Constructorul japonez de automobile Toyota a anunțat oficial că va lansa la începutul lunii decembrie un nou model de performanță.
Programat inițial să debuteze la Japan Mobility Show de la sfârșitul lunii octombrie, viitorul model ar urma să primească un puternic motor V8.
Viitorul model Toyota GR va primi un propulsor V8

Toyota și-a intensificat campania de promovare în ultimele zile pentru viitorul hot-hatch. Totuși, fanii mărcii mai au de așteptat până în ultima lună a anului pentru a-l vedea în „carne și oase”. O pagină oficială de numărătoare inversă dezvăluie că premiera este programată pentru 4 decembrie, ora 21:00 (Eastern Time). Prima apariție publică a mașinii va avea loc în ianuarie anul viitor, în cadrul Tokyo Auto Salon.
Înainte de debutul oficial, al treilea model de performanță Toyota, după 2000GT și Lexus LFA, își dezvăluie sunetul motorului într-un nou clip teaser. În timpul unei transmisiuni live din această săptămână, au fost prezentate sunetele celor trei modele. Mai întâi a fost cel al clasicului motor cu șase cilindri în linie, apoi inconfundabilul V10, iar la final ceea ce pare a fi un V8. Acestea pot fi auzite începând de la minutul 44:52.


Contrar rapoartelor inițiale, noul hot-hatch va purta sigla Toyota. Pe 10 octombrie, compania a instalat un panou publicitar în ultimul viraj al circuitului Fuji Speedway, înfățișând toate cele trei supermașini și dezvăluind un logo „GR” pentru viitorul model. Dacă va fi comercializat sub marca Gazoo Racing, atunci este fără îndoială o Toyota. De altfel, pagina de numărătoare inversă menționată anterior este găzduită pe site-ul oficial Toyota Gazoo Racing.
Zvonurile anterioare sugerau că doar versiunea de competiție ar urma să poarte logo-ul Toyota, în timp ce varianta de stradă ar fi vândută ca un Lexus, posibil sub denumirea LFR. Totuși, devine din ce în ce mai probabil că ambele versiuni vor fi incluse sub umbrela GR, cu excepția cazului în care Toyota intenționează să comercializeze versiunea de serie sub marca Lexus în America de Nord.
Unde se va situa în gamă noul model de performanță
Toyota a sugerat pentru prima dată existența unui nou model de performanță în ianuarie 2022, odată cu prezentarea conceptului GR GT3. Până la lansarea versiunii de serie vor fi trecut aproape patru ani. Conceptul, dezvoltat de Gazoo Racing, era mai degrabă o versiune de curse decât un model de stradă.
Indiferent dacă va purta sigla Toyota sau Lexus, noul model va fi o creație unică, fără legături cu mașini deja existente. Toate indiciile duc spre un sistem de propulsie hibrid, întrucât prototipurile surprinse pe circuitul de la Nürburgring aveau lipite autocolante galbene de avertizare, potrivit Motor1. Acestea sunt obligatorii pe Nordschleife pentru a informa echipele de siguranță, în caz de accident, că vehiculul conține un sistem electric de înaltă tensiune.
Deși detaliile tehnice nu au fost încă dezvăluite, este clar că acesta va fi primul hibrid de performanță al Toyota. De-a lungul timpului, compania a construit concepte sportive electrificate, dar niciunul nu a ajuns în producția de serie. Motorul termic va fi echipat cu două turbocompresoare, iar caroseria va fi realizată în mare parte din fibră de carbon. Șasiul va fi construit din aluminiu pentru a reduce greutatea totală.
Noul supercar se va poziționa în vârful gamei Gazoo Racing, deasupra modelelor GR Yaris, GR Corolla, GR86 și GR Supra. Toyota a lăsat de înțeles că ar putea extinde familia de performanță prin revigorarea modelelor Celica și, posibil, MR2.

