesc reprezentanții mărcii.

Ce își propune Gelly cu noul SUV compact Starray

Geely

Geely StarRay nu este vreo fantezie asiatică de nișă, ci un SUV serios, cu ambiții mari, clare și bine conturate. Nu este o încercare timidă de a cuceri piața europeană, ci o apariție care își revendică locul în segmentul compactelor premium. Este, poate, primul SUV chinezesc care nu doar că arată bine, ci care chiar place cu adevărat. Într-un cuvânt COOL.

Mulți își pun întrebarea cum a reușit să ajungă Geely atât de departe în ceea ce privește designul. Ei bine, răspunsul la această întrebare este destul de simplu: pentru că refuză să urmeze regulile vechiului joc, preferând să schimbe regulile jocului. În ultimii ani, gigantul chinez a achiziționat branduri europene de renume precum Volvo, Lotus, Polestar sau smart, însă nu s-a oprit doar la nume. A cumpărat și know-how-ul, atrăgând designeri de top din Europa, cărora le-a oferit libertatea de a crea fără constrângeri. Rezultatul? StarRay are un aer rafinat, mai degrabă scandinav decât asiatic.

Practic, cu acest model, Geely își propune să ofere atât la nivel continental, cât și pe piața românească un SUV premium accesibil, cu un design modern, multă tehnologie, nivel generos de echipare și de siguranță, și toate acestea la un preț competitiv pentru segmentul din care face parte.

Dacă acest model este un indiciu despre viitorul apropiat, atunci SUV-urile europene ar trebui să se teamă de o competiție serioasă. Rivalii nu mai vin doar din Wolfsburg, Mlada Boleslav ori Ingolstadt, ci și din Beijing și Hangzhou. Iar dacă producătorii tradiționali nu găsesc rapid o strategie solidă de răspuns la ofensiva chinezească, nu este exclus ca peste câțiva ani să vedem din ce în ce mai multe SUV-uri chinezești pe drumurile din Europa.

Dimensiuni echilibrate

Geely Starray adoptă filosofia estetică „Vision Starburst”, care se caracterizează prin linii fluide, o grilă frontală generoasă, faruri și stopuri cu semnătură luminoasă LED integrată. Exteriorul poate fi comandat standard în nuanța Verde Smarald, care este cea a modelului testat de noi. Clienții vor putea personaliza modelul în Negru Caviar, Alb Porțelan, Bleumarin Intens sau Argintiu Titaniu, care costă fiecare 490 de euro.

De asemenea, jantele din aliaj de 19 inch (opțional sunt disponibile cele de 20 de inch) conferă SUV-ului o prezență impunătoare. Inutil să spunem că SUV-ul asiatic oferă trapă panoramică cu deschidere în două poziții și un rulou acționat electric de 1.2 m2. Pe acoperișul panoramic din sticlă există șine longitudinale pentru montarea unui portbagaj suplimentar și o antenă în formă de aripioară de rechin.

Cu o lungime de 4.670 mm, Geely StarRay se poziționează în segment între Skoda Kodiaq și Ford Kuga. Așadar, vorbim despre un SUV cu dimensiuni ideale pentru o familie aflată în căutarea unui automobil de clasă mare, dar și suficient de compact pentru a face față traficului aglomerat din oraș.

Interior tehnologizat, cu accente premium

Habitaclul lui Geely Starray este o combinație cel puțin interesantă între îndrăzneală estetică și funcționalitate. Exemplarul testat era finisat într-o nuanță de verde închis, completată armonios de un interior negru. Rar se întâmplă să întâlnești un SUV unde culoarea caroseriei și designul habitaclului creează o unitate vizuală atât de plăcută așa cum am observat la Starray. Mi-au plăcut culorile contrastante și materiale de calitate, care depășesc cu mult prețul modest, dar mai ales designul mânerului ușilor și iluminarea elegantă care accentuează bordul.

De asemenea, interiorul impresionează prin confort și tehnologie, dar mai ales prin spațiu, unul extrem de generos, tipic pentru modelele chinezești care nu fac rabat în această direcție. Portbagajul oferă nu mai puțin de 650 de litri, iar bancheta pare suficient de încăpătoare astfel încât să găzduiască trei adulți de gabarit mediu. Tapițeria neagră din piele ecologică este de o calitate impecabilă.

Scaunele de tip „Air‑sofa super‑sensitive” oferă un nivel de confort pe care l-am regăsit la puține SUV-uri premium europene. Acestea au funcții de încălzire și sunt reglabile electric: pentru șofer există șase astfel de reglaje, în timp ce pasagerul își poate regla scaunul pe patru direcții. Volanul este reglabil pe înălțime și adâncime, este îmbrăcat în piele eco și încălzit. De asemenea, bancheta este și ea încălzită și fracționată 60:40 pentru situațiile în care dorești să transporți obiecte mai lungi.

Șoferul are la dispoziție un panou de bord digital color de 10,2 inch, iar pe consola centrală există o tabletă HD de 13,2 inchi cu procesor Qualcomm Snapdragon 8155 și 16 GB RAM / 128 MB ROM. Acesta oferă suport Apple CarPlay, Bluetooth și încărcare prin inducție. Însă, nu totul este perfect… Suprafața lucioasă de tip „piano black” din zona consolei centrale atrage amprentele cu o insistență aproape enervantă.

În plus, pasagerii vor regăsi trei porturi USB‑C, un port USB‑A și o priză 12 V, dar și iluminare ambientală LED, climatizare automată pe două zone cu filtru CN95 și un sistem audio Infinity cu 11 difuzoare, două dintre acestea fiind integrate în tetiera scaunului șoferului. La versiunile superioare ale lui Geely Starray, difuzoarele se integrează în tetiere pentru experiență imersivă (Infinity/Harman).

Starray surprinde plăcut și din punct de vedere tehnologic. Android Auto funcționează wireless și fără sincope ori delay-uri. Totodată, interfața sistemului de infotainment este elegantă, intuitivă și bine gândită.

Cum se conduce noul Geely Starray

Modelul Geely Starray testat de noi a fost într-o versiune de motorizate pe benzină turbo de 1,5 litri, care dezvoltă 172 CP la 5.500 rpm (174 CP conform altor surse).Cuplul motor este de 290 Nm, disponibil pe o plajă de turații de până la 3.500 rpm. Altfel spus, acest propulsor oferă un răspuns corect și la viteze mari, capitol la care, spre exemplu, mașinile hibride cu transmisii multimodale sau de tip CVT suferă. Resursele sunt transmise către roțile din față.

Noul Starray folosește o o transmisie automată DCT cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj. Aceasta este produsă în China pentru Volvo și se distinge prin faptul că are discurile în ulei.

Cu aceste resurse, sprintul de pe loc până la 100 km/h se face în aproximativ 7,9 secunde – o valoare foarte bună având în vedere că avem de-a face cu un SUV peste o tonă șu jumătate. În dreptul vitezei de vârf este trecută valoarea de 180 km/h. Pentru cei care caută un plus de sportivitate și putere, merită menționat că în ofertă este inclusă și o versiune mai puternică, cu motor de 2,0 litri și 218 CP, cutie automată cu 8 rapoarte și tracțiune integrală.

Singurul capitol, poate, la care cei de la Geely mai trebuie să lucreze îl reprezintă consumul de combustibil. Asta pentru că, în condiții de condus normal, fără bruscări sau accelerări violente, computerul de bord a indicat în test un consum mediu urban între 10,8 și 12 ,1 litri/100 km. În regim de autostradă și drum național, valoarea consumului a coborât unde în jurul valorii de 8,5litri/100 km. Într-una dintre zile am condus exclusiv în traficul aglomerat din București, iar consumul nu a coborât sub 11  litri/100 km.

La condus, transmisia DCT7 este foarte prietenoasă. Răspunde rapid, mai ales în modul „Sport”, dar cu un „turbo lag” minim perceptibil. Suspensiile independente față MacPherson și spate multi‑braț oferă un echilibru bun între confort și ținută de drum.

Aderența este decentă, însă ruliul a fost cel mai evident. Bine, această mașină nici nu a fost vreodată gândită ca un model sportiv, însă, cu toate acestea, mulți vor aprecia direcția ușor de manevrat și greutatea bine calibrată a volanului.

Securitate la standarde înalte cu ADN marca Volvo

Noul Geely Starray se bazează pe platforma modulară CMA (n.n. – Compact Modular Architecture), dezvoltată de Volvo și folosită inclusiv pe modelele constructorului suedez. Asta se traduce printr-un comportament rutier stabil, o caroserie solidă și, deci, siguranță în caz de coliziuni.

La capitolul sisteme de asistență, SUV-ul chinez bifează cam tot ceea ce trebuie să existe pe un astfel de model de nouă generație. Astfel, mașina dispune de cruise-control adaptiv, frânare automată de urgență, monitorizare a unghiului mort și menținerea benzii. Pe scurt, un pachet complet pentru cei care caută o mașină sigură și relaxantă de condus.

Cât costă noul Geely Starray în România

Geely Starray are pe piața din România un preț de pornire de 33.990 de euro pentru echiparea GK, ceea ce face să fie o propunere extrem de tentantă. SUV-ul asiatic este cu 4.000-5.000 de euro mai ieftin decât modele europene comparabile, precum Skoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan sau Ford Kuga. Și chiar dacă acestea oferă o imagine de marcă mai cunoscută, diferența de preț este greu de ignorat. Pentru mulți, raportul dintre cost, dotări și design înclină balanța în favoarea chinezului.

Concluzie

Geely Starray este un SUV de clasă compactă impresionant pentru segmentul său. El oferă un design modern, elegant, un interior premium spațios, echipare standard generoasă, motorizare puternică și transmisie rapidă, la un preț competitiv. De asemenea, consumul de carburant este rezonabil, iar comportamentul dinamic și confortul fac din el o alegere inteligentă în fața multor rivali europeni. Geely StarRay nu este un model perfect, dar, hai să fim serioși, care SUV este? Ceea ce impresionează însă este viteza cu care producătorii chinezi evoluează. Pentru că, la capitolul design, Starray punctează excelent, în timp ce, din punct de vedere tehnologic, este foarte ofertant, neavând lipsuri majore. Ce să mai vorbim despre preț, care îl face greu de ignorat.

Articole similare

Jeep la rafting

administrator_autopromag

Test Ford Focus: Un facelift cât o nouă generație

Stan Robert

Noul Praga R1, un proiect marca Frank Stephenson și Praga Cars

Florin Amariei