AUTOpro
Generale Green car Stiri

Uniunea Europeană va impune taxe vamale de până la 38% pentru electricele produse în China

SUA

Uniunea Europeană a anunțat în mod oficial că va impune începând cu luna iulie taxe vamale suplimentare de până la 38% pentru mașinile electrice produse în China.

În acest fel, vehiculele cu emisii zero chinezești vor deveni mai scumpe în Uniunea Europeană, unde sunt considerate o amenințare pentru producătorii de mașini electrice din Europa.

Uniunea Europeană va taxa producătorii din China cu 21 până la 38,1%

Uniunea Europeană

Zilele trecute, SUA și Turcia au anunțat introducerea unor taxe vamale mai mari pentru mașinile electrice din China. Acum, a venit rândul Uniunii Europene să ia poziție.

După cum AUTOpro v-a informat la momentul respectiv, anul trecut, Comisia Europeană a demarat o anchetă ca urmare a subvențiilor oferite de China pentru producția locală de vehicule electrice. Acum, la aproape nouă luni distanță, UE a anunțat în mod oficial că, începând cu data de 4 iulie, mașinile cu emisii zero importate din China vor fi taxate cu până la 38%.

Membrii Comisiei Europene și-au motivat aceste tarife vamale suplimentare prin subvențiile foarte mari de care au beneficiat producătorii chinezi. Aceste subvenții i-au ajutat să se extindă cu rapiditate pe piața europeană pe care au cucerit-o cu mașini electrice ieftine.

Astfel, UE va stabili tarife de 38,1% pentru SAIC, 20% pentru Geely și 17,4% pentru BYD. De asemenea, producătorii de automobile electrice din China care au cooperat la anchetă vor fi taxați suplimentar cu 21%. În schimb, constructorii chinezi care nu au cooperat la anchetă vor fi supuși unei taxe de 38,1%.

UE a importat în ultimul an 440.000 de vehicule electrice din China

Noile tarife se adaugă tarifului existent la nivelul UE de 10%. Asta înseamnă că SAIC și alte companii care se confruntă cu cel mai mare tarif suplimentar de 38,1% vor ajunge să plătească 48,1% pentru vehiculele lor electrice pe care le vor exporta în Europa.

Taxele provizorii din UE se vor aplica până luna viitoare, în timp ce investigația antisubvenție va continua până pe 2 noiembrie, când s-ar putea aplica taxe definitive, de obicei pentru cinci ani.

Uniunea Europeană spune că a contactat autoritățile chineze pentru a discuta eventuale modalități de soluționare a acestei probleme.

UE a importat în ultimul an peste 440.000 de vehicule electrice din China. Valoarea totală a acestora a fost de aproximativ nouă miliarde de euro, ceea ce reprezintă 4% din cheltuielile gospodăriilor pentru vehicule.

Sursa: Automotive News

Articole similare

Premiile AUTOBEST: cea de-a 22-a ediție a galei va avea loc pe 11 mai, la Rotterdam

Mihai Morcovescu

Jaguar și Land Rover își asumă „luxul curat”

Florin Amariei

Programul Rabla Local 2023 începe azi, 31 iulie. Câți bani vor primi proprietarii pentru casarea unei mașini?

Mihai Morcovescu