Constructorul de automobile ceh Skoda a anunțat oficial că Fabia a atins o bornă impresionantă, și anume cinci milioane de unități produse în 26 de ani de existență.
Modelul de clasă subcompactă își confirmă astfel statutul de pilon esențial în portofoliul mărcii din Mlada Boleslav.
Skoda Fabia va fi produsă până la sfârșitul deceniului

Skoda Fabia a fost lansată pentru prima dată în 1999 ca succesor al modelului Felicia, devenind rapid un reper în segmentul subcompact. Astăzi, este al doilea cel mai vândut model Skoda, după Octavia.
Într-un peisaj auto dominat de tranziția către electromobilitate și digitalizare, Skoda reafirmă angajamentul față de Fabia, anunțând că producția acestui model, ajuns la cea de-a patra generație, va continua și după 2030, inclusiv cu motorizări termice.
Această decizie reflectă strategia echilibrată a mărcii, care îmbină inovația tehnologică cu menținerea unor modele accesibile și eficiente pentru piețele globale.






Exemplarul cu numărul 5.000.000 a fost fabricat la uzina principală din Mlada Boleslav, centrul istoric și tehnologic al producătorului. Deși nu au fost oferite detalii despre configurația exactă a modelului aniversar, momentul marchează o realizare importantă într-un context industrial în continuă schimbare.
Patru generații și 5.000.000 de exemplare vândute în lume
Într-un moment în care multe mărci renunță treptat la modelele de clasă mică în favoarea SUV-urilor sau a electrificării accelerate, Skoda mizează în continuare pe Fabia ca o soluție echilibrată pentru mobilitatea urbană și nu numai – o alegere strategică ce reflectă încrederea mărcii în relevanța acestui model pe termen lung.
Fabia a evoluat constant de-a lungul timpului, păstrând însă acele calități care i-au adus succesul. Ne referim aici la fiabilitate, spațiu generos pentru un model de clasă subcompactă și un raport calitate-preț competitiv.
Prima generație a fost dezvoltată pe o platformă Volkswagen și a beneficiat de o gamă variată de caroserii, și anume hatchback, break și sedan, precum și de motorizări comune cu grupul german. A doua generație a debutat în 2007 și a venit cu dimensiuni mai generoase și o versiune Scout, cu accente de crossover, răspunzând noilor tendințe de pe piață.
Cea de-a treia iterație, apărută în 2014, a adus un salt tehnologic semnificativ, beneficiind de sisteme de asistență și de siguranță moderne. Actuala generație, prezentată în 2021, este prima oferită exclusiv în versiune hatchback și pune accent pe eficiență, conectivitate și pe un design mult mai matur.