După o campanie de promovare destul de lungă, producătorul japonez de automobile a dezvăluit noul SUV premium de dimensiuni mari Mazda CX-90. Acesta debutează cu un motor pe benzină electrificat de 340 CP, devenind, astfel, cel mai puternic model de serie fabricat vreodată de niponi.
Modelul este destinat doar pieței din SUA. Deocamdată nu se știe dacă noul CX-90 va ajunge și pe piața europeană. Vânzările vor demara în cursul acestui an. Prețurile nu au fost dezvăluite.
Mazda CX-90 combină luxul modern cu estetica tradițională japoneză
Din punct de vedere vizual , Mazda CX-90 afișează aceleași linii și detalii estetice care au debutat pe fratele mai mic CX-60. Se remarcă numeroase elemente cromate la nivelul grilei frontale, a barelor de protecție, ramei geamurilor și a pragurilor.
Paleta de culori include acum o nouă nuanță de roșu Artisan, care a fost creată special pentru acest model. Aspectul exterior este întregit de un set de jante de 21 de inch cu inserții negre.
La interior, noul SUV nipon va oferi trei rânduri de scaune pe care vor putea lua loc până la 8 pasageri. Habitaclul este minimalist și este inspirat din estetica tradițională japoneză. Spre exemplu, cusăturile de pe planșa de bord sunt realizate manual printr-o tehnică denumită Kumihimo.
La fel ca la exterior, și interiorul a primit o serie de elemente de decor cromate, precum și unele din lemn și îmbrăcate în piele Nappa.
Ca dotări, noua Mazda CX-90 vine cu un ecran central de 12,3 inch pentru sistemul de infotainment și un instrumentar complet digital. Mașina este echipată cu mai multe sisteme de siguranță avansate precum sistem de monitorizare a unghiului mort, cruise-control pe bază de radar și un sistem inteligent de frânare de urgență.
Mazda CX-90, cel mai puternic model produs vreodată de japonezi
Piesa de rezistență a noului CX-90 este, cum spuneam, motorul turbo pe benzină cu 6 cilindri și 3,3 litri. Acesta dezvoltă o putere maximă de 340 de cai putere și 500 Nm de cuplu și folosește tehnologie mild-hybrid, care oferă mai multă putere la plecarea de pe loc.
În afară de această motorizare, din gamă mai face parte și o versiune plug-in hybrid e-Skyactiv. Ansamblul este alcătuit dintr-o unitate pe benzină cu 4 cilindri de 2.5 litri și una electrică.
Aceasta din urmă este alimentată de o baterie de 17,8 kWh. Puterea totală dezvoltată este de 323 CP și 500 Nm. Cei de la Mazda nu au dezvăluit cifrele referitoare la timpii de accelerație, la viteza de vârf și autonomia electrică.
Resursele ambelor motorizări sunt transmise către ambele punți prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte de viteză și a sistemului de tracțiune integrală i-Activ.
La capitolul tehnologie, noul CX-90 se laudă cu sistemul Kinetic Posture Control, preluat de la modelul MX-5. Acesta ajută la menținerea stabilității în virajele mai strânse abordate cu viteze mai mari prin reducerea ruliului. De asemenea, pasagerii se vor bucura de un nivel de confort ridicat.