AUTOpro
Generale Hybrid Plug-in Hybrid Stiri

Noul Volvo XC70: au apărut primele fotografii cu SUV-ul suedez

Pe fondul unei perioade tensionate pentru Volvo, marcată de anunțul recent privind concedierea a aproximativ 3.000 de angajați la nivel global, apariția primelor imagini cu noua generație XC70 readuce în prim-plan ambițiile companiei suedeze pe piața auto din China.

Deși lansarea oficială urmează să aibă loc mai târziu în acest an, aceste fotografii neoficiale au fost deja dezvăluite prin intermediul Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației din China.

Volvo XC70 revine în gamă sub forma unui SUV hibrid

Volvo
Fotografii: MIIT

Noua interpretare a modelului XC70, absent din gama Volvo de aproape un deceniu, se diferențiază complet de versiunea sa originală. Anterior, acesta era o variantă cross-country derivată din break-ul V70, iar acum se reinventează ca un SUV de clasă medie, poziționat strategic între XC60 și XC90.

Această transformare vine într-un moment-cheie pentru constructorul din Goteborg, când Volvo își regândește structura de producție și dezvoltare, cu accent pe electrificare și eficiență.

Designul exterior al noii iterații XC70 adoptă limbajul estetic modern al mărcii, cu elemente familiare precum farurile „Ciocanul lui Thor” și stopurile verticale care urcă pe hayon. Grila frontală, subtil integrată în bara de protecție, păstrează un aspect curat, cu influențe evidente din designul noilor modele electrificate.

Masa totală variază între 2.110 și 2.275 kg, în funcție de configurația bateriei, ceea ce îl plasează în zona grea a segmentului SUV-urilor medii.

Două versiuni de baterie cu autonomie electrică de până la 180 km

Deși aspectul ar putea sugera un SUV full electric, sub caroserie se află un sistem plug-in hybrid. Acesta este format dintr-un motor turbo pe benzină de 1,5 litri și unul electric. Împreună, acestea oferă o putere totală de 161 CP, însă datele privind accelerația sau viteza maximă nu au fost comunicate încă.

Modelul este disponibil în două versiuni, în funcție de capacitatea bateriei. Prima este o baterie LFP de 21,2 kWh ce promite aproximativ 100 km autonomie, conform standardului chinez CLTC. Cealaltă este de tip NMC și este mai generoasă, cu 39,6 kWh, care permite o autonomie de până la 180 km.

Lansarea acestui model în China confirmă orientarea strategică a celor de la Volvo către piețele emergente, în paralel cu eficientizarea operațiunilor globale. Cele 3.000 de concedieri anunțate zilele trecute reflectă o perioadă de tranziție dificilă, dar necesară pentru adaptarea la noile cerințe ale industriei auto, și anume digitalizare, electrificare și reducerea costurilor.

În acest context, noul XC70 devine nu doar un produs nou, ci și un simbol al repoziționării Volvo într-o eră post-combustie și cu priorități reconfigurate. Rămâne de văzut dacă această abordare își va atinge țintele comerciale într-o piață auto din ce în ce mai competitivă și volatilă.

Sursa: Motor1

Articole similare

Tesla a micșorat preţurile în China pentru anumite versiuni Model Y cu până la 4,5%

Mihai Morcovescu

Volkswagen a publicat noi imagini cu viitorul Transporter T7. Debutul este programat în 2025 (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Hyundai Inster este noul rival pentru Dacia Spring: autonomie maximă de 355 kilometri

Mihai Morcovescu