Ford își lărgește gama de autovehicule cu câteva modele destinate exclusiv transportului de persoane, noii membri fiind, în ordinea numărului de pasageri și a gabaritului – Tourneo Custom, Tourneo Connect / Grand Connect și Tourneu Courier. Am călătorit la Munchen pentru a face cunoștință cu Tourneo Connect / Grand Tourneo Connect, MPV-ul compact al celor de la Ford.
În ciuda dimensiunilor care-i trădează apartenența la van-ul Tourneo lansat în 2002, Tourneo Connect se prezintă ca un MPV propriu-zis, construit în ideea transportului de persoane, și nu doar ca un van prevăzut cu locuri pentru pasageri.
Purtând componente adaptate ale platformei de Focus, Tourneo Connect dispune de o ținută de drum confortabilă. Una dintre modificările notabile ale șasiului pe care îl împarte cu Focus, Kuga și C-Max este puntea spate semi-rigidă, dezvoltată special pentru acest model. Luând în considerare gabaritul și natura sa, este impropriu să-l caracterizezi ca fiind dinamic, însă reușește să surprindă la condus.
O altă supriză plăcută este interiorul, ornat cu elemente specifice Ford și care dispune de o spațiozitate generoasă. Cu toate că pe ici-colo calitatea materialelor lasă de dorit, habitaclul lui Tourneo Connect nu te duce prea mult cu gândul la autoutilitară. Interiorul vast, cu spațiu îndestulător pentru cap și genunchi (versiunea cu cinci locuri are 2.662 mm ampatament), împreună cu diverse spații de depozitare așezate ergonomic, face ca cinci persoane să nu întâmpine nicio dificultate în a se face comode.
În cazul în care toate scaunele sunt ocupate, portbagajul lui Tourneo Connect dispune de 1.029 de litri (din podea până în plafon), volum care poate crește până la 2.410 litri în cazul în care rândul al doilea de scaune (divizat 60:40) este pliat. Mulțumită ușilor glisante spate, accesul pasagerilor cât și manipularea obiectelor care doresc fi încărcate în mașină prin lateral este facilitat considerabil.
Motorizările disponibile pentru Tourneo Connect sunt EcoBoost-urile de 1,0 litri (100 CP) și de 1,6 litri (150 CP) pentru benzină și 1.6 TDCi-ul în versiunile de putere de 75 CP, de 95 CP și de 115 CP. Ecoboost-ul de 1,0 litri este cuplat unei transmisii în șase rapoarte, în timp ce acela de 1,6 litri este disponibil cu o cutie automată cu șase trepte. Dieselurile sunt ajutate de o transmisie manuală cu cinci (pentru 75 CP și 95 CP), respectiv șase rapoate (pentru versiunea cu 115 CP).
Prețul de pornire, în România, pentru Ford Tourneo Connect este de 18.612 € (pentru 1.0 EcoBoost Ambiente) și poate ajunge la 26.548 €, pentru 1.6 EcoBoost Titanium.
Text: Andrei Știrbu
Foto: Ford