AUTOpro
Test drive

Test Drive Peugeot 208 – Leul captiv într-o subcompactă

Moștenitor al modelelor precedente, de la 205 la prima generație de 208, modelul actual Peugeot vine cu un mare refresh pe piață și cu un design nou pentru clasa ei, inspirat totuși de modelele din clasele mai mari. Inspirația se vede și în faptul că în poze sau clipuri pare de multe ori o mașină mai mare decât este, 208 fiind, de fapt, o subcompactă.

Elementele de felină, ghearele si colții ce funcționează ca lumini de zi pentru faruri, dar care se regăsesc și în stopuri, îi oferă, pe lângă look-ul agresiv, originalitate. Pare ceva ce Peugeot ar fi trebuit să facă de mult timp. În plus, culoarea roșie (rouge elixir) te cucerește de la prima privire.

La interior, look-ul este unul modern, tineresc, cu butoane bine plasate și comenzi intuitive. De asemenea, sunt prezente și 2 ecrane mari, unul central, de 10 inch în diagonală și unul situat în spatele volanului. Cel din spatele volanului este primul ecran holografic, denumit i-Cockpit 3D, pe care l-am văzut într-o mașină. Funcționează bine și afișează toate informațiile de care ai nevoie, cu efect 3D (ecran în spate și proiecție pe altă sticlă în față). Pe lângă ecrane, volanul mic în formă hexagonală pare alegerea perfectă pe care Peugeot a facut-o pentru modelele noi. Este doarte comod și plăcut de manevrat, dar din păcate, are și un minus. Dacă ai peste 1.80 metri nu vrei să lovești volanul cu genunchii, o să îl ridici puțin mai sus, lucru care o să îți cam taie din ecranul 3D. Probabil că domnișoarele sau persoanele mai scunde nu vor întâmpina astfel de situații..

Calitatea materialelor din interior este una bună, în zonele pe care le atingi cel mai des găsești piele sau material moale, iar asamblările sunt calitative.

Mașina beneficiază de ultimele dotări privind tehnologia, de la conexiune cu telefonul pentru Apple Carplay și Android Auto, la porturi USB diverse și chiar zonă de încărcare wireless pentru telefon. Ba mai mult, pentru a putea accesa zona de încărcare wireless, trebuie să deschizi un spațiu de depozitare pe a cărui ușiță e construit un suport perfect pentru telefon. Pe lângă conectarea la diferite gadget-uri, ai și pilot automat adaptiv, sistem de menținere a benzii de rulare, sistem de monitorizare a punctului mort, lumini ambientale, scaune încălzite, senzori de parcare și preferata mea, camera pentru mers cu spatele. Că tot am ajuns la cameră, ceva ce alții ar putea învăța de la Peugeot ar fi faptul că poți să folosești camera din spate pentru a realiza o imagine 360 de grade în jurul mașinii, care se modifică în funcție de cât de mult sau puțin virezi. Mie mi s-a părut foarte inovativ, fiind un sistem ce funcționează perfect.

Legat de motor, cel prezent pe mașină este unul pe benzină, de 1.2 L, cu turbină, ce dezvoltă 100 CP. Motorul se simte bine și își face simțintă prezența mai mult sau mai puțin în habitaclu în funcție de stilul de mers. Vrei să mergi mai sportiv, o să auzi motorul acestui leu torcând mai tare în mașină, mai ales la turații ridicate. Vrei să mergi economic și să schimbi în turații joase, vei observa că de cele mai multe ori nici nu prea o să îl auzi. Acest lucru se schimbă puțin în oraș, unde la staționare mi s-a părut că e ceva mai zgomotos, asemenea unui leu captiv într-o cușcă.

Cuplați la o cutie automată, puși pe o caroserie mică și ușoară, cei 100 de cai aleargă, la nevoie, destul de bine. În cei 350 de km pe care i-am făcut cu mașina, două treimi pe autostradă și o treime în oraș și pe drum virajat în zonă de podiș, mașina s-a comportat excelent. Ce e drept, stilul de mers a fost puțin mai grăbit, iar consumul a fost de 7,8 litri la 100 km. La un stil de condus mai relaxat, cred că ar mai fi scăzut cu un litru pe fiecare 100 km. Un lucru care mie mi-a plăcut mai puțin este faptul că în momentul în care pui cutia in modul de parcare, frâna de mână nu se activează singură.

Suspensia este una care absoarbe bine atât condiția unui drum de oraș, cu obstacole, cât și a unuia cu câteva viraje mai strânse. În echipă cu scaunele, care au sprijin lateral bun și sunt comode la drum lung, mașina este una confortabilă.

Peugeot 208 în echipare GT Line e o mașină care se conduce bine, care arată foarte bine, care dispune de toate dotarile pe care o mașină ar trebui să le aibă și care se poate adapta unor stiluri de viață și de condus diferite.

La momentul actual, prețul lui Peugeot 208 în configurația testată este de aproape 25 000 euro TVA inclus.

Articole similare

Jurnal de călătorie Honda e – extraterestru nipon

Filip Sîrbu

Test Drive Dacia Spring Extreme ELECTRIC 65 – La fel, dar nu chiar…

Darius Pana

Test drive Range Rover Sport – Histerezis emoțional

Filip Sîrbu

Leave a Comment