AUTOpro
Generale Hybrid Mild-hybrid Stiri

Mitsubishi relansează modelul Grandis, sub forma unui SUV compact

Într-un moment în care alianțele strategice devin esențiale pentru supraviețuirea și competitivitatea industriei auto, Mitsubishi revine pe piața SUV-urilor compacte din Europa cu un nou model ce resuscitează un nume cunoscut.

Este vorba despre noul Grandis, care a fost relansat sub forma unui crossover, care împarte platforma cu Renault Symbioz. Modelul reflectă tot mai clar strategia Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi de partajare a resurselor pentru a reduce costurile și a accelera electrificarea gamelor.

Noul Grandis: un SUV cu identitate vizuală Mitsubishi și ADN Renault

Mitsubishi

Deși numele Grandis aduce aminte de monovolumul produs între 2003 și 2011, noul model nu are nici o legătură conceptuală cu acel vehicul de familie. Acum, SUV-urile compacte domină piața, iar Mitsubishi își adaptează strategia la realitățile actuale, păstrând însă o notă de continuitate prin reutilizarea unui nume cunoscut.

Lansarea noului Grandis are loc într-un context în care Europa impune reguli din ce în ce mai stricte privind emisiile de CO₂, iar producătorii auto sunt forțați să investească masiv în tehnologii hibride și electrice. Colaborarea dintre Renault și Mitsubishi este, așadar, o soluție logică pentru a rămâne competitivi pe piața din UE, iar Grandis vine ca răspuns direct la aceste presiuni.

Noul Grandis este, practic, „fratele geamăn” al lui Renault Symbioz, dar cu o serie de diferențieri de design menite să păstreze identitatea vizuală a brandului japonez. Modelul este construit pe platforma CMF-B, comună în cadrul alianței, ceea ce permite o producție mai eficientă și o integrare facilă a motorizărilor hibride.

La partea frontală, noul SUV compact se distinge prin faruri LED mai mari și o grilă distinctivă, care conferă un plus de robustețe comparativ cu modelul francez. Spatele a primit stopuri redesenate cu o semnătură luminoasă complet diferită și un hayon modificat, pentru a sublinia apartenența la marca Mitsubishi.

La interior, noul Grandis preia aproape în totalitate planșa de bord a lui Symbioz, inclusiv instrumentarul digital, care este disponibil în versiuni de 7 sau de 10 inch. De asemenea, și sistemul multimedia cu ecran tactil de 10,4 inch este același de pe SUV-ul Renault. Această abordare reduce semnificativ costurile de dezvoltare și accelerează lansarea pe piață, două aspecte esențiale în climatul economic actual.

Două motorizări adaptate tranziției ecologice

Noua generație Mitsubishi Grandis este oferită cu două motorizări, ambele aliniate la tendințele actuale privind eficiența și reducerea emisiilor. Versiunea entry-level este un 1.3 mild-hybrid cu 140 CP și transmisie manuală în standard. Opțional este oferită cutia automată cu 7 trepte. Această motorizare este ideală pentru cei care încă preferă propulsoarele termice convenționale, dar cu un plus de eficiență datorită sistemului mild-hybrid.

Cea de-a doua opțiune este un sistem hibrid clasic cu motor de 1,8 litri aspirat natural și unul electric, ce oferă în total 156 CP. Acesta este alimentat de o baterie de 1,4 kWh. Această ofertă poziționează Grandis drept o alegere accesibilă pentru clienții care vor să intre în lumea propulsiei electrificate fără a face saltul complet spre un vehicul electric.

Un alt aspect important este faptul că noul Mitsubishi Grandis va fi produs în Europa, mai exact la uzina Renault din Valladolid (Spania). Această decizie are rolul de a scurta lanțurile de aprovizionare, de a reduce amprenta de carbon asociată logisticii și, nu în ultimul rând, de a răspunde cererii europene cu modele „made in Europe”, o strategie din ce în ce mai importantă în fața competiției din China.

Sursa: Mitsubishi

Articole similare

BMW va suplimenta gama „i” cu SUV-uri electrice

Hyundai va lansa până la finalul anului SUV-ul electric cu șapte locuri Ioniq 9

Mihai Morcovescu

Subaru Impreza a ajuns la a cincea generație

administrator_autopromag