AUTOpro
Generale Green car Stiri

Ce s-a întâmplat cu Sono Sion, automobilul electric alimentat cu energie solară care trebuia să debuteze în 2023

Sono Motors, un start-up din Munchen, dezvăluia în urmă cu circa șapte luni versiunea de serie a monovolumului electric alimentat cu energie solară din lume, denumit Sono Sion. Producția modelului, primul de acest gen din lume, urma să demareze în cea de-a doua jumătate a anului 2023, la o fabrică din Finlanda.

Mai mult decât atât, oficialii bavarezi deschiseseră chiar listele de precomenzi, iar nu mai puțin de 45.000 de clienți din Europa rezervaseră mașina. Sono Motors își propuseseră să asambleze anual 257.000 de exemplare în primii șapte ani de producție.

Acum, însă, la mai bine de jumătate de an distanță, compania a anunțat că proiectul său nu va mai vedea lumina zilei din cauză că nu a mai găsit finanțarea de care avea nevoie.

Sono Sion va fi vândut unui producător capabil să-l producă

Sono Sion

Proiectul Sono Motors a luat naștere în urmă cu mai bine de zece ani, după ce fondatorul companiei, Laurin Hahn, a cumpărat de pe eBay o mașină second-hand cu gândul de a o transforma într-una cu emisii zero.

În cele din urmă, în 2016, Hahn a înființat start-up-ul, iar principalul obiectiv era acela de a produce în serie primul automobil electric din lume care funcționează pe bază de energie solară pentru creșterea autonomiei.

Acum, însă, invocând contextul economic foarte dificil și o evaluare slabă a provocărilor cu care se confruntă, proiectul Sion a eșuat, iar asta va duce la concedierea a 300 de angajaţi.

Cu toate acestea, Sono Motors nu va dispărea. Compania va continua să-și exploateze brevetele și intenționează să vândă proiectul Sion unui producător capabil să-l introducă în producția de serie. În plus, bavarezii își vor menține activitatea de vânzare a panourilor solare destinate a fi montate pe diverse autovehicule, în special autobuze și camioane.

Sono Sion, primul automobil alimentat cu energie solară

Sono Sion este din punct de vedere vizual ușor diferită comparativ cu prototipurile prezentate anterior de compania germană. Versiunea care ar fi trebuit să intre în producția de serie în 2023 primise faruri și stopuri restilizate, noi mânere pentru uși, o priză pentru încărcare amplasată în partea frontală și o cameră video pentru marșarier.

În același timp, capota, plafonul și aripile erau suprafețe plane pentru a putea găzdui cele 456 de panouri solare. Acestea ofereau suficientă energie pentru călătorii pe distanțe scurte fără să mai fie nevoie ca mașina să fie conectată la rețeaua electrică.

Autonomia lui Sono Sion era de 305 kilometri în ciclu WLTP. Însă, datorită energiei generate de celulele solare, această valoare creștea cu 112 până la 245 de kilometri într-o săptămână. Sion trebuia folosea o baterie de 54 kWh, care alimenta un motor electric de 161 CP.

Puterea de încărcare a lui Sion era de 75 kW la o stație de încărcare rapidă de curent continuu. La o priză casnică cu curent alternativ capacitate de încărcare era de 11 kW.

De asemenea, modelul era dotat cu tehnologie de încărcare bidirecțională V2L (n.n. – Vehicle-to-Load). Asta înseamnă că automobilul putea acționa ca o sursă de alimentare pentru a încărca gadgeturile deținute de proprietar.

Sursa: InsideEVs

Articole similare

10.000 de stații de încărcare Tesla Supercharger deschise în Europa

Darius Pana

A fost Salonul Auto de la Geneva 2024 la fel ca cele de altădată? AUTOpro a fost acolo și are răspunsul!

Darius Pana

Dacia a anunțat prețurile noului Spring. Cât costă modelul electric prin programul Rabla Plus?

Mihai Morcovescu