Din această vară Google va lansa în traficul din California primele prototipuri ale propriului model de automobil autonom. Chris Urmson, directorul programului Google pentru dezvoltarea de maşini autonome a declarat că vehiculele până în prezent în acest proiect au fost implicate în 11 accidente rutiere în cei 6 ani de cercetare.
Text: Alex Buţu
Reprezentantul Google subliniază că incidentele nu au produs victime şi că nici unul dintre accidente nu a fost produs din cauza maşinilor autonome. De exemplu, prototipurile Google au fost lovite de şapte ori din spate, în timp ce stăteau la semafor. Chris Urmson a invocat şi statisticile Administraţiei americane pentru Şosele şi Siguranţă în Trafic, care arată că 94% dintre accidentele rutiere sunt produse din vina şoferului. Până în prezent, peste 20 de modele hibride Lexus RX450h adaptate de Google au parcurs aproape 1,7 milioane de kilometri în regim complet autonom, majoritatea în trafic urban. Săptămânal, acestea rulează aproximativ 16.000 de kilometri fără şofer, înregistrând date importante pentru înţelegerea şabloanelor de comportament întâlnite în traficul real. Google a permis din 2012 angajaţilor săi să folosească aceste maşini. Dar s-a dovedit că aceştia s-au obişnuit cu a lăsa maşina să circule singură, fără a mai fi atenţi. Compania americană va documenta şi mai bine comportamentul uman când va testa pe şoselele din California automobilul Google. Acesta seamănă cu un kart de golf şi merge singur către destinaţia care îi este indicată. Totuşi, aceste vehicule vor avea viteza limitată la 40 km/h şi vor fi dotate cu volan detaşabil, precum şi cu pedale pentru accelerare şi frânare, deoarece aşa se impune prin lege. Totodată, vor avea şi un şofer pentru a interveni în caz de urgenţă.