AUTOpro
Generale Motorsport Stiri

UPDATE Raliul Dakar 2025, etapa a 7-a: Al-Attiyah termină al patrulea și recuperează din nou la „general”

Echipajul Dacia Sandriders format din Nasser Al-Attiyah și Edouard Boulanger a încheiat etapa a 7-a a Raliului Dakar 2025 pe locul al patrulea, cu o întârziere de peste 11 minute față de învingător.

La clasa moto, Emanuel Gyenes a terminat al 23-lea și continuă să conducă la categoria Original by Motul.

Dakar 2025: Al-Attiyah reduce ecartul la „general” și rămâne în cursa pentru victorie

Dakar

Etapa cu numărul 7 din ediția a 47-a a Raliului Dakar s-a desfășurat pe o buclă cu pornirea și sosirea în Al Duwadimi. În total, aceasta a avut o lungime de 716 km, dintre care 419 km de probă specială.

La clasa auto, qatarezul Nasser Al-Attiyah, singurul pilot Dacia Sandriders cu șanse la câștigarea competiției din acest an, a sosit al patrulea, la 11 minute și 15 secunde față de câștigătorul de etapă, Lucas Moraes (Brazilia/Toyota Gazoo Racing). La „general”, Al-Attiyah continuă să se afle pe locul 4, dar ecartul a scăzut la 21 de minute și 57 de secunde față de lider, sud-africanul Henk Lategan, clasat al 15-lea în etapa de duminică.

Celălalt echipaj Dacia Sandriders rămas în cursă, format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno, a ocupat un excelent loc 7, cu o întârziere de 13 minute față de Moraes. În urma acestei clasări, Gutierrez este a 44-a, la peste 37 de minute în spatele liderului.

Cum spuneam, etapa a fost câștigată de echipajul Lucas Moraes/Armand Monleon, urmat la 7 minute și 41 de secunde de Mattias Ekstrom/Emil Bergkvist (Ford M-Sport) și la 9 minuteși 28 de secunde de Mitchell Guthrie/Kellon Walch (Ford M-Sport).

Gyenes, lider detașat la categoria Original by Motul

Fotografii: Emanuel Gyenes – Mani/Facebook

La clasa moto, Emanuel Gyenes (Autonet Motorcycle Team) a ocupat locul 23 în etapa a șaptea și este lider la „general” la categoria Original by Motul, dedicată piloților fără asistență tehnică, la 10 min 06 sec în fața francezului Benjamin Melot (KTM).

Etapa a fost câștigată de australianul Daniel Sanders (KTM), care a fost cronometrat cu timpul de 4 h 10 min 33 sec. Podiumul a fost completat de raideri spanioli Edgar Canet (KTM), la 3 min 36 sec, și Tosha Schareina (Honda), la 3 min 47 sec.

În clasamentul general, lider se menține Sanders, care este urmat la 15 min 33 sec de Schareina și la 26 min 07 sec de francezul Adrien Van Beveren (Honda), sosit al cincilea în etapa de duminică.

——————————————————————————————————————————————————————————————

Qatarezul Nasser Al-Attiyah continuă lupta pentru victorie în Raliul Dakar 2025 după ce a încheiat pe locul al treilea în cea de-a șasea etapă.

Etapa s-a desfășurat între localitățile Hail și Al Duwadimi, pe o lungime totală de 829 km, dintre care 605 km contra-cronometru. Aceasta a fost cea mai lungă „specială” din cea de-a 47-a ediție a dificilului rally-raid.

Dakar 2025: Al-Attiyah continuă să fie al patrulea la „general”, dar a micșorat ecartul față de lider

Dakar

Al-Attiyah a avut din nou o evoluție convingătoare, fiind în cea mai mare parte a probei speciale în fruntea clasamentului. La finalul zilei, pilotul Dacia Sandriders a încheiat în 4 ore 36 min 5 sec, la doar 2 minute și o secundă față de ocupantul primei poziții. Astfel, qatarezul a recuperat 4 minute și 35 de secunde față de liderul la „general”, sud-africanul Henk Lategan, clasat pe locul 7.

În urma acestei clasări, Al-Attiyah și navigatorul său, francezul Edouard Boulanger, continuă să ocupe locul al patrulea în ierarhia generală, dar ecartul față de Lategan a scăzut la 30 de minute și 25 de secunde.

Cel de-al doilea echipaj Dacia Sandriders rămas în cursă, format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno, s-au clasat pe locul 18 în etapa de sâmbătă și ocupă locul 44 la „general”.

Etapa a șasea a Raliului raid Dakar 2025 a fost câștigată la clasa auto de belgianul Guillaume De Mevius (foto sus, dreapta) și copilotul său francez Mathieu Baumel MINI). Aceștia au pus capăt seriei de victorii a echipei Toyota și au fost cronometrați pe cei 605 km de probă specială în 4 h 34 min 49 sec. Echipajul portughez Joao Ferreira/Filipe Palmeiro (MINI) s-a clasat pe locul secund, la un minut și 34 de secunde în urma învingătorilor.

La „general”, lider este în continuare Henk Lategan, urmat la 7 min 16 sec de sauditul Yazeed al-Rajhi (Overdrive), clasat pe locul 5 în etapa de sâmbătă. Suedezul Mattias Ekstroem (Ford M-Sport) se află pe poziția a treia, la 22 min 27 sec.

Mani Gyenes își menține poziția de lider la categoria fără asistență tehnică

Fotografii: Emanuel Gyenes – Mani/Facebook

La clasa moto, românul Emanuel Gyenes continuă seria evoluțiilor constant bune, reușind să bifeze al șaselea podium consecutiv la categoria Original by Motul (piloți fără asistență tehnică). În ierarhia generală a zilei, Gyenes a ocupat locul 26, la 25 de minuter și 15 secunde în urma câștigătorului, cehul Jaromir Romancik.

Raiderul sătmărean a încheiat etapa de sâmbătă cu o întârziere de doar 1 minut și 54 de secunde față de învingătorul zilei, francezul Benjamin Melot. Ca urmare a acestei clasări, Mani se menține lider la categoria fără asistență tehnică, având acum un avans de 13 minute și 16 secunde în fața lui Melot.

La „general”, Gyenes a urcat pe poziția a 24-a, la 3 h 46 min 02 sec de liderul clasamentului, australianul Daniel Sanders (KTM), ocupantul locului 7 în etapa a șasea.

Duminică este programată etapa a 7-a, în care concurenții vor avea de parcurs o buclă cu pornirea și sosirea în Al Duwadimi. Aceasta are o lungime de 716 km, din care 419 km de probă specială.

——————————————————————————————————————————————————————————————

Dacia a fost foarte aproape de o premieră istorică în Raliul Dakar 2025, ratând prima sa victorie în cea de-a cincea etapă a celui mai dificil rally-raid.

Nasser Al-Attiyah, pilot al echipei Sandriders, a condus impecabil pe traseul dintre AlUla și Ha’il, însă din cauza pierderii unei roți de rezervă, a fost penalizat și a ratat victoria de etapă.

Dakar 2025: Dacia a urcat pe locul 4 în clasamentul general

Dakar

Pilotul qatarez a încheiat primul traseul de 492 km, dintre care 428 km de probe speciale. Timpul lui Al-Attiyah a fost de 4 ore, 22 de minute și 54 de secunde și părea să marcheze un moment istoric pentru echipa românească. Din păcate, bucuria a fost de scurtă durată din cauză că, după finalizarea probei, Al-Attiyah a fost penalizat cu 10 minute din cauza unei roți de rezervă care s-a desprins de pe mașină în timpul etapei, după ce sistemul de prindere al acesteia a cedat.

În urma acestei penalizări, pilotul Dacia Sandrieders a fost retrogradat pe locul al doilea, cu doar o secundă în spatele lui Seth Quintero, care a fost, astfel, declarat câștigător. Pilotul american de la echipa Toyota Gazoo Racing avusese inițial un timp mai slab cu 10 minute. Podiumul a fost completat de suedezul Mattias Ekstrom, care a încheiat etapa la doar 8 secunde în spatele lui Quintero.

Cristina Gutierrez, cel de-al doilea pilot al echipei Dacia Sandriders rămas în competiție după abandonul lui Sebastien Loeb, a încheiat etapa pe poziția a 15-a și se află pe locul 46 la „general” la clasa Ultimate.

Echipa Dacia Sandriders a urcat pe locul 4 în clasamentul general în Dakar 2025 după primele cinci etape. În prezent, Al-Attiyah și copilotul său, francezul Edouard Boulanger, se află la 35 de minute în spatele liderului Henk Lategan. Pe locul secund se află Yazeed Al Rajhi, la 10 minute și 17 secunde în urma liderului, iar locul 3 este ocupat de Mattias Ekstrom, cu o întârziere de 20 de minute și 54 de secunde.

Mani Gyenes, lider detașat la clasa Original by Motul

Fotografii: Emanuel Gyenes – Mani/Facebook

Românul Mani Gyenes a avut o evoluție solidă la clasa moto, terminând etapa cu al 29-lea timp. La categoria Original by Motul, dedicată piloților care concurează fără asistență tehnică, sătmăreanul a ocupat poziția secundă. Gyenes a avut un timp mai lent cu 1 minut și 53 de secunde față de Jaromir Romancik, care a obținut a doua victorie consecutivă în Dakar 2025.

Etapa a fost câștigată de Luciano Benavides (Argentina/KTM), care a încheiat etapa cu un avans de 47 de secunde față de ocupantul locului secund, Adrien van Beveren. Pe locul al treilea a sosit Jose Ignacio Cornejo Florimo.

În clasamentul general, Daniel Sanders își păstrează poziția de lider, însă avansul său s-a redus la 7 minute și 2 secunde, după ce a încheiat etapa cu al 12-lea timp. Locul al doilea este ocupat de Tosha Schareina, iar Ross Branch se află pe locul poziția a treia. După cinci etape, Mani Gyenes ocupă locul 27 în clasamentul general și conduce detașat la clasa Original by Motul, cu un avans de 13 minute și 16 secunde față de francezul Benjamin Melot.

——————————————————————————————————————————————————————————————

Etapa cu numărul 4 din Raliul Dakar 2025 a fost una cu mari probleme pentru echipa Dacia Sandriders, care pierde teren și se îndepărtează de primele trei locuri.

Nasser Al-Attiyah, singurul reprezentant al echipei de uzină Dacia rămas în lupta pentru podium, a pierdut timp prețios și, implicit, poziția a doua pe care o ocupa în clasamentul general înainte de această etapă.

Dakar 2025: Al-Attiyah a primit asistență din partea Cristinei Gutierrez

Dakar

Desfășurată între Al Henakiyah și Alula, etapa a patra a inclus o secțiune de probe cronometrate în lungime de 415 kilometri. Ghinionul l-a urmărit pe nasser Al-Attiyah, care, alături de copilotul său, francezul Edouard Boulanger, s-a confruntat cu o serie de probleme tehnice pe traseu.

După abandonul lui Sebastien Loeb din etapa anterioară, Al-Attiyah era singura speranță a echipei Dacia Sandriders la podiumul celui mai dur rally-raid. Din păcate, la kilometrul 97, pilotul qatarez a fost forțat să se oprească pentru a schimba o roată. Deși schimbul a fost rapid și problema a fost rezolvată, ulterior, la kilometrul 118, suspensia prototipului Dacia Sandrider a cedat, echipajul fiind din nou obligat să se oprească.

Pentru că a fost o probă-maraton care, conform regulamentului, nu permite asigurarea de asistență tehnică din partea echipelor de ingineri, repararea suspensiei imposibil de remediat. Totuși, Al-Attiyah a primit ajutor din partea colegilor de echipă, Cristina Gutierrez și Pablo Moreno, care l-au ajutat să remedieze problema și să continue cursa. Însă, această a doua oprire s-a soldat cu o întârziere de 26 de minute.

Cu toate acestea, Al-Attiyah a reușit să recupereze parțial timpul pierdut, reducând cu 12 minute întârzierea. La final, însă, am consemnat doar un loc 31 în clasamentul de etapă și un ecart final de 44 de minute și 27 de secunde față de câștigătorul etapei, Yazeed Al Rajhi. În schimb, Gutierrez a avut o evoluție solidă, încheind ziua pe locul 12.

La „general”, Henk Lategan își menține poziția de lider cu un avans de 6 minute și 54 de secunde în fața lui Al Rajhi, care a urcat pe locul al doilea în detrimentul pilotului Dacia. Suedezul Mattias Ekstrom completează podiumul, fiind acum la 21 de minute și 40 de secunde în urma liderului. Al-Attiyah a coborât până pe locul 8 și are acum o întârziere de 46 de minute și 53 de secunde față de lider.

Mani Gyenes a devenit lider la clasa Original by Motul

La clasa moto, Mani Gyenes a terminat pe locul 23 și al doilea la clasa Original by Motul, cea rezervată raiderilor care nu beneficiază de asistență tehnică. Sătmăreanul a terminat la doar 2 minute și 12 secunde în spatele câștigătorului de etapă, cehul Jaromir Romancik.

Cu rezultatul de astăzi, Gyenes a promovat în fruntea clasamentului Original by Motul, având acum un avans de 10 minute și 22 de secunde față de principalul său urmăritor, Benjamin Melot. Acesta a pierdut semnificativ timp pe proba de astăzi, ceea ce i-a facilitat românului consolidarea poziției de lider. În ierarhia generală, Gyenes a reușit să urce pe locul 28.

——————————————————————————————————————————————————————————————

Nasser Al-Attiyah, pilotul qatarez al echipei de uzină Dacia Sandriders și cvintuplu câștigător al competiției, a urcat pe locul al doilea în clasamentul general după finalul etapei a treia din Raliul Dakar 2025.

Din păcate, echipa românească a rămas în concurs cu doar două echipaje după ce francezul Sebastien Loeb a fost nevoit să abandoneze din cauza avariilor suferite de mașina după ce s-a răsturnat pe dunele din Arabia Saudită.

Dakar 2025: Dacia a rămas cu doar două echipaje după abandonul lui Sebastien Loeb

Dakar

Cea de-a treia etapă din Raliul Dakar 2025 a fost una cu peripeții pentru competitori. Organizatorii au fost obligați să reducă distanța de la 496 la 327 de kilometri din cauza furtunilor de nisip care s-au abătut asupra regiunii din apropierea finalului probei. Concurenții au părăsit definitiv localitatea Bisha, punctul de plecare al competiției, și au pornit către Al Henakiyah.

Nasser Al-Attiyah a terminat cursa cu o întârziere de 3 minute și 34 de secunde față de câștigătorul probei, sud-africanul Saood Variawa, și a urcat pe locul secund în clasamentul general. După ce reușise să câștige timp prețios în proba de 48 de ore, Sebastien Loeb s-a răsturnat la kilometrul 12 al noii secțiuni. Din fericire, el și copilotul său, Fabian Lurquin, au scăpat nevătămați, dar mașina lor a suferit avarii grave, forțând echipajul să abandoneze competiția.

Al treilea echipaj Dacia Sandriders, format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno, care abandonaseră etapa anterioară din cauza unor probleme tehnice, au reușit să ia startul. Ei au înregistrat al 15-lea timp, iar acum ocupă locul 137 la „general”.

Etapa a treia a fost câștigată de Variawa, care a revenit spectaculos după ce a fost implicat într-un incident neobișnuit în a doua parte a etapei de 48 de ore. Variawa (Toyota Hilux Gazoo Racing) a terminat traseul în 3 ore, 16 minute și 52 de secunde. Acesta a fost urmat la finalul zilei de Guerlain Chicherit (MINI X-Raid) și de Seth Quintero, colegul lui Variawa de la Toyota Gazoo Racing.

Carlos Sainz, câștigătorul din 2024, s-a retras oficial din Raliul Dakar 2025, după ce s-a răsturnat cu mașina pe dunele de nisip. În ciuda eforturilor susținute pentru a repara vehiculul, comisarii FIA au stabilit că acesta nu mai respectă cerințele esențiale de siguranță, ceea ce a dus la decizia inevitabilă de a se retrage din competiție.

Mani Gyenes, locul 3 la clasa Original by Motul

La clasa moto, etapa a treia s-a cu încheiat cu victoria surprinzătoare a spaniolului Lorenzo Santolino (Sherco), cu un avans de 4 minute și o secundă față de americanul Ricky Brabec, în timp ce Skyler Howes a completat podiumul. În clasamentul general, continuă să fie lider Daniel Sanders, având un avans de 6 minute și 51 de secunde în fața lui Howes.

Românul Emanuel Gyenes (foto sus, dreapta) a încheiat proba pe locul 30 în clasamentul general al motocicletelor și pe locul 3 la clasa Original by Motul, destinată piloților care concurează fără suport tehnic.

Raiderul sătmărean a încheiat cu 3 minute și 14 secunde în spatele câștigătorului, germanul Mike Wiedemann. Belgianul Jerome Martiny s-a clasat pe locul al doilea la doar 10 secunde înaintea lui Gyenes. După primele trei etape, românul ocupă locul 33 la „general” și locul 2 la clasa Original by Motul.

——————————————————————————————————————————————————————————————

Dificila probă de 48 de ore din cadrul Raliului Dakar 2025 a fost încheiată cu succes de doar două dintre echipajele echipei Dacia Sandriders.

În clasamentul general, pilotul qatarez Nasser Al-Attiyah a terminat pe poziția a treia, în timp ce multiplul campion mondial de raliuri Sebastien Loeb a reușit o recuperare remarcabilă, prinzând top 10 după timpul pierdut în ziua precedentă.

Dakar 2025: Al-Attiyah pe podium, Gutierrez a abandonat

Dakar

Cea de-a doua etapă din Raliul Dakar, una extrem de dificilă fiind întinsă pe durata a 48 de ore, a fost una foarte bună pentru două dintre echipajele Dacia Sandriders. După cei 618 kilometri din ziua precedentă, concurenții din raliul ce se desfășoară în Arabia Saudită au avut de parcurs alți 341 de kilometri de probe speciale.

La finalul etapei, Nasser Al-Attiyah, cvintuplu câștigător al raliului, și navigatorul Edouard Boulanger au încheiat pe locul al treilea, cu o întârziere de 6 minute și 29 de secunde în spatele câștigătorului. Sauditul Yazeed Al-Rajhi (Overdrive Racing) s-a dovedit cel mai rapid în această etapă, terminând primul cu un timp cumulat de 10 ore, 56 de minute și 54 de secunde. Acesta a fost urmat la 4 minute și 16 secunde de sud-africanul Henk Lategan (Toyota Gazoo Racing).

Echipajul franco-belgian format din Sebastien Loeb și Fabian Lurquin (foto sus, stânga)a terminat proba pe locul 7, cu un ecart de 13 minute și 8 secunde în spatele câștigătorului. Performanța este cu atât mai lăudabilă cu cât Loeb a pierdut mai bine de jumătate de oră în prima parte a etapei din cauza unei defecțiuni tehnice. Din păcate, echipajul format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno nu au reușit să ajungă la finalul celei de-a doua probe, aceștia fiind nevoiți să abandoneze la kilometrul 729 din cauza unei probleme cu servodirecția.

După primele două etape ale Raliului Dakar, lider la „general” este Henk Lategan, care are un timp total de 15 ore, 40 de minute și 30 de secunde. Pe locul al doilea se află, la 4 minute și 15 secunde, Yazeed Al-Rajhi, în timp ce Nasser Al-Attiyah completează podiumul, având acum un ecart de 11 minute și 14 secunde în urma liderului.

La clasa moto, românul Emanuel Gyenes (foto) a avut o prestație solidă, încheind proba de 48 de ore pe locul 34 la general și pe locul 2 la clasa Original by Motul, dedicată piloților fără asistență tehnică. Raiderul sătmărean a trecut linia de sosire la 14 minute și 50 de secunde în spatele câștigătorului, francezul Benjamin Melot. El a fost penalizat cu 15 minute. În clasamentul general, Gyenes ocupă locul 35 la moto și poziția a doua la Original by Motul, fiind la 9 minute și 14 secunde în urma lui Melot.

Daniel Sanders (Australia) a triumfat în proba maraton de 48 de ore, încheind cu un avans de 7 minute și 37 de secunde față de Skyler Howes. Locul al treilea a fost ocupat de Tosha Schareina, care a terminat la doar 7 minute și 41 de secunde în urma liderului. În clasamentul general, raiderul de la Antipozi își menține poziția de lider, având un avantaj confortabil de 12 minute și 36 de secunde față de Howes.

——————————————————————————————————————————————————————————————

Emanuel Gyenes a obținut o victorie categorică la clasa Malle Moto în prima etapă a Raliului Dakar 2025, terminând cu un avans de 4 minute și 58 de secunde în fața ocupantului locului secund, Benjamin Melot.

La clasa Rally 2, raiderul român a încheiat pe poziția a 11-a, în timp ce, la categoria generală Moto, s-a clasat pe locul 28.

Dakar 2025: Cristina Gutierrez a încheiat prima etapă pe locul 5 pentru Dacia Sandriders

Dakar

Echipajul Dacia Sandriders format din Cristina Gutierrez și Pablo Moreno (număr de concurs 212) a încheiat pe locul al cincilea prima etapă din Raliul Dakar 2025. Cursa s-a desfășurat pe traseul Bisha-Bisha, care a însumat 499 de kilometri, dintre care 413 kilometri probe speciale.

Celelalte echipaje Dacia Sandriders au încheiat această primă etapă importantă din cel mai dur rally-raid în Top 25. Astfel, Nasser Al-Attiyah și Édouard Boulanger (nr. 200) au încheiat pe locul 20, la 10 minute și 38 de secunde în spatele învingătorului, americanul Seth Quintero (Toyota Gazoo Racing). Echipajul Dacia format din Sebastien Loeb și Fabian Lurquin (nr. 219) a ocupat locul 22, cu o întârziere de 11 minute și 31 de secunde față de câștigător.

După ce au anunțat inițial succesul francezului Guerlain Chicherit (MINI), organizatorii competiției din Arabia Saudită i-au acordat în cele din urmă victoria lui Quintero. „Americanul s-a oprit la kilometrul 330 ca urmare a unui accident. El a recuperat 95 de secunde, ceea ce l-a făcut să treacă în fața lui Chicherit și a câștigat etapa”, după cum au explicat oficialii competiției.

Etapa a doua din Dakar 2025, programată pentru zilele de 5 și 6 ianuarie, se desfășoară pe o distanță totală de 1.058 de kilometri, dintre care 967 probe speciale. Aceasta include proba maraton „48 Chrono”, desfășurată pe durata a 48 de ore, în care participanții nu beneficiază de sprijin tehnic din partea echipelor de asistență.

——————————————————————————————————————————————————————————————

Echipa Dacia Sandriders a încheiat prima probă a Raliului Dakar 2025 cu rezultate remarcabile. Pilotul qatarez Nasser Al-Attiyah a obținut cea mai bună performanță pentru echipă, terminând pe locul al treilea în proba prolog.

La debutul său în acest prestigios rally-raid, echipa de uzină a constructorului român a demonstrat un parcurs solid, având două dintre cele trei echipaje în top 10.

Dacia a avut două echipaje în Top 10 în etapa prolog

Dakar

Al-Attiyah (foto sus) și copilotul său, Edouard Boulanger, au încheiat traseul de29 de kilometri în 15 minute și 48 de secunde, cu 20 de secunde întârziere față de învingătorul probei, Henk Lategan (Africa de Sud/Toyota Gazoo Racing).

Cel de-al doilea echipaj Dacia, format din Sebastien Loeb și Fabian Lurquin (foto stânga), a ocupat poziția a șasea, cu un ecart de peste 30 de secunde față de lider. În schimb, echipajul Cristina Guttierez/Pablo Moreno a terminat etapa pe locul 16, la aproape un minut în urma câștigătorului.

În această ediție a Raliului Dakar 2025 participă și Emanuel Gyenes, care are o experiență vastă în această competiție. Raiderul sătmărean se află la cea de-a 15-a participare la Dakar, la categoria dedicată motocicletelor.

Gyenes, care concurează pe un KTM pregătit de Autonet Motorcycle Team, a finalizat prima probă pe locul 29 în clasamentul genera. Totodată, el a izbutit să ocupe primul loc la clasa Original by Motul, destinată participanților care nu beneficiază de asistență tehnică.

——————————————————————————————————————————————————————————————

Ediția 2025 a Raliului Dakar a debutat astăzi în Arabia Saudită, iar la startul competiției se află și Dacia, care participă pentru prima dată cu o echipă oficială de uzină.

Team-ul românesc concurează cu trei prototipuri Sandrider în cel mai dificil rally-raid (3-17 Ianuarie), care reprezintă etapa inaugurală a Campionatului Mondial FIA (W2RC).

Echipajele Dacia Sandriders vor acoperi în Dakar 2025 peste 5100 de kilometri de probe speciale

Dakar

După succesul obținut în Raliul Marocului, desfășurat în luna octombrie, echipa Dacia Sandriders ia astăzi startul în cea mai dură întrecere din calendarul mondial de rally-raid. La fel cum s-a întâmplat din 2020 încoace, Raliul Dakar se desfășoară pe dunele de nisip și platourile stâncoase din Arabia Saudite.

Ediția din acest an se va întinde pe un traseu în lungime totală de 7.726 de kilometri, din care 5.180 de kilometri probe speciale, împărțiți pe 12 zile de concurs. Startul are loc în Bisha, în vestul Arabiei Saudite, iar finișul a fost fixat la Shubaytah, în partea de est a țării. Participanții la Dakar 2025 vor avea o zi de pauză în Hail și o oprire peste noapte în capitala Riad.

De asemenea, în 2025 a fost inclusă o probă nouă, denumită „48H Chrono”, care are o lungime de 971 de kilometri. Vineri, 3 ianuarie, este programată etapa prolog, care are o lungime de doar 29 de kilometri. La capătul acesteia, cei mai rapizi zece piloți își vor putea alege locul în ordinea de start în etapa de sâmbătă.

Prototipul Sandrider, care a fost dezvoltat special pentru această competiție, va concura în categoria premier Ultimate T1+. Motorul de origine Nissan/Infiniti este optimizat pentru a funcționa și pentru a performa la capacitate maximă folosind combustibili sintetici dezvoltați de partenerul Aramco.

ECHIPAJELE DACIA SANDRIDERS LA RALIUL DAKAR 2025

#200: Nasser Al-Attiyah (Qatar) / Édouard Boulanger (Franța)

#212: Cristina Gutiérrez (Spania) / Pablo Moreno (Spania)

#219: Sébastien Loeb (Franța) / Fabian Lurquin (Belgia)

Sursa: Dakar 2025

Articole similare

Samsung investește din nou în uzina SDI din Ungaria

Florin Amariei

Dubrovnik, Croatia, Travel Guide: Where to Stay, Eat, Drink

Mihai Predescu

Volkswagen Golf R – primele informații și imagini oficiale