AUTOpro
Test drive

Drive test Jaguar F-Pace PHEV

Felinele din Coventry trec în zona plug-in

AUTOpro a avut sansa de conduce noile generații Plug in hybrid ale modelor F-Pace și E Pace, primele cu capacitate fast charge! Parte a programului accelerat de electrificare, noile motorizări sunt la înalțimea așteptărilor. A fost o experiență pe care v-o recomandăm.

Dan Vardie, San Benet, Catalunia, Spania

Planul „Reimagine” lansat de noul CEO Thiery Bollore, afirmă că începând din 2025, marca Jaguar va fi una eminamente EV! Cu o asemenea ambiție, constructorul britanic trebuie să impună un ritm sufocant al electrificării pentru a respecta tempo-ul promis. Apariția versiunilor PHEV pe cele două SUV-uri E și F, nu este o surpriză ci o consecință firească a noii strategii. AUTOpro a aflat că inițial planul „plug-in” era eșalonat pe o perioadă mai lungă de timp… Acum sunt alte comandamente…

Primul model pe care l-am condus pe drumurile fabuloase din Catalunia a fost F Pace PHEV. Este nou și la exterior și la interior, vorba lui Josh Moore, Senior Product Communications Officer la JLR, „pe tot ce pui mâna este nou”. Și sunt destule. Hai să enumerăm câteva demne de atenția oricărui client premium.

Noi tehnologii

O gamă de tehnologii avansate asigură sănătatea și confortul tuturor pasagerilor. „Nanoe” face ionizarea aerului din habitaclu care îmbunătățește calitatea aerului prin eliminarea alergenilor și mirosurilor neplăcute. Dispune și de un sistem de filtrare care captează particulele foarte fine – inclusiv microparticulele PM 2.5 . Totul la un buton distanță, numit „Purify”.

Cea mai nouă tehnologie multimedia Pivi Pro – pionierată pe noul Defender– poate fi accesată acum și la F Pace cu ajutorul noului ecran tactil HD curbat, cu diagonala de 11,4 inch. Principalele avantaje sunt claritatea îmbunătățită, ecranul fiind de 3 ori mai luminos și cu 48% mai mare decât ecranul anterior de 10 inch, iar meniurile simplificate permite vizualizarea până la 90% din comenzile curente în ecranul principal, fiind nevoie de cel mult 2 apăsări.

Noul F-PACE este echipat și cu ecran HD interactiv pentru șofer, de 12,3 inch, grafică îmbunătățită, configurabil, care poate afișa harta de navigație în ecran complet (cu instrucțiuni pas cu pas), instrumente digitale, media, agenda sau detaliile sistemului multimedia. Avem și  head-up display care afișează și imagini preluate de la sistemul de navigație.

Liniște… activă

Am mai remarcat tehnologia de reducere activă a zgomotului la rulare, o premieră în segment. Sistemul monitorizează continuu vibrațiile provenite de la suprafața de rulare și calculează unda de sunet contrară, pentru a elimina zgomotul pe care îl aud pasagerii. Acest lucru asigură linistea în habitaclu, pentru un rafinament îmbunătățit și oboseală redusă, asociată de obicei cu expunerea prelungită la zgomote cu o frecvență joasă. Cum am testat mașina, va putem confirma că nu este doar marketing. Tehnologia chiar face ce promite, așa că plăcerea de a conduce „sanctuarul” a crescut!

Brățara Jaguar înlocuiește cheia de acces

În fine, nu putem să nu vorbim de una din „favoritele” noastre pe care am salutat-o încă de la prima generație F Pace, o premieră mondială pe atunci. Acum avem a doua generatie a cheii inteligente tip brățară ce poate fi utilizată pentru a bloca, debloca și porni vehiculul fără a fi necesară prezența cheii obișnuite în mașină. Dispozitivul cu baterie include un ceas și are o autonomie de 7 zile.

Hai să trecem la subiect. Noul F –PACE PHEV are o benzină în 4 cilindri de 2,0 litri și dezvoltă 404 CP și un cuplu de 640 Nm. Că să ajungă la asemenea perfomanțe, intervine și ajutorul motorului electric de 105 kW. Inginerii britanici au adus o baterie litiu-ion de 13,6 kWh, putere utilă (capacitate totală 17,1 kWh). Josh ne-a spus că bateria cântărește 136 kg însă nu ne-a spus cine o produce. Cum ne cunoațeți, la AUTOpro nu ne lăsam chiar ușor , așa că am aflat , bateria este furnizată acum de cei doi frunizori JLR, Samsung și LG Chem….

Bateria -poziționată sub portbagaj-poate fi încărcată acasă de la un wall box AC la 7kW într- o ora și 40 min (80%) cea ce pentru un plug in este foarte în regulă – nu de alta, dar noaptea este lungă și are timp să se încarce bine merci. Însă marea noutate este posibilitatea fast charge DC de 32 kW care se traduce printr-o încărcare a bateriei în 30 min!

PHEV cu fast charge

După cum știți, noi la AUTOpro încercăm de câțiva ani să aflăm de ce aproape nici un plug-in hybrid nu are posibilitea fast charge? În nr trecut, ați putut să aflați explicațiile oferite de un specialist scandinav care a acceptat să vorbească în exclusivitate mondială despre restricțiile legate de fast charge la PHEV! Însă acum vine Jaguar și ne face o super- surpriză fiind exact în linie cu ce am „cerut” de câțiva ani! Nu putem decât să-i felicităm pe inginerii britanici care au fost atenți la nevoie clienților de PHEV. Sistemul PHEV permite reducerea emisiilor de CO2 la 49 g/km și a consumului de combustibil la 2.2 l/100 km – in ciclu WLTP dar și accelerații remarcabile de 5,3 secunde, 0-100 km/h.

Când bateria este complet încărcată, noul P400e are o autonomie de până la 53 km în modul electric, permițând noului F-PACE PHEV să facă un traseu, dus-întors, de peste 25 km în modul EV, fără a fi necesară încărcarea. Apropo, noul E Pace PHEV vine cu trei moduri , „EV” care face ca mașina să ruleze eminamente EV folosind doar bateria, „HYBRID” care face trecerea de la EV la motorul ICE cu ajutorul soft-ului – modul recomandat a fi folosit în marea majoritate a situațiilor și modul „SAVE” care protejează cât se poate bateria pentru a putea folosi modul EV în zonele cu Zero Emisii din marile aglomerări urbane – noi încă nu avem.  Adică Zone Zero Emisii , că aglomerări urbane avem destule!

Articole similare

Test drive Nissan Juke Hybrid – Evoluție scontată

Filip Sîrbu

Test drive Dacia Duster EDC – Dulce compromis

Filip Sîrbu

Test drive BMW X1 – Mezinul răzvrătit

Filip Sîrbu

Leave a Comment