AUTOpro
Test drive

Diferit, dar plăcut! Test cu Citroen C4

Dacă prima generație a lui C4 a fost un hatchback disponibil chiar și în trei uși, cea de-a treia generație a lui C4, cea prezentă, este un Crossover în adevăratul sens al cuvântului.

Silueta lui Citroen C4 este puțin diferită de ceea ce vezi în piață în ziua de azi. Botul este înalt și oferă senzația de robustețe, mai ales cu decupăturile capotei și farurile plasate mai jos de colțurile din partea din față a mașinii. Din laterală, C4 pare un SUV coupe, cu o gardă la sol generoasă, iar spatele te cucerește ușor, cu o lunetă din 2 bucăți, stopuri cu formă SF, o bară înaltă și lată și 2 țevi de eșapament, câte una în fiecare parte. Pur și simplu, cei de la Citroen s-au jucat puțin cu designul acestei generații, dar pot zice că le-a ieșit. Mașina arată foarte bine din orice unghi ai privi-o!

Din interior, lucrurile arată din nou bine. C4 are un ecran de 5,5 inch în diagonală în spatele volanului (ecran care vine în standard) și un ecran de 10 inch în diagonală pentru sistemul de infotainment.

Camera spate cu sistem de vizualizare de 360 de grade, pe care l-am văzut și pe modelele de la Peugeot, face o treabă foarte bună, iar împreună cu senzorii de parcare față și spate vor face orice parcare ușor de realizat.

Vorbind de tehnologie, C4 în echiparea testată are cam tot ce e nevoie să ai pe o mașină în 2021/2022. Conexiune prin Bluetooth cu telefonul, încărcare wireless, Android Auto/Apple Carplay, USB-uri pentru încărcarea dispozitivelor și conexiunea acestora la mașină și chiar și un sertar ce îi oferă pasagerului din față un suport de tabletă integrat în bord. În plus, head-up display-ul prezent arată bine și poate fi ajustat din bord, iar la nevoie, chiar ascuns complet. Modelul testat avea și pachetul de iarnă prezent, care include scaune față încălzite, volan încălzit, dar și parbriz încălzit, toate oferind un plus de confort pe Transbucegi, locul unde am testat mașina.

Pe lângă design, C4 te cucerește din prima și cu suspensia pe care o are. După ce am făcut peste 470 km cu mașina, pot spune că C4 are una din cele mai bune suspensii pe care le-am testat la drum lung pe o mașină din aceasta zonă de preț. În plus, la confort contribuie și scaunele, care sunt foarte moi și preiau ușor forma corpului (scaunele arată și bine, având o combinație de piele cu material textil, cu o țesătură inedită).

Legat de motor, cel prezent pe mașină este unul pe benzină, de 1.2 L, cu turbină, ce dezvoltă 130 CP. Desigur, ai la dispoziție selectorul pentru stilurile de mers, iar în funcție de stilul ales, poți avea acces la toți cei 130 CP. Puși la bataie, aceștia se simt bine pe o caroserie destul de ușoară de altfel, de cam 1.3 tone.

Vitezele sunt schimbate prin intermediul unei cutii automate, cu opt rapoarte și padele pe volan. Cele opt rapoarte pot fi accesate toate doar la viteză de autostradă, dar cu un plus: treapta opt ajută foarte mult consumul. Tot legat de consum, am observat că în momentul în care iei piciorul de pe accelerație, în apropiere de semafoare, intersecții, etc, cutia e trecută cumva în modul neutru, iar motorul rulează la 7-800 de rotații pe minut, lucru care ajuta, din nou, la un consum mai mic de carburant. Vrei să accelerezi înainte de oprire, e selectată automat treapta potrivită fără ca măcar să realizezi decluplarea și cuplarea cutiei.

În cei 470 de km pe care i-am făcut cu mașina, în oraș am petrecut cam vreo 70 km, iar restul la drum lung. Ce am observat este că în oraș, dacă nu accelerezi puțin la plecarea de pe loc, o să ai parte de mici vibrații din partea motorului, în caroserie, semn al unui motor subturat. Dacă accelerezi ușor la plecarea de pe loc sau chiar și la drum lung, vibrațiile nu se simt.

În cadrul testului, mașina a avut un consum mixt de 6,9 litri la 100 km, valoare pe timp de iarnă, la drum lung. În oraș, consumul ajunge la 9-10 litri la 100 km, iar mixt pot spune că valoarea ar fi situată la cam 8,5 litri la 100 km, ceea ce mi s-a părut bine pentru un motor pe benzină și o caroserie ușoară, dar relativ înaltă.

Portbagajul are un volum de 380 de litri, suficient pentru o familie mică sau chiar și 3-4 membri la un drum nu foarte lung, iar pe locurile din spate să stă bine.

Ajungând cu mașina pe Transbucegi, am avut parte de zone cu foarte multă zapadă și un drum pe care nu multe mașini cu tracțiune față se aventurau să îl practice. Pe aceste zone, C4 a oferit încredere și confort. Confort dat de suspensie, scaune, opționale (volan și scaune încălzite), iar încredere oferită de motor, cutie și stil de mers, mașina având o tracțiune pe zapadă și porțiuni cu gheață la care nu te aștepți inițial. În plus, culoarea Brun Caramel a întors destule capete.

Ajungând la preț, C4 este disponibil în variante începând de la 18 000 Euro cu TVA, în timp ce varianta testată, în echipare Shine, are un preț de puțin peste 24 800 Euro cu TVA, dar și un pachet de opționale de nerefuzat.

Surprinzător de confortabilă, cu un design ieșit din tiparele mașinilor concurente, dar tehnologizată, Citroen C4 pare alegerea potrivită pentru un Crossover al unei familii sau persoane tinere, care să petreacă timp atât în oraș, cat și la drum lung.

Articole similare

Citroën C4 Cactus – În numele simplității

administrator_autopromag

Prima electrică din trib

Dan Vardie

TEST BMW Seria 3 GT – Estetica urâtului

Stan Robert

Leave a Comment