AUTOpro
Green car

Volkswagen apasă accelerația în cursa electrificării

Volkswagen are de gând să fie în pole position în cursa electrificării. Pentru a reuși asta, cel de-al doilea constructor ca magnitudine la nivel mondial are de gând să urmeze modelul de business al celor de la Tesla în ceea ce privește fabricile de baterii. În cadrul evenimentului Power Day, VW și-a detaliat planul de acțiune în domeniul electrificării până în anul 2030. În cadrul acestui eveniment, VW a anunțat, cu surle și trâmbițe, că are de gând să construiască nu mai puțin de 6 giga-fabrici de baterii în Europa până în 2030, cu o capacitate totală de 240 GWh.

Dr. Herbert Diess, Chairman of the Board of Management of the Volkswagen Group

Primele două giga-fabrici de baterii vor opera în Suedia, în orașele Skellefteå, respectiv Salzgitter. Cu ajutorul partenerilor de la Northvolt, giga-fabrica de baterii din Skellefteå va atinge o capacitate de producție de până la 40 GWh, începând cu 2023, anul în care fabrica va fi dată în folosință. Giga-fabrica VW din Salzgitter, care se află deja în funcțiune, urmează a atinge și ea o capacitate de producție de 40 GWh în anii care vor urma. Această unitate de producție va fabrica celule și baterii pentru EV-urile VW din segmentele superioare. În cadrul fabricii, se vor derula și activități de R&D pentru îmbunătățirea chimiei celulelor bateriilor, printre altele.

În același timp, oficialii VW au anunțat că lucrează în prezent la reducerea costurilor și complexității bateriilor, concomitent cu creșterea autonomiei oferite de acestea. Costurile vor fi reduse cu ajutorul unui nou tip de celulă, care urmează a fi folosită de peste 80% din EV-urile grupului până în 2030. Astfel, VW estimează că planul de acțiune prezentat va duce la o reducere cu 50% a costurilor bateriilor în segmentul entry-level, respectiv de 30% în segmentele de volum.

Articole similare

Primele Mustang Mach-E livrate nu mai pornesc

Florin Amariei

Noul Nissan Leaf a fost prezentat oficial

Filip Sîrbu

Volkswagen Golf GTI va primi în 2026 o versiune complet electrică

Mihai Morcovescu

Leave a Comment