Producătorul american de automobile electrice Tesla a fost cea mai valoroasă marcă auto la nivel global în 2023, depășind Mercedes-Benz și Toyota.
Acesta este rezultatul unui studiu realizat anual de specialiștii de la Tranding Pedia. Aceștia au colectat date de la compania de consultanță Brand Finance, lider în evaluarea brandurilor din toate sectoarele de activitate, și a creat un top al brandurilor cu cele mai mari valori de piață din 45 de țări.
Compania americană Tesla este evaluată la 66,21 miliarde de dolari
Ca în fiecare an, compania de consultanță Tranding Pedia realizează un raport al celor mai valoroase companii la nivel global. Ediția din 2023 tocmai a fost publicată și arată că Tesla a fost cel mai valoros brand în anul precedent.
Potrivit datelor oficiale, valoarea de piață a companiei condusă de Elon Musk a înregistrat o creștere cu 44% față de anul anterior. Tesla valorează în acest moment de peste cinci ori valoarea pe care o avea înainte de pandemie.
Tesla, care ocupă locul 9 în clasamentul general al celor mai valoroase branduri la nivel mondial, a devansat liderul din anul anterior, Mercedes-Benz (locul 16 la „general”). Valoarea mărcii germane a scăzut în 2023 cu 3,23%, până la 58,8 miliarde de dolari.
Podiumul a fost completat de constructorul japonez Toyota (locul 19 la „general”). Valoarea de piață a mărcii nipone este în scădere cu 18,34%, până la 52,49 miliarde de dolari.
Primele cinci poziții în clasamentul general al celor mai valoroase branduri din lume sunt ocupate, în ordine, de Amazon (299,28 miliarde dolari), Apple (297,51 miliarde dolari), Google (281,38 miliarde dolari), Microsoft (191,57 miliarde dolari) și Walmart (113,78 miliarde dolari).
Tesla devine în premieră lider mondial. Dacia devansează branduri auto importante
Tesla a urcat două poziții în clasamentul mondial, devenind în premieră cel mai valoros brand auto din lume. De asemenea, este prima oară când lider este un constructor care nu produce mașini cu motoare termice.
În Top 10 al celor mai valoroase mărci auto din lume se mai regăsesc BMW (40,4 miliarde de dolari), Porsche (36,8 miliarde de dolari), Volkswagen (34 miliarde de dolari), Honda (24,2 miliarde de dolari), Ford (22,3 miliarde de dolari), Hyundai (15,9 miliarde de dolari) și Audi (13,9 miliarde de dolari).
În clasamentul mondial al celor mai valoroase mărci auto figurează și Dacia, care are o valoare de piață de 1,10 miliarde dolari. Dacia a redevenit în 2023 cel mai important brand românesc. Producătorul autohton devansează mărci precum Aston Martin, McLaren, Dodge sau Seat.
Cele mai importante mărci din industria auto sunt incluse în clasamentul anual pe baza valorii de piață. De asemenea, este determinată și puterea relativă a acestora prin evaluarea investiției în marketing, capitalul părților interesate și performanța afacerii. Tranding Pedia și-a bazat cercetarea pe raportul anual Brand Finance privind primele 500 de branduri la nivel global din 45 de țări.