Când spui Subaru, spui fiabilitate, performanțe de invidiat, tracțiune integrală autentică și o filosofie de siguranță care nu face nici un compromis. Este brandul care și-a construit identitatea pe drumuri dificile, acolo unde alții renunță, iar acesta nu este un simplu slogan, ci o realitate confirmată de fiecare model ieșit pe poarta fabricilor constructorului japonez.
Noua generație Forester a sosit în această primăvară în România, iar prietenii de la Subaru Motors Trading ne-au făcut o invitație pe care nu aveam cum să o refuzăm. Ni s-a oferit ocazia de a testa mașina în condiții de off-road, și nu oricum, ci alături de instructorii de la Subaru Driving School, școala oficială de pilotaj a Subaru Italia.
Noul Subaru Forester folosește o versiune actualizată a platformei SGM

Dacă m-ar ruga cineva să-i recomand un SUV de clasă medie adaptat condusului în off-road i-aș spune fără ezitare că nu este cazul să mai caute la alt brand pentru că noul Forester este fix ceea ce caută. Ajuns între timp la cea de-a șasea generație, Forester încearcă să împace pe toată lumea, păstrând arhitectura SGM (Subaru Global Platform) și întregul lanț cinematic.
Și pentru că am amintit de ea, trebuie spus că platforma a fost consolidată semnificativ prin utilizarea a 27 de metri de adeziv structural, de peste trei ori mai mult decât la generația anterioară, care folosea doar 8 metri. Acest upgrade a dus la o creștere cu 10% a rigidității torsionale, contribuind și la reducerea greutății generale a caroseriei. În plus, suspensia și direcția electrică cu dublu pinion au fost îmbunătățite pentru a contribui la un control mai precis și la un răspuns mai natural. Pedala de frână are un nou reglaj, oferind o dozare mai fină și mai intuitivă.















În paralel, inginerii de la Subaru au optimizat și eficiența aerodinamică, introducând modificări esențiale. Astfel, scutul de protecție al motorului a fost reproiectat pentru a ghida mai eficient fluxul de aer pe sub vehicul, iar fantele amplasate în spatele pasajelor roților față ajută la evacuarea rapidă a aerului acumulat în acea zonă, diminuând portanța și îmbunătățind aderența punții față.
Din punct de vedere estetic, noul Forester vine cu un design robust și modern, care reflectă caracterul său practic și capabil off-road. Liniile sunt clare și musculoase, iar grila frontală de dimensiuni generoase este flancată de noi faruri LED, ce oferă o semnătură luminoasă distinctivă. Protecțiile suplimentare pentru aripi și praguri, alături de jantele din aliaj cu design nou de 18 și 19 inch, accentuează aspectul de SUV veritabil, pregătit pentru orice aventură.
Interior cu aer premium

La interior, Forester 2025 impresionează printr-un spațiu generos și o ergonomie exemplară. Materialele moi la atingere, finisajele de calitate și inserțiile cromate sau satinate contribuie la o atmosferă premium, fără a compromite durabilitatea. Consola centrală este dominată de un ecran tactil intuitiv de 11,6 inch, compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, care integrează parțial comenzile climatizării.
Într-o eră a digitalizării excesive, Forester rămâne fidel principiilor de utilizare intuitivă. Există comenzi de reglare a temperaturii și pentru dezaburire – două potențiometre rotative solide – în timp ce volanul găzduiește comenzi fizice structurate pe spițe.









Panoul de bord păstrează cadranele analogice clasice, ușor de citit în orice condiții, iar instrumentarul digital și sistemul de monitorizare a șoferului adaugă un plus de tehnologie și de siguranță. Scaunele oferă o susținere laterală excelentă atât pe trasee lungi, cât și pe teren accidentat, iar portbagajul este spațios datorită lunetei care acum este mai verticală. Acesta are 508 litri, dar ajunge la 1.720 de litri prin rabatarea spătarului banchetei.
Cum se descurcă noul Subaru în off-road

Subaru Motors Trading (SMT), importatorul oficial al mărcii nipone pe piața românească, a organizat zilele trecute prima întâlnire dintre jurnaliștii auto din România și echipa de instructori de la Subaru Driving School. Aceasta a avut darul de a ne prezenta calitățile tehnice și dinamice ale noii generații Forester, pe șosea, dar mai ales în off-road.
Evenimentul, organizat în decorul natural din jurul Snagovului, a inclus un set complex de exerciții practice, desfășurate pe teren accidentat și în condiții variate, menite să demonstreze robustețea și inteligența sistemului de tracțiune integrală Symmetrical AWD. Acesta trimite în permanență cuplu către ambele punți, în cazul modelelor echipate cu transmisie CVT acest raport fiind de 60/40 față/spate.
Testele au inclus urcarea pe rampe inegale și paralele, traversarea prin pădure pe drumuri denivelate, simularea unor situații de încrucișare de punți, dar și manevre în pantă cu înclinații laterale semnificative. Toate acestea au confirmat că Forester este un SUV capabil să facă față cu ușurință oricăror provocări reale ale condusului departe de asfalt, care iubește probele speciale pe noroi, pietriș și pe alte suprafețe neprietenoase.


Comportamentul impecabil se datorează și unei gărzi la sol de 220 mm și a unor unghiuri off-road optimizate. Astfel, unghiul de atac are 20,4°, cel de rampă are 25,7°, iar cel de degajare are 21°. Forester își păstrează versatilitatea pe teren variat și are o capacitate de remorcare de până la 1.870 kg, performanțe demne de un vehicul din segmentul superior.
Dincolo de tracțiunea integrală permanentă, nu putem trece peste ceea ce se ascunde sub capota noului Forester. Modelul este echipat cu un sistem mild-hybrid e-BOXER, combină eficiența unui motor electric cu performanțele unui motor pe benzină. Unitatea electrică are 17 CP și 66 Nm, iar propulsorul boxer aspirat de 2,0 litri dezvoltă 136 CP la 5.600 rpm și un cuplu de 182 Nm disponibil la 4.000 rpm.
Sistemul EyeSight a ajuns la a patra generație

La capitolul siguranță, sistemul EyeSight a fost actualizat, aflându-se la generația a patra. Tehnologia include acum o cameră monoculară cu unghi extins și un nou radar frontal. Toate versiunile noului Forester sunt dotate în standard cu sistemul EyeSight, ceea ce reflectă filosofia Subaru conform căreia siguranța trebuie să fie accesibilă tuturor, fără costuri suplimentare.
Setul de funcții include 15 caracteristici, cinci dintre acestea fiind complet noi. Ne referim aici la Emergency Driving Stop System (oprirea automată în caz de incapacitate a șoferului) și funcționalități îmbunătățite de menținere a benzii, frânare automată și adaptare a vitezei în funcție de trafic. Monitorizarea comportamentului șoferului (DMS) este inclusă standard, oferind alerte pentru oboseală sau distragerea atenției, dar și setări personalizate pentru confortul utilizatorului.
Noul Subaru Forester a obținut 5 stele la testele EuroNCAP de la finalul anului 2024. SUV-ul a obținut punctaje remarcabile: 89% pentru protecția copiilor, 86% pentru pietoni și bicicliști, 83% pentru protecția ocupanților adulți și 72% pentru asistență la condus. De asemenea, funcțiile critice EyeSight au obținut punctaj maxim.
În România, Subaru Forester este disponibil deja în showroom-urile din București, Brașov și Cluj. Planurile pentru 2025 includ extinderea rețelei cu noi centre în Iași, Constanța și Timișoara, în cadrul unei strategii susținute de Subaru Italia – filiala europeană care gestionează operațiunile din România, Bulgaria, Grecia, Austria și alte piețe din regiune printr-o rețea de peste 100 de dealeri.
Subaru Driving School – divizia oficială de pilotaj din cadrul Subaru Italia – a fost creată pentru a ilustra pe teren avantajele unice oferite de combinația între motorul BOXER și tracțiunea simetrică permanentă. Instructorii SDS au subliniat cu acest prilej și eficiența sistemului de siguranță avansat EyeSight, care a demonstrat o performanță remarcabilă inclusiv în scenarii cu vizibilitate redusă sau obstacole neașteptate.

Avem o oportunitate reală de a relansa marca Subaru în România – o piață pe care o considerăm una dintre cele mai promițătoare din portofoliul nostru. Potențialul acestei piețe este confirmat de creșterea spectaculoasă de 300% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut. Suntem încrezători că gama actuală de modele, alături de noile modele Subaru anunțate, vor susține o creștere constantă a volumelor în următorii cinci ani.
Știm deja că un client Subaru este un client loial. Tocmai de aceea le punem la dispoziție o generație de modele construite în jurul ADN-ului Subaru: Fun, Tough & Safe. Ne ghidăm după o filosofie clară – zero decese în accidente rutiere asociate vehiculelor noastre până în 2030. Oferim o garanție completă de 8 ani, fără limită de kilometri, iar pentru a ne asigura că fiecare client este pe deplin mulțumit, am început încă de anul trecut implementarea unui plan solid pentru dezvoltarea unei rețele comerciale bine structurate în România
Nicola Torregiani, Președinte și CEO al Subaru Italia și Subaru Benelux
Cât costă noul Subaru Forester în România
Noul Subaru Forester este disponibil pe piața locală de la 40.850 de euro inclusiv TVA în echiparea FREE și poate ajunge până la 47.500 de euro inclusiv TVA, în echiparea PREMIUM.*
- Culoare metalizată: 690 Euro TVA inclus
** Oferta de lansare include o reducere de bun venit de 5.000 Euro (TVA inclus), valabilă până la finalul lunii mai 2025.
Model | Nivel echipare | Preț (fără TVA) | Preț (cu TVA) | Ofertă lansare** (cu TVA) |
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) | FREE | 34.328 € | 40.850 € | 35.850 € |
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) | STYLE | 36.555 € | 43.500 € | 38.500 € |
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) | 4DVENTURE | 39.076 € | 46.500 € | 41.500 € |
Forester 2.0ie-BOXER AWD (4X4) | PREMIUM | 39.916 € | 47.500 € | 42.500 € |