Producătorul britanic de automobile Aston Martin se pregătește să își ia adio de la celebrul motor V12 până la sfârșitul actualului deceniu.
Potrivit unui oficial al companiei britanice, această decizie vine pe fondul normelor de emisii din ce în ce mai restrictive, care vor face imposibilă producția pe viitor a acestui propulsor emblematic.
Aston Martin va mai produce motorul V12 doar până în 2028
Brandul britanic este unul dintre ultimii producători auto care încă oferă motoare V12 pe piață. Alex Long, directorul de strategie de produs la Aston Martin, spunea anul trecut că adevărații pasionați își doresc motoare puternice. Cu cât sunt mai mari, cu atât se creează o „adevărată legătură emoțională” între șofer și mașină.
Însă, chiar dacă, spre exemplu, Vanquish a primit un nou V12, constructorul va renunța definitiv la propulsorul twin-turbo de 5,2 litri după 2030. „Vinovate” de acest lucru sunt noile reglementări de emisii, care sunt din ce în ce mai stricte. Adrian Hallmark, CEO-ul companiei, a declarat pentru publicația Drive că motorul V12 va mai fi produs încă trei ani.
Treptat, însă, producția va fi redusă, urmând ca ultimele unități să fie asamblate în 2030, așa cum spuneam. Deși producătorul de supercaruri din Gaydon a adus în permanență îmbunătățiri emblematicului motor pentru a respecta reglementările CO2, inevitabilul se va produce și Aston Martin nu va mai putea face mare lucru pentru a-l salva.
În momentul de față, Aston Martin comercializează șase modele V12: Vantage, Speedster, Vanquish, Valour, Valiant și Valkyrie. Din păcate, V12 este un motor pe cale de dispariție pentru că doar câțiva producători mai înghesuie doisprezece cilindri sub capotele mașinilor lor. Ferrari a montat o unitate de 6,5 litri aspirat natural pe SUV-ul Purosangue , iar Lamborghini face același lucru cu al său Revuelto. În plus, Mercedes oferă nava amiral S-Class cu un V-12 twin-turbo de 6,0 litri care este disponibil pe versiunea de lux Maybach.