Wilbert James, preşedintele fabricii de 6 miliarde de dolari pe care Toyota o deţine în Georgetown a subliniat în cadrul unui eveniment organizat de Rotary Club că hidrogenul are potenţialul de a reinventa mobilitatea sustenabilă.
Text: Alex Buţu
Declaraţia reprezentantului Toyota vine în ciuda faptului că în prezent propulsiile hibride cu motoare electrice sunt cele care încep să devină parte din portofoliul majorităţii producătorilor de automobile. De altfel, Toyota poate fi considerat primul constructor care a avut succes real cu un automobil electric, luând în seamă popularitatea modelului Prius. Propulsia cu hidrogen a avut o dezvoltare sincopată, deoarece eficienţa nu a fost suficient de convingătoare, iar preţurile de dezvoltare şi utilizare sunt crescute. Totodată, rezervoarele de hidrogen sub presiune au generat temeri legate de posibilitatea unor explozii mai ales în caz de accident. Totuşi, Wilbert James susţine că problema reală este numărul prea redus al staţiilor de alimentare. Dar James consideră că după o perioadă de a acomodare a opiniei publice şi propulsia de hidrogen va lua amploare, asemeni propulsiei electrice. În orice caz, Toyota nu este singură în demersul de a impune propulsia cu hidrogen. Thomas Brachmann, şeful departamentului de dezvoltare a motoarelor din cadrul Honda, a declarat că va fi nevoie de 10 până la 15 ani până când propulsia hibridă va fi acceptată la scară mare. Dar Honda este încrezătoare în planul său. De aceea va lansa anul acest mai întâi în Japonia, iar apoi în Europa şi SUA, un model foarte apropiat de conceptul FCV. Argumentul forte al maşinii este autonomia rezonabilă, de aproximativ 480 km.